جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ / ۱۸:۱۸
کد مطلب: 33767
۱

انتشار شماره جدید مجله روانشناسی بالینی دانشگاه سمنان

انتشار شماره جدید مجله روانشناسی بالینی دانشگاه سمنان
به گزارش ایسنا، دکتر ایمان الله بیگدلی با اعلام این خبر گفت: این مجله که به صورت فصلنامه از سال 1388 آغاز به کار کرده، برای بیست و پنجمین بار در حوزه روانشناسی بالینی منتشر می‌شود.

بیگدلی افزود: تدوین و ارائه مدل مداخله توکل (مذهب محور) و مقایسه اثربخشی آن با مدل فراشناخت بر بهبود عملکرد خانواده کارکنان، وضعیت تاب آوری و آسیب‌های هیجانی در مادران دارای کودک مبتلا به سرطان، اثربخشی الگوی زوج درمانگری تلفیقی خود تنظیم گری-دلبستگی بر رضایت زناشویی و سلامت روانی زوجین، مقایسه عدم تحمل ابهام و کمال گرایی در بین بیماران مبتلا به اختلال وسواسی-جبری و افراد عادی از جمله مقالات منتشر شده در این شماره است.

سردبیر مجله علمی پژوهشی روانشناسی بالینی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: همچنین ساختار عاملی، اعتبار و روایی نسخه فارسی مقیاس نارسایی‌ها در کنش‌وری اجرایی بارکلی – نسخه بزرگسال، رابطه ساده و چندگانه برون گرایی و سرسختی روانشناختی با شادکامی در بین دانشجویان با توجه به جنسیت، مقایسه اثربخشی رژیم درمانی، مداخله مبتنی بر دلبستگی و درمان همزمان (مداخله مبتنی بر دلبستگی و رژیم درمانی) در پرخوری و چاقی دختران، بررسی آثار اصلی و تعاملی ابعاد دلبستگی و شخصیت در نشانگان مربوط به اسکیزوتایپی و مقایسه حافظه آینده نگر و گذشته نگر در بیماران مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، اختلال وسواسی-جبری و افراد بهنجار از دیگر مقالات منتشر شده در اولین شماره از هفتمین سال انتشار این فصلنامه است.

بر اساس این گزارش، دانشگاه سمنان هم اکنون دارای بیش از 20 مجله علمی است که از این تعداد، 10 مجله علمی - پژوهشی و یک مجله علمی - ترویجی است. فصلنامه روانشناسی بالینی یکی از قدیمی‌ترین مجلات معتبر علمی - پژوهشی این دانشگاه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.