جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۵
کد مطلب: 33703
۵

رابطه‌ها چطور از هم می‌پاشند: چند حقیقت آماری درباره جدایی

نامليك نوشت:
قبل از مطالعه اين متن لطفا كليپ صوتي زير را كه با عنوان هفت حقیقت علمی درباره جدایی که از وبسایت زوميت خوانده شده را گوش كنيد:


-
در مطلب شنیدید که وقوع جدایی بین دو شریک عاطفی چقدر قابل پیش بینی است، چطور می‌توان با غم ناشی از قطع رابطه کنار آمد، اندوه ناشی از جدایی در زنان و مردان چقدر متفاوت است و اساساً چقدر طول می‌کشد تا افراد با غم ناشی از جدایی کنار بیایند و برای ورود به رابطه‌ای جدید آماده شوند.

استقبال از این مطلب باعث شد در این موضوع بیشتر مطالعه کنیم. در بین مقالاتی که به این موضوع می‌پرداختند، به مطلب جالبی برخوردیم از وبسایت لی بایرون که با استفاده از جستجوی برخی کلیدواژه‌های مربوط به جدایی و انجام چند نظرسنجی در فیسبوک، به نتایج جالبی در مورد رفتار افراد در زمان جدایی رسیده.

موقع خرید کادوی ولنتاین، ولخرجی نکنید!
مقاطع جدایی
نویسندگان این گزارش با جستجوی کلیدواژه‌های مربوط به جدایی در فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی، نموداری را طراحی کردند که نشان می‌دهد افراد در چه مقاطعی از سال بیشتر با شریک عاطفی‌شان قطع ارتباط می‌کنند. جالب اینجاست که رشد صعودی این نمودار درست از بعد از ولنتاین شروع شده و در تعطیلات بهار به اوج می‌رسد. نتیجه اخلاقی: موقع خرید کادوی ولنتاین ولخرجی نکنید. با این کار اندوه ناشی از ولخرجی به اندوه ناشی از جدایی‌تان اضافه می‌شود.

همینطور که می‌بینید، پاییز فصل ثبات رابطه‌هاست. اما با رسیدن کریسمس، موج تازه جدایی شکل می‌گیرد و قبل از تعطیلات زمستان، انبوهی از عاشقان دل‌شکسته را در خود غرق می‌کند.

جوان‌ترها از دور بهم می‌زنند

خبر جدایی

اگر شریک عاطفی‌تان کمتر از ۳۰ سال سن دارد، به احتمال ۵۳ درصد برای دادن خبر جدایی به شما زحمت ملاقات حضوری را به خودش نمی‌دهد. برای طراحی این نمودار از نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی در فیسبوک استفاده شده. در این نظرسنجی از افراد خواسته شد تا اعلام کنند آخرین بار به چه طریق با شریک عاطفی‌شان قطع رابطه کرده‌اند. همینطور که می‌بینید، نسل جدید ترجیح می‌دهد تا جای ممکن مراسم جدایی را بصورت آنلاین برگزار کند.

اگر در شروع رابطه موفق نیستید، به احتمال ۳۶ درصد مشکل از قیافه‌تان است

final2222

نمودار آخر به بررسی رفتار افراد، پیش و پس از ورود به رابطه می‌پردازد. طبق این نمودار، روزانه ۶ میلیون نفر به امید شروع یک رابطه موفق سر قرار می‌روند. ۳۶ درصد از این قرارها به این علت به سرانجام نمی‌رسند که یکی از طرفین از ظاهر طرف مقابل خوشش نمی‌آید. دردناک‌ اما اینجاست که حتی اگر شریک‌تان از چهره شما راضی باشد، باز هم ۲۲ درصد احتمال دارد در مقطعی از زندگی به شما خیانت کند. این آمار آنقدرها دور از ذهن نیست اگر بدانیم ۵۶ درصد افراد به خاطر نارضایتی از زندگی‌ جنسی‌شان از هم جدا می‌شوند.

و آخرین نکته آموزشی: اگر دنبال یک رابطه با ثبات و طولانی مدت می‌گردید، بهتر است روی ترکیه‌ای‌ها حساب نکنید…

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.