کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهداشت وزیر بهداشت:

در سرماخوردگی و آنفلوآنزا به هیچ عنوان خود درمانی نکنید

19 آذر 1394 ساعت 8:03

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: توصیه می‌کنیم کسانی که آنفلوآنزا گرفته اند یا به هر نوع سرماخوردگی مبتلا هستند از مصرف سرخود آسپرین و آنتی‌بیوتیک خودداری کند.


به گزارش فارس، علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، سه شنبه شب با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، شبکه دو سیما به موضوع آنفلوآنزای نوع H1N1 پرداخت و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در آینده دو استان کرمانشاه و آذربایجان شرقی هم درگیر این بیماری باشند. البته هرچند که این پدیده جدیدی نیست و هر ساله به نوعی با آن درگیر بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 36 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد : برای پیشگیری و کنترل بیماری نیازی به تعطیلی مدارس نیست؛ چراکه سازمان جهانی بهداشت نیز در موارد مشابه توصیه به تعطیلی مدارس نمی‌کند.

سیاری با اشاره ممنوعیت های تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: اگر خانم باردار در سه ماهه دوم و سوم باشد، واکسن آنفلوآنزا برای آنها ضرری ندارد. اما اینکه برای این دسته مفید است یا خیر، دو تا سه هفته زمان نیاز دارد و ممکن است موثر باشد. همچنین بیمارانی که به آسم مبتلا هستند یا بیماری نقص ایمنی یا سرطان دارند نیز باید مراقبت بیشتری کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن تاکید بر شناخت علائم این بیماری افزود: اگر کسی به مدت بیش از سه روز تب بالا داشت و دچار نفس تنگی شد یا سخت نفس می‌کشد و یا اینکه ‌ احساس شدید درد در قفسه سینه دارد یا دچار سرگیجه و استفراغ باشد نیز باید به پزشک مراجعه و تحت معاینه و درمان قرار گیرد. به طور کلی علائم آنفولانزا، تب، سردرد، بدن‌درد، سرفه و علائم گوارشی است.
وی اظهار داشت: توصیه می‌کنیم کسانی که آنفلوآنزا گرفته اند یا به هر نوع سرماخوردگی مبتلا هستند از مصرف سرخود آسپرین و آنتی‌بیوتیک خودداری کند.


کد مطلب: 34465

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34465/سرماخوردگی-آنفلوآنزا-هیچ-عنوان-خود-درمانی-نکنید

میگنا
  https://www.migna.ir