کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرطان سینه یعنی پایان زندگی زناشویی؟

26 آذر 1394 ساعت 12:09

بسیاری از زنان مبتلا به سرطان سینه باید بدانند که با رعایت برخی نکات ساده دیگر این بیماری پایان زندگی زناشویی آنها نیست.


دکتر نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: متأسفانه سرطان سینه روز به روز در حال افزایش و سن شیوع آن روز به روز کاهش می‌یابد.

وی افزود: از آن جای که سینه عضوی است که در خارج از اعضای داخلی بدن قرار گرفته به راحتی قابل معاینه است و در بسیاری از موارد با تشخیص زود و درست می‌توان مراحل درمانی موفقی را برای بیماری‌های آن رقم زد.

دکتر نیرومنش عنوان کرد: بسیاری از بانوان مبتلا به این بیماری در صورتی که به موقع به پزشک برای درمان مراجعه کنند می‌توانند زندگی کاملاً طبیعی و حتی طول عمر طبیعی داشته باشند. معمولاً بعد از تشخیص این بیماری استرسی علاوه بر فرد به خانواده وارد می‌شود و حتی اطرافیان او برای چکاپ و درمان سریع نزد پزشک می‌روند که این مسائل طبیعی است.

وی بیان کرد: در اکثر موارد برای درمان این بیماری، جراحی انجام می‌شود و سپس درمان‌هایی تکمیلی به صورت شیمی درمانی و رادیوتراپی توصیه می‌گردد منتها هرچه قدر این بیماری زودتر تشخیص داده شود عمل جراحی و شیمی درمانی سبک تر و تغییر شکل ظاهری سینه کمتر خواهد شد.

این متخصصان زنان و زایمان در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که عمل سختی هم برای درمان انجام و در طی آن سینه برداشته شود وقتی بهبودی کامل و درمان‌های تکمیلی حاصل شود پزشکان زیبایی با گذاشتن پروتز و غیره می‌توانند تا حدی سینه را به فرم اولیه خود برگردانند این مسائل از نظر هورمونی و زندگی در آینده برای فرد تغییر اساسی ایجاد نمی‌کند و فرد با حفظ روحیه و داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توانند زندگی عادی داشته باشد و حتی از تأثیرات منفی این موضوع روی روابط زناشویی هم بکاهد.


کد مطلب: 34608

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34608/سرطان-سینه-یعنی-پایان-زندگی-زناشویی

میگنا
  https://www.migna.ir