جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۳
کد مطلب: 34000
۰

وزیر بهداشت: از پزشکان ممنونم/مشکلات حل می‌شود

 

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره اظهار نگرانی برخی کارشناسان حوزه سلامت نسبت به آینده طرح تحول، به دنبال تاخیرهای چندماهه بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، گفت: از اینکه برخی کارشناسان اظهار نگرانی می‌کنند، ممنونیم؛ چراکه خودِ این نگرانی کمک‌کننده است تا طرح بدون آسیب پیش رود و اگر هم اشکالاتی در جریان کار پیش می‌آید، از آن پیشگیری شود.

 

وی در عین حال تاکید کرد: مطمئن باشید کارهایی که دولت یازدهم در حوزه سلامت شروع کرده نه تنها متوقف نخواهد شد، بلکه با کیفیت بهتری ادامه خواهد یافت. البته انتظارمان آن است کسانی که قبل از شروع طرح قول‌هایی برای اجرای آن داده و هم قسم شدند تا طرح با کیفیت مناسب برای همه ایرانیان به مرحله اجرا درآید، در ادامه مسیر هم کمک کنند، خلف وعده نکنند و همراهی داشته باشند.

 

وی افزود: همکاران ما در سراسر کشور در طول دو سال گذشته، شبانه‌روز تلاش کردند که طرح در اجرا موفق باشد. بنابراین طرح حتماً با قوت ادامه می‌یابد و نهایتا هم مردم عملکرد ما را قضاوت خواهند کرد. از شرکایمان انتظار داریم آن طور که شایسته مردم است، وظایف‌شان را انجام دهند.

 

وزیر بهداشت درباره مدت تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، گفت: بیمه‌ها سهم بیمه را از مردم گرفته‌اند اما امسال تنها هفت درصد را به وزارت بهداشت داده‌اند؛ یعنی بابت هر ماه یک درصد هم به ما داده نشده است.

 

هاشمی با اشاره به سطح رضایت بیش از 80 درصدی مردم از طرح تحول نظام سلامت، درباره رضایت‌مندی ارائه دهندگان خدمات در این طرح نیز به ایسنا گفت: پزشکان در اجرای این طرح بسیار به ما لطف و محبت داشتند و هوشمندانه در مسیر ارائه خدمت به مردم و همچنین قسمی که خورده‌اند، همچنان فعالیت می‌کنند. از همه آنها ممنونیم.

 

وی با اشاره به تاخیرهای چند ماهه ایجاد شده در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و پرسنل آنها گفت: این اطمینان را می‌دهم که جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و این مشکلات هم حل خواهد شد؛ چرا که گذشته نیز نشان داده این مشکلات حل شده است.

 

هاشمی ادامه داد: آنچه که باقی خواهد ماند قضاوت مردم از عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت، بیمه‌ها، مسئولان بالادستی و پایین دستی است. بالاخره ارائه دهندگان خدمات و همچنین دریافت کنندگان خدمات فرصت قضاوت خواهند داشت.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان اظهار کرد: امیدوارم این قضاوت برای همه ما خوب باشد. ان‌شاءالله که شرکای ما نیز رعایت کنند تا دوستان بیش از این اذیت نشوند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