جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۲
کد مطلب: 34453
۲
نظر وزير بهداشت درخصوص حادثه پزشکي اصفهان:

در شرايط عادي کسي که از سلامت روان برخوردار است اين کار را نمي‌کند

در شرايط عادي کسي که از سلامت روان برخوردار است اين کار را نمي‌کند
وزيربهداشت گفت: در حادثه پزشکي اصفهان مدير بيمارستان، بخش بازرسي و حراست دانشگاه توبيخ و برکنار شدند؛ مطمئن باشيد در شرايط عادي کسي که از سلامت روان برخوردار است اين کار را نمي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا،دکتر سيدحسن هاشمي در حاشيه همايش تجليل از سه دهه مديريت جهادي در عرصه توليد و خدمات حوزه سلامت کشور در مورد بيماري آنفلوانزا اظهار داشت: درباره اين بيماري بيش از اندازه اطلاع رساني شده و به نظر مي‌رسد مانند ديگر پروژه‌هايي است که مي‌خواهند مردم را بترسانند. بنابراين با تعطيلي مدارس تهران به خاطر آنفلوانزا مخالف هستم، چون شيوع آنفلوانزا بيشتر از گذشته نيست و فقط در حد يک هشدار براي افراد در معرض آسيب مانند زنان باردار و مبتلايان به نقص ايمني است که بايد نکات بهداشتي را رعايت کنند.
وزير بهداشت ادامه داد: اين نوع از آنفلوانزا از سال 65 در ايران وجود داشته و موجي است که به محض سرد شدن هوا بوجود آمده و فروکش مي‌کند. آنفلوانزا سه نوبت ايجاد مي‌شود و مردم نگران نباشند. نخستين بار آنفلوانزا امسال يک ماه قبل در رفسنجان گزارش شد که سه نفر جان خود را به خاطر بيماري‌هاي زمينه اي که داشتند از دست دادند.
هاشمي عنوان کرد: تاکنون تيم‌هاي مراقبت وزارت بهداشت در سه نوبت در مناطق مختلف حضور يافته و همه چيز تحت کنترل است. اگر جاي نگراني باشد اعلام مي‌کنيم. همچنين براي چهارمين نوبت تيم مراقبتي از وزارت بهداشت در کرمان حضور خواهند يافت و شوراي عالي سلامت با حضور خودم اين مساله را بررسي خواهد کرد. بنابراين نبايد در حوزه سلامت اخبار بگونه اي منتشر شود که موجب نگراني مردم يا افزايش مصرف واکسن شود.
وزير بهداشت درمورد آمار مرگ و مير ناشي از آنفلوانزا نيز بيان داشت : بهتر است اين آمار را اداره بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت اعلام کند.

راي صادره درباره رخداد تلخ بخيه
وزير بهداشت درباره راي صادره درباره رخداد تلخ پزشکي اصفهان نيز عنوان کرد: راي صادره در مورد اتفاق يکي از بيمارستان‌هاي اصفهان بازدارنده است و بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي به آن توجه خواهند کرد. بايد اين مساله را بپذيريم که حواشي ايجاد شده پيرامون اين اتفاق غيرطبيعي بود. اصل اتفاق با تاخير به ما گزارش داده شد اما اکنون جلسه رسيدگي به تخلفات اداري و نظام پزشکي تشکيل و راي صادر شده است.
هاشمي ادامه داد: مدير بيمارستان، بخش بازرسي و حراست دانشگاه توبيخ شده و برکنار شدند و به هيات تخلفات اداري نيز معرفي شده اند. بنابراين در شرايط عادي کسي که از سلامت روان برخوردار است اين کار را نمي‌کند و اين در حالي است که عده اي به‌دنبال التهاب عليه اقشار قابل احترام جامعه هستند، در حاليکه پزشکان سرمايه اجتماعي بوده و در اربعين تعدادي از اين همکاران ما در حين خدمت جان خود را از دست دادند. متاسفانه برخي افراد بنا را به اين گذاشته اند که گروه‌هاي مختلف را به چالش بکشند و حاشيه سازي کنند.
وزير بهداشت عنوان کرد: تخلف در هر لباسي امکانپذير است اما مسئله مهم واکنش مسئولان است که وزارت بهداشت در اين مورد سريع و بدون چشم پوشي وارد شده و تصميم گرفته و تلاش کرده تا کم اشتباه صورت پذيرد، بنابراين اميدواريم بخش‌هاي نظارتي مواردي از اين دست را سريع تر به ما گزارش کنند.

هاشمي: انتقاد نائب‌رئيس مجلس را نمي‌پذيرم
هاشمي همچنين درباره انتقاد حجت‌الاسلام ابوترابي نائب‌رئيس مجلس گفت: در مورد اينکه بخش‌هاي خدماتي نبايد به بودجه عمومي متصل شوند ما اين موضوع را قبول نداريم در بخش سلامت دولت‌ها، مجالس و کشورها هزينه مي‌کنند و مردم توان پرداخت همه هزينه‌ها را ندارند. آنچه در مورد يک درصد ماليات بر ارزش افزوده گفته شده است را نيز نمي‌پذيريم و نبايد در اين زمينه حاشيه‌سازي کرد. زيرا دستگاه‌هاي نظارتي مانند بازرسي کل کشور موظف به نظارت در اين زمينه‌ها هستند.

افتتاح مجهزترين تخت بيمارستاني در پاکدشت
وزير بهداشت در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه چرا شهرستان پاکدشت پزشک متخصص اندک دارد، خاطرنشان کرد: در شهرهاي زير 20هزار نفر پزشک عمومي کم نداريم ولي در حوزه متخصص اين کمبود وجود دارد. طي دو سال گذشته 7هزار و 500 پزشک متخصص را توزيع کرده‌ايم که هيچکدام در تهران و حاشيه آن نبوده‌اند. به هر حال حاشيه تهران محروميت جدي و شديدي در حوزه سلامت دارد، براين اساس تا قبل از پايان سال نيز در پاکدشت مجهزترين تخت بيمارستاني افتتاح خواهد شد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!