چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۹
کد مطلب: 34523
۱

برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی، دوم دی ماه

برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی، دوم دی ماه
این کنگره علمی با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران ، دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی ، تهران ، کرمان ، شیراز ، دانشگاه تربیت مدرس، موسسه رویان و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

دکتر " محمدتقی جغتایی " رییس انجمن علوم اعصاب ایران و رییس کنگره سالانه علوم اعصاب پایه و بالینی، با اعلام این خبر، افزود: 800 مقاله از میان مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره ، انتخاب شده است تا بصورت سخنرانی و به شکل پوستر، به متخصصان و کارشناسان شرکت کننده ارائه بشوند. وی اظهارداشت : مقالات در دو سطح کلی " پایه و بالینی " از صبح تا عصر در هفت سالن مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه خواهند شد. دکتر جغتایی ، " سلولهای بنیادی عصبی ، صرع ، اختلالات تکاملی ، نقشه برداری مغز ، رشد و تکامل کودکان ، فلسفه ذهن ، علوم اعصاب شناختی ، عصب زبان شناسی ، و توانبخشی عصبی " را از جمله حوزه های فعالیت این کنگره معرفی کرد.

وی افزود: اساتید و متخصصان ایرانی و خارجی شرکت کننده ، در حوزه " سلولهای بنیادی عصبی "، به چگونگی استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماریهایی مانند سکته مغزی ، ام اس ، پارکینسون و فلج مغزی ، می پردازند. وی ادامه داد: مبانی پایه و بالینی بیماری صرع ، در حوزه "صرع "، " اختلالات تکاملی " با تاکید بر بیماری اوتیسم ، چگونگی تشکیل فرآیند ذهن در حوزه " فلسفه ذهن " ، چگونگی شکل گیری زبان و گفتار در کودکان و اختلالات مربوط به آن ، در حوزه " عصب زبان شناسی " و استفاده از کارکردهای عصبی در توانبخشی و انعطاف پذیری مغز ، در حوزه " توانبخشی عصبی " مورد بحث و بررسی قر ار می گیرند.

رئیس چهارمین کنگره علوم اعصاب تاکید کرد که مقالات و تازه های علمی این کنگره برای متخصصان نورولوژی ، جراحان مغز و اعصاب ، روانپزشکان ، متخصصان علوم اعصاب ، فیزیولوژی آناتومی ، نورو رادیولوژی ، رادیولوژی ، ایمونولوژی ، روانشناسان ، و متخصصان حوزه های مربوط به مهندسی مانند برق ، مکانیک ، مهندسی پزشکی ، و فیزیک ، قابل استفاده خواهد بود. دکتر جغتایی افزود: چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، دارای امتیاز بازآموزی برای کارشناسان و متخصصان شرکت کننده در رشته های مختلف علوم پزشکی است.


وی با اشاره به شرکت ده تن از اساتید و صاحبنظران خارجی در چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ، اظهارداشت: این متخصصان از کشورهای کره ، چین ، فرانسه ، ایتالیا ، انگلیس و آلمان ، به ایران سفر می کنند و آخرین یافته های علمی جهان در حوزه های مرتبط با علوم اعصاب و تجارب علمی خود در این حوزه را به شرکت کنندگان ، ارائه می دهند.


رییس کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی همچنین به بخش های جانبی این کنگره اشاره کرد و افزود: بخش های " دانش آموزی ، دانشجویی و دستیاری " ، از بخش های جانبی کنگره هستند که به ترتیب توسط دانش آموزان خلاق در حوزه علوم اعصاب ، دانشجویان علوم پزشکی و دستیاران نورولوژی و روانپزشکی ، برگزار می شود.

وی با توجه به گستردگی مباحث این کنگره بزرگ بین المللی ، از تمامی کارشناسان ، متخصصان و دانش پژوهان ، جهت شرکت و استفاده از مباحث متنوع و تازه های علمی حوزه علوم اعصاب در این کنگره ، دعوت کرد.
-
اطلاعات تماس:
دبیر علمی کنفرانس: دکتر محمد جوان ، دکتر بهرام حقی آشتیانی
دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر ناصر نقدی
تلفن تماس با دبيرخانه: 88249775-021 (10 خط)
وب سايت همايش: www.bcnc.ir
مرجع : ايلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند