پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۷:۲۸
کد مطلب: 34367
۰

پیشنهاد حضور مسئولان استانی به عنوان معلمان افتخاری در مدارس

پیشنهاد حضور مسئولان استانی به عنوان معلمان افتخاری در مدارس
به گزارش فارس، سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی امروز در آیین امضای تفاهم‌‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اسناد و کتابخانه ملی که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: هر کجا از بنده می‌پرسند مسئله خانواده، آسیب‌های اجتماعی و طلاق کجا حل می‌شود می‌گویم در آموزش و پرورش حل می‌شود یعنی اگر بناست جامعه‌ای داشته باشیم که شاخص‌های فضلیت، انسانیت و همگرایی در آن باشد، یک راه داریم و آن توجه به ریشه‌هاست.

صالحی امیری با بیان اینکه اگر به ریشه‌ بی‌توجهی شود بقیه شرایط خوبی نخواهند داشت، افزود: همه 2 مسئولیت داریم یک وظیفه ذاتی و یک مسئولیت اخلاقی است که باید به کمک آموزش و پرورش بیاید و مسئولیت اجتماعی ما هم کمک به آموزش و پرورش و در حقیقت کمک به ریشه‌های خود است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: پیشنهادی دارم ساعتی را که رئیس جمهور در خصوص مطالعه پیشنهاد کردند مسئولین استان‌ها در یک ساعت به عنوان معلم افتخاری آموزش و پرورش در مدارس حضور یابند و با دانش‌آموزان صحبت کنند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه اولین فایده این کار، این است که با این اقدام سمبلیک، اهمیت آموزش و پرورش را بیان می‌کنند، افزود: نکته دوم این کار، این است که با مشکلات آموزش و پرورش بیشتر آشنا می‌شوند که اگر این تبدیل به یک کار تشکیلاتی و سازمان یافته شود، کار خوبی خواهد بود تا افراد در سطوح مدیریتی در سطح ملی با مدرسه مأنوس شوند و حداقل ماهی یک ساعت به مدرسه بروند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه باید ستادی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش ایجاد شود، ادامه داد: نظام تربیتی باید آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند و پیشنهاد می‌کنم مدیریت ستاد اجتماعی در آموزش و پرورش شکل بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.