چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۱
کد مطلب: 34398
۱
۱

پیام وزیران علوم و بهداشت به مناسب 16آذر روز دانشجو

پیام دكتر محمد فرهادی به مناسبت روز دانشجو
-
وزیرعلوم گفت: دانشجویان انقلابی خود را ملزم و متعهد می‌دانند كه باتمام توان برای تحقق مرجعیت علمی كشور بكوشند و گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کنند.

به گزارش مهر، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت بزرگداشت شانزدهم آذر، روز دانشجوو گرامیداشت شهدای این واقعه پیامی صادر كرد . متن كامل این پیام بدین شرح است :

شانزدهم آذر ۱۳۹۴، شصت دو سال از روزی می‌گذرد كه دانشجویان غیرتمند ایرانی از تمامیت و استقلال كشور در برابر استعمار و استكبار و دخالت بیگانگان دفاع كردند و با خون خود بر پایمردی و حمیت مردمان این مرزو بوم مهر تأیید زدند. شانزدهم آذر ماه ۱۳۹۴، شصت و دو سال از روزی می‌گذرد كه سه دانشجوی دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا، پاسخ فریاد عدالت طلبی و آزادی خواهی خود را در سرمای آذر ماه آن سال های سیاه وابستگی، با گلوله گرم گرفتند؛ اما هنوز طراوت و عطر آرمان های اصیل آنان در فضای دانشگاه پیچیده است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تكریم و بزرگداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو و با گرامیداشت یاد خاطره امام شهیدان و دیگر شهدای دانشجو، بر این باور است كه دانشجویان انقلابی امروز، علاوه بر مبارزه در سنگر استكبارستیزی، پرچم داران و طلایه داران عرصه علم و فناوری نیز هستند و خود را ملزم و متعهد می‌دانند كه علاوه بر كسب فضایل اخلاقی و دینی، باتمام توان خود برای تحقق مرجعیت علمی كشور بكوشند و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب، گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب جامعه تبدیل كرده و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را برفراز قله توسعه علمی كشور به اهتزار در آورند.
-
پیام وزیر بهداشت به مناسب 16آذر:
-

ایرانیان از هر قشری در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان همچون سروی استوار ایستاده اند
-
وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز دانشجو تاکید کرد: دانشجوي سياسي مطلوب در نظام اسلامي به کسي اطلاق مي‌شود که در دانشگاه به درجه بالايي از بينش و درک سياسي رسيده و در قبال سرنوشت خود، جامعه و مسائل سياسي حساسيت لازم را داشته باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز دانشجو با تاکید بر اینکه بی‌گمان 16 آذرماه نیز در زمره روزهای تاریخ ساز و افتخار آفرینی است که هرگز خاطره روشن آن از ذهن و زبان ملت سربلند و بزرگ ایران پاک نخواهد شد، افزود: در این روز، سه دانشجوی حق‌طلب و آزادی‌خواه با رنگین ساختن سنگفرش‌های دانشگاه تهران به خون سرخ و جوشان خویش، سندي ديگر از روح ميهن‌پرستي، آزادي‌خواهي و استقلال‌طلبي فرزندان اين مرزوبوم را در پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشتند و در گوش جهان فریاد کردند که ایرانیان از هر قشری در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان همچون سروی استوار، ایستاده‌اند و برای استقلال کشور حاضر به نثار جان خود نیز هستند. دکتر هاشمی در این پیام با اشاره به شرایط حساس کنونی، سرلوحه قراردادن آرمان های اسلامی و ملی، دانش پژوهی، تعمق، نوآوری علمی و تلاش در جهت اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور را از وظایف دانشجویان بر شمرد و تاکید کرد که شرط لازم ایرانی سربلند و قدرتمند، داشتن جوانانی عالم و فاضل است، بی شک شرط کفایت آن نیز داشتن دغدغه سیاسی است.

متن کامل پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

نام‌گذاری روزها و هفته‌ها به نام حوادث تاریخ‌ساز و انسان‌های بزرگی که در طول تاریخ طلایه‌دار حرکت‌های آزادی‌خواهانه و حق‌طلبانه بوده‌اند، سنتی پسندیده و نیکوست که یاد و خاطره افتخار آفرین آنان را در ذهن و زبان نسل‌های آینده ماندگار می‌کند. بی‌گمان 16 آذرماه نیز در زمره روزهای تاریخ ساز و افتخار آفرینی است که هرگز خاطره روشن آن از ذهن و زبان ملت سربلند و بزرگ ایران پاک نخواهد شد.

حماسه 16 آذر سال 1332، بازتاب اعتراض بر حق دانشجویان مسلمان ایران به کودتای 28مرداد و یاد‌آور عکس‌العمل منطقی و حماسه پرشكوه استقامت و پايداري جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجي و خودكامگي داخلي بود. در این روز، سه دانشجوی حق‌طلب و آزادی‌خواه با رنگین ساختن سنگفرش‌های دانشگاه تهران به خون سرخ و جوشان خویش، سندي ديگر از روح ميهن‌پرستي، آزادي‌خواهي و استقلال‌طلبي فرزندان اين مرزوبوم را در پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشتند و در گوش جهان فریاد کردند که ایرانیان از هر قشری در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان همچون سروی استوار، ایستاده‌اند و برای استقلال کشور حاضر به نثار جان خود نیز هستند.
این حرکت آزادیخواهانه در آن سال‌ها توانست همچون فريادي‌رسا و پرطنين،‌ طليعه و تكوين جنبشي را رقم بزند كه بعدها جنبش دانشجويي نام گرفت. جنبش دانشجويي ایران که تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي بيشترين‌ مساعی خویش را مصروف تقابل و‌ مبارزه با نظام‌ منحط سياسي‌ حاکم بر کشور و ايجاد انقلاب‌ نموده بود، بعد از پيروزي انقلاب به برکت برخورداری از نظامي اسلامي مستقل، مردمي، عدالتخواه و خادم مردم؛ با افتخار وارد عرصه‌ « تعامل» با نظام و مشاركت‌ سياسي‌ شد.

