کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه‌های درباره مرگبارترین قرص خودکشی

10 آبان 1394 ساعت 17:27

یک کارشناس تجویز و مصرف منطقی نسبت به مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج که بیشترین مورد مرگ‌های ناشی از مسمومیت را به خود اختصاص داده است، هشدار داد.


به گزارش تسنيم، مجید حنیفه با اشاره به اینکه مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج در میان موارد مرگ ناشی از سموم در کشور بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در سال‌های اخیر (از سال 1389 تاکنون) بیشترین مورد را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این در حالی است که هم اکنون خرید، فروش و عرضه این سم ممنوع است و این فرآورده قاچاق محسوب می‌شود.

این کارشناس تجویز و مصرف منطقی افزود: قرص برنج و گاز متصاعد شده آن حاوی ترکیب سمی آلومینیوم فسفید است که می‌تواند در مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلبی را دچار مشکل کند.

حنیفه اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها سه عامل مصرف اشتباه قرص موجود در برنج که در ایران باعث مرگ دسته‌جمعی چندین خانواده شده است، مصرف قرص‌های توهم‌زا که دارای ترکیبات قرص برنج هستند و یا خود قرص برنج‌اند، همچنین مصرف برای خودکشی سریع؛ که کارشناسان معتقدند مرگ ناشی از این قرص اگرچه سریع، ولی بسیار دردآور است، مهم‌ترین دلایل مرگ ناشی از مصرف این قرص است.

این کارشناس تجویز و مصرف منطقی تصریح کرد: بهتر است برای پیشگیری از آفت‌زدگی غلات و حبوبات در منزل، به‌جای استفاده از قرص برنج که بسیار سمی و کشنده است، از سیر و نمک استفاده کنید.

حنیفه افزود: در صورت تماس ترکیبات قرص با چشم، آن را با آب فراوان بشویید و مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دهید. همچنین در صورت تماس پوست با ترکیبات قرص لباس‌های آلوده را از بدن بیمار خارج کرده و در معرض هوای آزاد قرار دهید و محل تماس را با آب و صابون بشویید.

وی اظهار کرد: در صورت بلع ترکیبات قرص، حتماً با اورژانس تماس بگیرید. فرد را در معرض هوای آزاد قرار داده و گرم نگهدارید در صورت هوشیار بودن فرد به او یک تا دو لیوان آب دهید و سعی شود با تحریک گلوی بیمار در او ایجاد حالت تهوع و در صورت بیهوشی فرد از القای تهوع خودداری کنید.

این کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو خاطرنشان کرد: در صورت استنشاق گازهای حاصل از ترکیبات قرص مصدوم را به هوای آزاد منتقل کرده و او را گرم نگه‌دارید و اگر مصدوم تنگی نفس داشت با اورژانس تماس بگیرید.

 


کد مطلب: 33754

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33754/توصیه-های-درباره-مرگبارترین-قرص-خودکشی

میگنا
  https://www.migna.ir