جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۰
کد مطلب: 34403
۱

چگونگی ثبت‌نام در آزمون دکتری دانشگاه آزاد

ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال 95 هم از طریق سازمان سنجش و هم برای آزمون دانشگاه آزاد از امروز دوشنبه 16 آذرماه آغاز می‌شود.

همچنین ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد هم از امروز آغاز می‌شود.

* نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نام نویسی برای شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 و نام نویسی بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از دوشنبه 16 آذرماه آغاز می‌شود، گفت: نام نویسی در این دوره‌ها فقط از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش انجام می‌شود و تا یکشنبه 22 آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت نام حاوی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی و سایر اطلاعات لازم قبل از آغاز ثبت نام بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی گفت: تمام داوطلبان باید پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و تهیه مدارک و اطلاعات لازم از دوشنبه 16 آذر تا یکشنبه 22 آذر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و برای تکمیل تقاضانامه شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 و بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی است داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت 300 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام برای خرید سریال ثبت نام اقدام کنند.

توکلی ادامه داد: با توجه به اینکه هر داوطلب می‌تواند علاوه بر کد رشته اصلی خود (کد رشته اول) از میان 66 کد رشته‌ای که در دفترچه راهنما به عنوان کد رشته شناور مشخص شده است برای انتخاب کد رشته امتحانی دوم از میان کد رشته‌های شناور اقدام کند. ولی این داوطلبان باید مبلغ 300 هزار ریال دیگر نیز بابت وجه ثبت نام شرکت در آزمون کد رشته دوم پرداخت کرده و یک سریال اعتباری دیگر دریافت کنند.

وی اضافه کرد: داوطلبانی که علاقمند به گزینش رشته‌های تحصیلی پیام نور و غیر انتفاعی و غیر دولتی هستند باید برای شرکت در گزینش این رشته‌ها 92 هزار ریال پرداخت کنند.

توکلی با بیان اینکه کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای آن از روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه سال 95 تا چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه سال 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد گفت: داوطلبان می‌توانند در این مدت با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش برای دریافت و پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

به گفته وی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 صبح و بعدازظهر پنجشنبه 16 و جمعه 17 اردیبهشت ماه سال 95 برگزار می‌شود.

* ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه آزاد

ثبت‌نام متقاضیان بدون آزمون و با آزمون دوره دکتری تخصصی و همچنین داوطلبان بدون آزمون و با آزمون دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد نیز از روز دوشنبه 16 آذر ماه آغاز می‌شود.

مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: داوطلبان ادامه تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می‌توانند از روز دوشنبه 16 آذر ماه تا پایان روز چهارشنبه 9دی ماه با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی‌های کامل در مورد رشته مورد نظر، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش با تاکید بر این نکته که داوطلبان می‌بایست قبل از تهیه کارت اعتباری تصمیم خود را مبنی بر شرکت درنوع آزمون مورد نظر گرفته باشند گفت: داوطلبان مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد در صورت داشتن شرایط لازم مطابق مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام هیچگونه محدودیتی در ثبت نام دوره‌های مختلف آن مقطع نخواهندداشت. به عبارت دیگر داوطلب به طور همزمان امکان ثبت نام در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون در مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد را خواهد داشت.

وی ادامه داد: متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می‌توانند با توجه به علاقه و بدون در نظرگرفتن رشته تحصیلی مقطع کارشناسی، در یک مجموعه امتحانی تا حداکثر 100رشته محل را انتخاب کنند. در زمینه علاقه مندان به تحصیل در گروه علوم پزشکی و همچنین متقاضیان شرکت کننده بدون آزمون کارشناسی ارشد رعایت شرط تجانس و سایر شروط با توجه به ضوابط موجود در دفترچه راهنما الزامی است.

وی افزود: متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند با توجه به علاقه و بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در یک مجموعه امتحانی حداکثر تا 40رشته/ محل را انتخاب کنند. در زمینه متقاضیان بدون آزمون این مقطع، رعایت شرط تجانس و سایر شروط با توجه به ضوابط موجود در دفترچه راهنما الزامی است.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش گفت: در زمینه متقاضیان کارشناسی ارشد بدون آزمون داشتن معدل کل حداقل 17 برای رشته‌های علوم انسانی و حداقل16 برای سایر رشته‌ها، در زمینه متقاضیان دکتری تخصصی بدون آزمون معدل کل حداقل 18.5 برای رشته‌های علوم انسانی، حداقل 17 برای رشته‌های پزشکی و دامپزشکی و حداقل 17.5 برای سایر رشته‌ها یکی از شروط اساسی است.

علوی فاضل در زمینه امکان انتخاب حوزه‌های امتحانی و اولویت بندی رشته/محل ها گفت :«انتخاب حوزه امتحانی می‌تواند با اولویت رشته/محلهای انتخاب شده متفاوت باشد. به عبارت دیگر داوطلب می‌تواند به راحتی درشهر محل سکونت یا نزدیک به آن بدون در نظر گرفتن اولویت رشته/ محل‌های انتخابی خود آزمون دهد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا ادامه تحصیل کارمندان و یا اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد محل کار خود امکان پذیر است یا خیر؟ گفت: این دسته از متقاضیان به هیچ عنوان نمی‌توانند حوزه امتحانی و یا دانشگاه انتخابی خود را، واحد محل خدمت انتخاب کنند و عدم رعایت این ضوابط منجر به لغو قبولی آنان خواهد شد.

وی افزود: امکان ویرایش برای دوره‌های با آزمون و بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی و همچنین دوره‌های با آزمون و بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد برای داوطلبان با استفاده از شناسه و رمز ثبت نام کارت اعتباری خریداری شده تا پایان مدت زمان ثبت نام فراهم است و پس از آن امکان تغییر وجود ندارد.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال تحصیلی 96-95 دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای 6 تا 8 خرداد ماه 95 و همچنین آزمون دکتری تخصصی در9 بهمن ماه 94 برگزار خواهد شد.

مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.