کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خدمات ترک اعتیاد زیر چتر بیمه سلامت

25 آذر 1394 ساعت 8:55

شهروندان جامعه که به هردلیلی گرفتار غول اعتیاد شده اند و قصد خلاص شدن از آن را دارند می توانند برای برخورداری از حمایت بیمه در دوران ترک اعتیاد به سامانه کشوری پابا مراجعه نمایند.


جوان رییس اداره سلامت روان و اعتیاد معاونت درمان دانشگاه علم پزشکی کرمانشاه، با اشاره به آمار بالای جوانانی که قصد ترک اعتیاد را دارند، گفت: این سامانه راه‌اندازی شده تا افراد معتادی که قصد ترک اعتیاد دارند، از خدمات بیمه‌ای استفاده نمایند.

دکتر رامین رضایی یادآوری کرد: پیش از این، پوشش بیمه شامل خدمات ترک اعتیاد نمیشد، اما با توافقنامه هایی که امضا شده چنانچه افراد معتاد در سامانه پابا ثبت‌نام کنند ، سازمان بیمه سلامت آنها را با مراکز ترک اعتیاد طرف قرارداد ارتباط می‌دهد تا سایر مراحل انجام شود.

وی افزود: با اجرای این طرح افراد معتادانی که برای نخستین بار برای ترک اعتیاد اقدام می‌کنند 75درصد و افرادی که برای دومین بار اقدام می‌کنند 50درصد در هزینه‌ها حمایت می‌شوند. رضایی توصیه کرد: کسانی که قصد ترک اعتیاد را دارند، برای درمان خود فریب تبلیغات دروغین شبکه های ماهواره ای را که به تبلیغ داروهای دروغین ترک اعتیاد می پردازند و یا کمپ هایی که با روش های غیر اصولی اعتیاد را دراعماق روان بیماران ریشه دارتر می کند را نخورند و صرفا به مراکز درمانی مجاز که تحت نظر پزشکان به ارایه درمان می پردازند مراجعه کنند.
وی افزود: در حال حاضر 127 مرکز ترک اعتیاد دولتی وخصوصی در استان کرمانشاه وجود دارد.


کد مطلب: 34574

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34574/خدمات-ترک-اعتیاد-زیر-چتر-بیمه-سلامت

میگنا
  https://www.migna.ir