جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۹
کد مطلب: 33875
۱
۸
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

تربیت روانشناس بالینی توسط هر سازمان دیگری غیر از وزارت بهداشت خلاف است

تربیت روانشناس بالینی توسط هر سازمان دیگری غیر از وزارت بهداشت خلاف است
به گزارش میگنا، دکتر قاضی‌زاده هاشمی امروز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: این سخن که روانپزشک نمی‌تواند روانکاوی کند، حرف نادرستی است که برخی از افراد می‌زنند. کار روانپزشک روانکاوی است و تربیت روانشناس اگر توسط هر سازمان دیگری غیر از وزارت بهداشت صورت گیرد، خلاف است.
-
وی ادامه داد: آموزش هر فردی که با انسان و جان انسان سروکار دارد، اگر بر عهده حوزه سلامت نباشد، ناقص است، چطور روانشناس بالینی تربیت می‌کنند که یک روز هم با بیمار تماس ندارد. در اینکه هرکدام از فارغ‌التحصیلان این رشته باید در چه حیطه کاری وارد شوند، را نیز باید وزارت بهداشت تعیین کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت دارای شورای عالی برنامه‌ریزی، آموزش پزشکی و شورای گسترش است و با توجه به محتوای آموزشی که شامل دانش و مهارت است، مشخص می‌کند که هرکسی باید چه کاری انجام دهد و اینطور نیست که قوانین توسط فردی در خیابان و یا محصلان تعریف شود. این قوانین بر گرفته از قوانین جاری در دنیاست.

هاشمی افزود: با اظهارنظر شخصی برای حوزه سلامت مردم نمی‌توان تعیین تکلیف کرد. ساز و کار این امور در قانون مشخص شده و قانون مشخص می‌کند که هرکسی در چه حیطه‌ای باید چه کاری انجام دهد بنابراین اجازه دهید این امر از مسیر قانون عبور کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United States
پس دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد و سایر دانشگاهها این همه سال چه می کردند ؟ ولی این را تائئی می کنم که فقط در روانشناسی تئوری خوندیم.
Hossein
Russian Federation
چطور یک روانپزشک با گذراندن یک دوره میتواند روان درمانی کند؟!
یک روانشناس بالینی حداقل 7 سال درس میخواند و کار عملی میکند تا بتواند به روان درمانی بپردازد.
با اینکار سلامت روان مردم از بین می رود.
الف
Iran, Islamic Republic of
بقول سایت انجمن فرویدی، قبل ازروانکاوی روانپزشک هادامداری میکردند.
آخه روانپزشک چه میدونه روانکاوی چیه.
روانکاوی یک دانش علاحیده است این خود وزیر هم منوچه نشده.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
اول سلام و درود
بنظر میرسه که ما باید چند نکته را در این مورد باید در نظر بگیریم
1.اینکه وزیر بهداشت فرمودند که کار روانپزشک روان درمانی هست:در برخی از برنامه های تلویزیونی می بینیم که روانپزشکان مشاوره 5 دقیقه ای می دهند.کجای دنیارواندرمانی در چند دقیقه انجام میشود که این کار در ایران صورت میگیرد.تا زمانی که شناخت ها،افکار و هیجانات مراجعراشناسایی نکنیم چطور میتوانیم بفهمیم که حوزه هایی که مراجع را درگیر کرده، کدامند.
2.روانپزشکان با همه مراجعان خود به صورت مشابه رفتار می کنند:تجویز دارو،حتی برای خفیف ترین مشکلات
بدون اینکه کمترین توجهی به عوارض جانبی این دارو ها داشته باشند.
کمتر مشاهده شده که یک روانپزشک مراجع خود را به روانشناس بالینی ارجاع دهد(شاید میترسند که روانشناس بالینی به قول بزرگی، بی سواد باشند و با تکنیک های خود جان مراجع را به خطر بیندازند)
3. این نکته را هم قبول می کنیم که تربیت روانشناس باید با مهارت باشد و کار دانشگاه آزاد بسیار نادرست است که بدون دوره کارورزی فارغ التحصیل تحویل جامعه میدهد.
دکتر رضایی
Germany
باتشکر از آقای وزیر ،یه انتقادم اینه چرا اقای وزیر بخاطر اینکه مثلا دخترشون روانپزشکی خوندن فقط داره حرفا و اطلاعات غلطی که از روان شناسی گرفتنو تعمیم میدن به کل جامعه. استاد عزیز رواندرمانی در همه دنیا توسط روان شناسان انجام میشه و دارو درمانی توسط روانپزشکان . مشاغل یاری رسان د رهمه جهان روان شناسی و پزشکی هست ما همه عضو تیم درمان هستیم نبایست همدیگرو تضعیف کنیم . با این وجود ما روان شناسان شنونده خوبی هستیم و شما را فردی دانشمند و قوی در کابینه می دانیم . ولی اگر اصرار به این فکر داشته باشید خوب جامعه دانشجویان و اساتید روان شناسی و مشاوره از شما روی میگردانند .
میم
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
روانکاوی دانش فرویدی است وفروید بارها ومنجمله دردو ترم زمستانی 1915-16و1916-17دردانشگاه وین گفته است روانکاوی ربطی به روانپزشکی وروانشناسی نداردوندارد.
امید
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر !!!! با این حرفتون ثابت کردید که هیچچچی از روانکاوی نمی دونید. عزیز دل برادر! روانکاوی یک رویکرد درمانی مجزا از روانشناسی و علوم پزشکی است. تو مملکت ما که در هیچ دانشگاه و رشته ای روانکاوی آموزش داده نشده و نمیشود بر چه اساسی می فرمایید کار روانپزشکان روانکاوی است؟ ؟؟؟ تمامیت خواهی و انحصار طلبی حدی داره به خدا
Iran, Islamic Republic of
تکلیف آنهایی که در دانشگاه های غیر علوم پزشکی خواندند چه می شود؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!