کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاجره طولانی، قاتل خاموش زندگی‌های مشترک

16 آذر 1394 ساعت 9:23

یک روان‌شناس با بیان این‌که مشاجره‌های طولانی، قاتل خاموش زندگی‌های مشترک است، گفت: اعتماد به‌نفس و استقلال ویژگی‌های قابل قبولی برای مردان است اما آن‌ها نباید از این خصوصیتشان برای بحث و ایجاد احساس ناامنی استفاده کنند.


«احسان فکور» در گفت‌وگو ایسنا، اظهار کرد: به عبارتی مردان باید قدرت خود را در جای درست به‌کار گیرند، در غیر این‌صورت موجب دلزدگی زنان از رابطه و بروز مشکلات جدی‌تر می‌شوند.

 وی ادامه داد: با این‌که ظاهر نمی‌تواند تعیین‌کننده موفقیت یک رابطه باشد اما برای زنان اهمیت دارد که شوهرانشان به بهداشت فردی خود رسیدگی کرده و سلیقه همسرشان را برای بهتر شدن ظاهر خود در نظر می‌گیرند. در واقع هیچ زنی از مرد نامرتب خوشش نمی‌آید و معتقد است چنین مردی به عمق رابطه اهمیت نمی‌دهد.

 این روان‌شناس ادامه داد: علاوه‌بر این، بیشتر زنان، خواهان مردی هستند که از آن‌ها محافظت کرده و به شالوده زندگی احساس امنیت دهد، اما به‌دنبال دیکتاتوری که به آن‌ها دستور دهد چه بکنند، کجا بروند، با چه کسی حرف بزنند و یا چه بپوشند نیستند. در واقع زنان از کسانی که قصد کنترل کردن دارند ترسیده و فرار می‌کنند، این در حالی است که زنان به تعهد طرف مقابل در زندگی مشترک خیلی اهمیت می‌دهند و از این‌که احساسات‌شان بازیچه کسی باشد بی‌زارند.

 وی افزود: زنان احساس واقعی را درک می‌کنند و از مردان قابل پیش‌بینی که هیچ‌وقت کار متفاوتی انجام نمی‌دهند چندان خوششان نمی‌آید. هم‌چنین از مردانی که پس از ازدواج بیشتر اوقات خود را با دوستانشان می‌گذرانند نیز فراری هستند و معتقدند در چنین مواقعی یک جای کار می‌لنگد.

 فکور گفت: بر اساس نتایج تحقیقات، زنان به‌صورت مشترک از برخی خصوصیات اخلاقی همسران‌شان بدشان می‌آید و معتقدند این خصوصیات زندگی مشترک را کدر می‌کند.

 این روان‌شناس خاطرنشان کرد: وقتی از زنان می‌پرسند از چه چیزهایی در مورد مردها بدشان می‌آید لیستی بی‌انتها به ذهن‌شان خطور می‌کند، اما همه این موارد می‌تواند بر پایه چند مورد اساسی شکل گرفته باشد. مثلاً قسم دروغ خوردن یکی از مواردی است که به جد موجب عصبانیت زنان می‌شود. در واقع با این‌که بیشتر زنان از قسم خوردن مردان وقتی خودشان ناراحت‌اند بدشان نمی‌آید، اما از مردهایی که فکر می‌کنند قسم خوردن تنها راهی است که حرفشان را باور کنند، متنفرند.

 

 


کد مطلب: 34396

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34396/مشاجره-طولانی-قاتل-خاموش-زندگی-های-مشترک

میگنا
  https://www.migna.ir