در شرايط پيش آمده پس از انقلاب، صیانت از نظام نوپاي اسلامي، حضور فعال و مؤثر در دفاع مقدس، تلاش براي پیشبرد آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مجاهدت برای آباداني و پيشرفت میهن اسلامی، از افتخارات ارزشمند جنبش دانشجويي محسوب مي‌شود.

در شرايط حساس کنوني نيز دانشجویان با سرلوحه قرار دادن آرمان‌هاي اسلامي و ملي خويش، وظيفه دانش‌پژوهي، تعمق، نو‌آوري علمي و تلاش در جهت اعتلاي اقتصادي و فرهنگي كشور را هرگز از منظر خويش دور نخواهد ساخت. بدون هیچ تردیدی، امروز نیز تبيين کارکرد‌هاي دانشگاه به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي ساختار علمی و فرهنگي کشور و نقشی که دانشجویان در اين زمينه به عهده دارند؛ به خوبي مبين ضرورت تلاش مجدانه و جهادگونه دانشجویان در علم‌آموزی و دانش پژوهی است. شرط لازم ایرانی سربلند و قدرتمند داشتن جوانانی عالم و فاضل است، بی‌شک شرط کفایت آن نیز داشتن دغدغه سیاسی است.

سياسى بودن دانشجو بدين معناست كه يك دانشجوي مؤمن و متعهد تنها نبايد در محور مسائل فردى و شخصي خود متمركز باشد و از رويدادهاي جامعه و جهان غافل گرديده و نسبت به آن بي‌تفاوت باشد، بلكه بايد با اصول و مبانى منطقي و معقول به تحليل حوادث و رويدادهاى جهانى و داخلى بپردازد و موضع مناسب و قاطع اتخاذ نموده و حساسيت لازم را دارا باشد. از این منظر، دانشجوي سياسي مطلوب در نظام اسلامي به کسي اطلاق مي‌شود که در دانشگاه به درجه بالايي از بينش و درک سياسي رسيده و در قبال سرنوشت خود، جامعه و مسائل سياسي حساسيت لازم را داشته باشد.

در پایان، اینجانب ضمن تکریم و تعظیم بلند همتی و مقام رفیع دانشجویان، با گرامیداشت سالگرد حماسه ملی 16 آذر که با ایام اربعین حسینی و 28 صفر مقارن شده، با نثار سلام و درود خالصانه خود به ارواح پاک سه دانشجوی شهید « قندچی، بزرگ نیا و شریعت‌رضوی»، یاد و خاطرة جاوید همه شهیدان راه استقلال و آزادی و دیگر شهیدان دانشجو در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس را گرامی می‌دارم. به امید آن که دانشجویان و دانشگاهیان فهیم و فرهیخته ما با الگو‌گیری از انقلاب کربلا و قیام رهایی‌بخش و انسان‌ساز حسینی نه تنها در این روز - بلکه در همه ایام - جلوه‌های نوینی از آگاهی و مسؤولیت‌پذیری توأم با فضیلت و اخلاق و قرین با آزادمنشی و قانون‌گرایی را به نمایش بگذارند و اسوه‌‌هایی حسنه برای سایر آحاد جامعه باشند. اینچنین باد.
-
-
پیام رئیس دانشگاه پیام نور به مناسبت روز دانشجو
-
رییس دانشگاه پیام نور در پیامی فراررسیدن 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، متن این پیام دکتر رستمی ابوسعیدی بدین شرح است:

بدون تردید قشر دانشجو سمبل پویایی و حرکت در جامعه است و همیشه ندای آزادی و عدالت خواهی برخاسته از محیط های دانشگاهی و دانشجویی بوده است. جوانی، تحرک و نشاط نیز از خصوصیات قشر جوان است و زمانی که نیروی جوانی با روحیه دانشجویی تلفیق یابد موجب تبلور فکر و اندیشه می شود. دانشجویان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه همواره نقشی ویژه ایفا نموده اند و در هر زمان که دانشجو بیدار باشد، استبداد و خودکامگی به خاموشی می رود.

امروز کشور عزیزمان ایران ، بیش از هر زمان دیگری، به تحرک و پویایی دانشگاه و دانشجویان فرهیخته برای اعتلای بیشتر نیاز دارد و این جوانان عزیز وآینده ساز کشور هستند که می توانند موجبات سربلندی این مرز و بوم را فراهم نمایند کما اینکه توجه ویژه مقام معظم رهبری به قشر دانشجو بیانگر اهمیت این عزیزان در رقم زدن آینده ای روشن است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، 16 آذرماه که برگ زرینی از افتخارات دانشجویان عزیز است را تبریک عرض نموده و امیدوارم این قشر فرهیخته در این موقعیت حساس نیز بتواند تحت فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای تحقق اهداف بلند دولت محترم تدبیر و امید گام برداشته و با کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت، زمینه رشد علمی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را فراهم نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

جابر
Iran, Islamic Republic of
بازم در اين شرايط حساس كنوني. پيام ها خيلي شعاريه و به درد دانشجوي دختر و پسر امروزي نميخوره . لطفا تنظيم كنندگان پيام كمي علمي تر نامه تنظيم كنند كه دانشجو رو جذب كنند .ممنون
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!