پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۹
کد مطلب: 33855
۱

فضای مجازی، تهدید یا فرصت

فضای مجازی، تهدید یا فرصت
«رمضان‌علی بذرافشان» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر لحظه در دنیا یک ابزار و مدل جدید از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مربوط به فضای مجازی در بازار عرضه می‌شود که هریک از این ابزارها برای یک فعالیت مشخصی تعریف شده است که افراد با توجه به نیاز خود مدل مورد نظر تهیه می‌کنند.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی یکی از پرطرف‌دارترین ابزارهای دنیای مجازی تلقی می‌شود که کاربران با توجه به نیازمندی‌های خود نرمافزار مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. حضور ایرانی‌ها در استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار پررنگ است و در صورت عدم دقت در طریقه استفاده از این فضا، شاهد آسیب‌های می‌شویم که در نظر اول به چشم نمی‌آید، اما پس از مدتی تهدید محسوب می‌شود.

بذرافشان تصریح کرد: افراد با توجه به علائق و نیازمندی‌های خود در شبکه‌های اجتماعی عضو گروه‌های مختلف می‌شوند. مثل بانوان عضو گروه‌های مد لباس، خودآرایی، چت مختلط روان‌شناسی و ... و مردان نیز مثالی نزدیک به این موضوع می‌شوند. در نگاه نخست بسیار خوب است با هزینه کمتر و صرف زمان کمتر بهترین اطلاعات در اختیار فرد قرار می‌گیرد، اما غافل از این‌که احساس تجمل‌گرایی و زیاده‌خواه بودن را در فرد به وجود می‌آورد و شخص علاقه‌مند می‌شود که زندگی خود را هم‌چون تصاویر عرضه شده در این فضای مجازی نزدیک کند و از کم و کاستی‌های زندگی‌اش برای افرادی بگوید که از مذکر یا مونث بودن‌شان هیچ اطلاع درستی ندارد.

این کارشناس یادآور شد: هدف از کاربرد فضای مجازی باید نخست از سوی فرد معین شود و میزان استفاده و صرف زمان نیز مورد توجه باید باشد که متأسفانه به‌علت نداشتن هدف و تعیین نشدن زمان افراد ساعت‌ها بدون کسب نتیجه سرگردان در دنیای مجازی وقت خود را بی‌ثمر تلف می‌کنند که این عمل از سوی جوانان و ناآگاهان از این فضا بسیار مشهود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند