جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۰۸:۲۴
کد مطلب: 33981
۰

فوت یک معلم به علت نیش زنبور

وی که دانشجوی رشته پزشکی است، افزود: بعد از این اتفاق با اساتید و متخصصان زیادی از جمله پروفسور سمیعی جراح و متخصص مغز مشورت کردیم که توصیه آنها فیزیوتراپی و تغذیه در مدت کما بود و امید داشتیم وی به زندگی برگردد. به همین دلیل او را به منزل منتقل کردیم و در طول این 3 سال تلاش کردیم او را از زندگی نباتی خارج کنیم.

وی با بیان اینکه احتمال برگشت به زندگی بین 6 ماه تا یک سال اول کما بیشتر است، گفت: متاسفانه تلاش‌های ما جواب نداد و از آنجا که مرحوم بر اثر شوک آنافیلاکسی و در نتیجه نرسیدن اکسیژن به مغز، زندگی نباتی داشت، بعد از بیش از 3 سال در کما بودن، فوت کرد.

یک پزشک در این رابطه با بیان اینکه به هیچ‌وجه نباید زنبورگزیدگی را ساده و بی‌خطر پنداشت، گفت: یک گزش ساده زنبور هم می‌تواند به مرگ منجر شود. دکتر رحمانی با بیان اینکه گزش زنبور هر چه به سر و صورت نزدیک‌تر باشد، خطرناک‌تر است، افزود: هر علامتی که پس از نیش زنبور به وجود آمد مثل تنگی نفس، خس‌خس سینه، کهیر و قرمزی بدن و التهاب عمومی را باید جدی بگیریم.

وی شدت علایم زنبورگزیدگی را بسته به نوع زنبور و میزان حساسیت فرد به نیش زنبور دانست و خاطرنشان کرد: حساسیت شدید به نیش زنبور می‌تواند علایمی مانند نبض آهسته یا تند، ورم شدید و خارش پوست، بروز مشکلات تنفسی، ورم زبان یا گلو، ناراحتی معده، سرگیجه، غش‌کردن و از دست دادن هوشیاری داشته باشد.

این پزشک تصریح کرد: باید بلافاصله پس از گزش زنبور، با ناخن یا موچین، نیش آن را از پوست فرد بیرون بکشید و قبل از اینکه علایم شدیدتری در فرد به وجود آید باید سریعا به پزشک مراجعه کرد. به گفته وی، ممکن است در اثر زنبورگزیدگی علایمی از جمله مشکل در بلع غذا، ورم دهان و گلو، غش‌کردن و بیش از حد متورم‌شدن کل بدن، احساس ضعف شدید بیمار، درد شکم، سوزش دهان و بینی یا چشم‌ها و علاوه بر محل گزش زنبور، در سایر نقاط بدن هم کهیر یا ورم دیده شود که در صورت مشاهده این علایم باید فورا به پزشک مراجعه کرد.

بر اساس این گزارش، محمد اسماعیل‌ پناه، معلم دلسوز مقطع ابتدایی و بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان شیروان در دوران خدمتش خدمات آموزشی بسیاری را در آموزش و پرورش این شهرستان ارائه کرد و در بین همشهریان خود از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود.
-
منبع: خبرگزاری ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...