کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری چهارمین کنگره اخلاق پزشکی

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 5 آبان 1394 ساعت 12:16

چهارمین کنگره اخلاق پزشکی با مشارکت وزارت بهداشت درمان ‌و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ‌و پزشکی قانونی و فرهنگستان علوم پزشکی‌ برگزار می‌شود.


دکتر احسان شمسی گوشکی متخصص اخلاق پزشکی و دبیر اجرایی چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی با شعار(اخلاق حرفه‌ای ‌از نظر تا عمل) در روزهای ششم تا نهم بهمن 1394در تهران و همچنین نشست خبری این کنگره در هفته آینده برگزار می‌شود و این اولین باری است که نظام پزشکی و وزارت و بهداشت دور یک میز جمع شده‌اند که یک کار ملی انجام شود و این اتفاق خیلی خوبی برای نظام سلامت خواهد بود.
 
وی افزود: این کنگره فرصتی است برای همدلی همه کسانی که برای اعتلای نظام سلامت ایران اسلامی دلسوزانه و امیدوار چشم به آینده‌ای روشن و پرفروغ دارند که در آن هیچ بیماری به جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشد.
 
دکتر شمسی گوشکی مهلت ارسال مقالات را تا پانزدهم آذر 94 اعلام کرد و در خصوص محورهای کنگره تصریح کرد: اخلاق حرفه‌ای و تحول آموزش پزشکی، اخلاق در ارائه خدمات سلامت، اخلاق در پژوهش‌های سلامت و اخلاق در سیاست‌گذاری سلامت را از محورهای اصلی چهارمین کنگره اخلاق پزشکی دانست.
 
دکتر علیرضا ‌پارساپور متخصص اخلاق پزشکی و دبیر علمی چهارمین کنگره اخلاق پزشکی نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد: کنگره سالانه اخلاق پزشکی فرصتی است که تمامی صاحب‌نظران حوزه اخلاق پزشکی و علوم پزشکی گرد هم آمده تا بر اصول و تعهدات اخلاقی که ممکن است ‌درگیر و دار سنگین ارائه خدمات سلامت و نیز در غبار زندگی ‌پرفراز و نشیب عصر حاضر از نگاه‌ها مخفی مانده تأکید کنند و در برابر سوالاتی که در اعمال حرفه در حوزه‌های مختلف اخلاق پزشکی با آن مواجه شده‌اند پاسخی یابند.
ورود به سايت اصلي كنگره : اينجا


کد مطلب: 33677

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33677/برگزاری-چهارمین-کنگره-اخلاق-پزشکی

میگنا
  https://www.migna.ir