سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ / ۰۷:۵۵
کد مطلب: 33937
۱

راهکارهای کاهش علایم میگرن

راهکارهای کاهش علایم میگرن
به گزارش ایسنا، دکتر منصوره تقاء گفت: به طور کلی همیشه روش پیشگیرانه مهم‌تر از درمان محسوب می‌شود. به همین دلیل افرادی که به میگرن دچار می‌شوند باید خیلی زود آن را درمان کنند و اگر نشانه‌ها شدید شود، کنترل آن به همان نسبت سخت‌تر است.

وی یادآور شد: افرادی که به میگرن دچار شده‌اند، می‌توانند با رعایت بسیاری از موارد مانند تنظیم خواب در طول هفته و حتی روزهای تعطیل، داشتن خواب خوب و کافی در شب و انجام ورزش‌های سبک به طور منظم مانند پیاده‌روی باعث کاهش و حتی جلوگیری از بروز میگرن شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: خوردن صبحانه، نهار، میان وعده و شام به طور منظم حتی به مقدار کم باعث کاهش علایم میگرن می‌شود و حذف هر کدام از آنها نه تنها می‌تواند به دستگاه گوارش آسیب وارد کند بلکه باعث بروز و تشدید نشانه‌های میگرن می‌شود.

تقاء اضافه کرد: خوردن غذاهای مانده، مواد افزودنی مانند فست فود، کاکائو، سیر، پیاز، فلفل، غذاهای چرب و انواع ترشی‌ها جزو موادی هستند که میگرن را تشدید می‌کنند.

وی بیان کرد: کودکان و دانشجویان که با مطالعه، کتاب، کامپیوتر و تبلت سر و کار دارند و بیشتر از دیگران سرشان به حالت خمیده است؛ نقش موثری در بروز میگرن دارد؛ زیرا وضعیت سر و گردن در بروز این مشکل موثر است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه داروهای مسکن می‌تواند باعث تسکین در زمان بروز میگرن شود، افزود: ژلوفن و استامینوفن داروهای موثر هستند که می‌تواند در دوران درد موثر باشد که مصرف آن نباید بیش از یک یا 2 بار در هفته باشد و حداکثر اگر تعداد حملات بیش از سه نوبت در ماه باشد، کنترل آن سخت است که در این شرایط باید از داروهای پیشگیری کننده شدیدتری استفاده شود.

تقاء اظهار کرد: گاهی اوقات سردرد مزمن که بیش از 15 روز باشد، میگرن مزمن است که درمان آن از طریق تزریق دارو انجام می شود. تشخیص و نوع درمان آن تحت نظر متخصص مغز و اعصاب انجام می‌شود که در این رابطه سن و عامل محرک در نوع درمان بسیار مهم است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب تصریح کرد: سردردی که فرد را از خواب بیدار کند، با مسکن‌های ساده آرام نشود، کودکان زیر پنج سال و افراد بالای 50 سال را درگیر کند، همراه با مشکلات دید مانند تاری دید، سرگیجه، دو بینی، در زمان بارداری و هفته اول بارداری بروز کند، بیمارانی که شیمی درمانی می‌شوند و سابقه سرطان دارند و در نهایت سر دردی که با تب همراه باشد شامل سردردهای خطرناک هستند.
وی در پایان گفت: تمام افرادی که دچار میگرن هستند می‌توانند با مراقبت خوب، دقت روی عامل بروز سردرد، داشتن زندگی آرام و موثر و مصرف دارو قبل و در زمان قاعدگی تا حدود زیادی از بروز میگرن جلوگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.