جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۶
کد مطلب: 34158
۲
۲
معاون رئيس جمهوري در امور زنان:

دختران سرخورده شده اند

دختران سرخورده شده اند
شهيندخت مولاوردي در گفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به مهاجرت مردان در روستاها، در ايران با پديده دختران بازمانده از ازدواج مواجه هستيم که اين موضوع نيز بر مشکلات دختران افزوده است و بايد اين موضوع از سوي مسئولان ذيربط پيگيري شود.

وي با بيان اينکه ازدواج در مناطق روستايي کمتر شده است، افزود: مهاجرت گسترده به شهرها يک پديده جهاني است اما در ايران يک معضلي وجود دارد که پسران و مردان به دنبال کار به شهرها مي آيند و تقريبا اکثر آنها ديگر برنمي گردند و دختران نيز علاوه بر نبود فرصت هاي ازدواج، حتي فرصت اشتغال نيز ندارند.

وي تصريح کرد: البته پسرهايي که براي کار و تحصيل به شهر مي روند، ديگر رغبتي براي حضور در روستاي محل زندگي خود ندارند و به همين منظور مذاکراتي با مسئولان کميته امداد امام خميني (ره) داشته ايم تا بتوانيم بخشي از مشکلات اين دختران بازمانده از ازدواج را حل کنيم.

مولاوردي با بيان اينکه آمار دقيقي از دختران بازمانده از ازدواج در کشور نداريم، گفت: ما وظيفه داريم اين مسائل و معضلات را شناسايي کنيم و آنچه که نيازمند اقدام فوري است را پيگيري کنيم.

معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده با بيان اينکه حساسيت سازي و شناسايي ظرفيت دستگاههاي اجرايي را از ديگر وظايف اين معاونت عنوان کرد و افزود: از اين طريق برنامه هاي مشترکي مي توانيم با کميته امداد و معاونت توسعه نيروي انساني و مناطق محروم رياست جمهوري داشته باشيم تا مشکل اين افراد مورد ارزيابي قرار گيرد و پس از آن چاره انديشي شود. وي خاطرنشان کرد: وجود دختران بازمانده از ازدواج در کشور به اين معنا نيست که رغبت يا گرايش به ازدواج در آنها وجود ندارد بلکه بايد زيرساخت ها مثل اشتغال و مسکن جوانان فراهم شود، تا آنان نيز تن به ازدواج دهند و کشور نيز به طور قطع از اين وضعيت خارج خواهد شد.

مولاوردي ادامه داد: در صورتي که کشور از وضعيت رکود اقتصادي خارج شود، به مرور زمان بسياري از مشکلات براي تامين زيرساخت هاي موردنياز ازدواج جوانان نيز حل مي شود.

وي تاثير رسانه ها در ترويج و ترغيب جوانان به امر ازدواج را خيلي بسيار موثر دانست و گفت: اما بايد زيرساخت ها به موازات ايفاي نقش که دستگاههاي اجرايي در اين امر مهم فراهم شود.

تنها راه پيش روي دختران به دليل نبود فرصت شغلي ادامه تحصيل است

معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به سرمايه گذاري هاي انجام شده در زمينه آموزش و تحصيل دختران، اکنون دختران تحصيلکرده بسياري آماده اشتغال و خدمت به جامعه هستند اما به دليل نبود فرصت هاي اشتغال تنها راه پيش روي آنها ادامه تحصيل است و ما بايد جوابگوي سرخوردگي ناشي از پاسخ ندادن به اين انتظار باشيم.

وي اظهار کرد: هم اکنون شاهد افسردگي در دختران به علت هاي مختلف و مهمتر از همه بيکاري هستيم که موجب گرايش آنها به سوي اعتياد شده است.

معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده اضافه کرد: دختران روستايي اغلب تحصيلکرده هستند و دختران بازمانده از تحصيل نيز شناسايي شده اند و ما پيگير امر تحصيل آنها از طريق دستگاه هاي مرتبط هستيم.

وي ابراز اميدواري کرد با حمايت بيشتر مسئولان اجرايي کشور و متوليان امر بتوانيم با ايجاد زيرساخت هاي مهم اقتصادي، زمينه ها را براي ازدواج جوانان فراهم کنيم تا ديگر شاهد معضل و مشکل اساسي در حوزه ازدواج در کشور نباشيم. براساس آمار سازمان ثبت احوال کشور، طي 6 ماهه نخست امسال 368 هزار و 205 واقعه ازدواج در کشور به ثبت رسيد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2،7 درصد افزايش دارد.

مرجع : خبرگزاری ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظر
Romania
اگه میشه نظرات رو زیره مطلب بزارین تا دیده بشه...
معترض به فال گوشان مزاحم
Romania
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست / روی دریا خس نشیند قعر دریا گوهر است

کاکل از بالا بلندی رتبه ای پیدا نکرد / زلف از افتادگی لایق مشک و عنبر است

شست و شاهد هر دو دعوی بزرگی می کنند /پس چرا انگشت کوچک لایق انگشتر است

آهن و فولاد هر دواز یک کوره آیند برون / آن یکی شمشیر بران وان دگر نعل خر است

نا کسی گر از کسی بالا نشیند عیب نیست / جای چشم ابرو نگیرد گر چه او بالاتر است

کره اسب از نجابت در تعاقب می رود / کره خر از خریت پیش پیش مادر است

سعدیا عیب خودت گو مگو عیب دگران / هر که گوید عیب خود او از همه بالا تر است
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو