پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۶
کد مطلب: 34045
۰

يشترين موارد قاچاق كالاهاي سلامت محور،مربوط به چه قرص هايي است؟!

به گزارش آريــا ،دكتر مجيد سعيدي در همايش قاچاق كالاهاي سلامت محور در ساري افزود : عرضه راحت و بدون دردسر محصولات بهداشتي و آرايشي قاچاق باعث شده تا فروشندگان اين محصولات حتي بساطشان را در كنار خيابان ها پهن و اين كالاها را به مردم عرضه كنند .

وي اثرات استفاده از محصولات آرايشي و بهداشتي قاچاق را گاهي غيرقابل جبران دانست و گفت : مي بايست در خصوص برخورد با اين مشكل اقدامات جدي و توجه بيشتر صورت گيرد .

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران نسبت به روند رو به رشد گسترش عرضه و توزيع محصولات قاچاق حوزه سلامت هشدار داد و گفت : تبليغات مستمر شبكه هاي ماهواره اي هم موجب تمايل افراد به استفاده از اين نوع محصولات شده است .

وي افزود : با توجه به نبود كمبود در زمينه تامين داروهاي درماني ، بيشترين موارد قاچاق در اين بخش مربوط به قرص هاي لاغري ، چاقي ، زيبايي ، جنسي و روانگردان است .

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اشاره به اينكه در ايران قاچاق داروهاي درمانگر كمتر ديده مي شود ، گفت : چهار تا پنج درصد از داروهاي عرضه شده در بازار قاچاق است . وي افزود : بعضي نقاط دور از دسترس همچون آرايشگاه هاي زنانه ، عطاري ها و باشگاههاي پرورش اندام كه امكان بازرسي از آنها وجود ندارد از جمله مكان هايي هستند كه امكان توزيع و عرضه محصولات سلامت محور در آنها وجود دارد .

دكترسعيدي آسيب هاي استفاده از مصرف داروهاي قاچاق را زياد دانست و با اشاره به تبليغ بعضي فراورده هاي غذايي نامعتبر در شبكه هاي ماهواره اي و حتي شبكه هاي تلويزيوني داخلي گفت : بايد بر عرضه مواد غذايي نيز نظارت هاي قوي صورت بگيرد تا اين نوع مواد غذايي در فروشگاه ها ديده نشود .

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت : فرهنگ غلط بهتر بودن فرآورد هاي خارجي باعث شده تا ميزان استقبال افراد براي استفاده از اين نوع محصولات را شاهد باشيم .

همايش يك روزه قاچاق كالاهاي سلامت محور با همكاري دانشگاه علوم پزشكي مازندران ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و نيروي انتظامي اين استان با هدف تشريح وضعيت كنوني قاچاق كالاهاي سلامت محور و هماهنگي براي مقابله با اين روند در ساري برگزار شد
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود