جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۸
کد مطلب: 34624
۲۴
۱۰۶
تفاوت مرگ مغزی با کما!

فاصله کما تا مرگ چقدر است؟ روح انسان در حالت کما به کجا میرود؟!

فاصله کما تا مرگ چقدر است؟ روح انسان در حالت کما  به کجا میرود؟!
مغز پیچیده‌ترین عضو و به عنوان فرمانده بدن، مرکز کنترل بسیاری از واکنش‌های بدن است و کمترین آسیب به این عضو می‌تواند خسارات جبران ناپذیر حتی مرگ را به همراه داشته باشد.

شاید برخی از ما در میان نزدیکان و آشنایانمان با چنین صحبت هایی روبه رو بوده ایم و این لحظات را تجربه کرده ایم که عزیزمان بر اثر حادثه ای هرچند کوتاه و چند ثانیه ای به حالت کما رفته و چشم ها منتظر هوشیار شدن هرچه زودتر او بوده است.
 
تازمانی که شخص به کما رفته به هوش نیاید خانواده ، پدر و مادرش با تمام توان و امید، از او مراقبت میکنند و منتظر روزی هستند تا او دوباره به زندگی باز گردد و حتی لحظه ای آنها را نگاه کند به راستی که این لحظات برای فرد بیمار اندازه پلک برهم زدن و برای دلواپسان او هر روزش معادل سالیان است. اما بدون شک تعداد کمی از ما درباره وضعیت کما، شرایط بیماری که در کما فرو رفته و شرایط زندگی برای افرادی که از کما خارج میشوند، اطلاعات داریم. 
 
چه کسی می داند که چند درصد از افرادی که به کما میروند شانس ادامه زندگی دارند؟ و اصلا فاصله رفتن به کما تا شراب مرگ را نوشیدن چقدر است؟ یاحتی علت فرو رفتن در کما تاثیری در بازگشت بیمار دارد یا نه؟ در واقع همگان در هاله ای از ابهام که سرنوشت بیمار به کما رفته شان چه خواهد شد دست به دعا و نیایش برمی دارند و بیش از پیش به آینده و اتفاقات پیش رو حتی گاهی در کمال ناامیدی به از دست دادن عزیزشان فکر می کنند. اما کما سرتاسر ناامیدی و مرگ نیست .
-
-
شکست تشکیلات فعال کننده مغز در جنگ با اختلالات
دکتر زمانی متخصص مغز و اعصاب و نورولوژی می گوید:
کمــا یک نوع اختلال در کارکرد مغز است که شخص دچار کاهش شدید سطح هوشیاری می‌گردد و به بیشتر و یا تقریباً تمام تحریکات پیرامونش، پاسخ نمی‌دهد. علت کما هم از کار افتادن قسمت تشکیلات فعال کننده مغز است، این تشکیلات در ساقه مغز بعنوان موتور فعال کننده مغز قرار دارند و وقتی حالت کما اتفاق می افتد یا آن موتور آسیب دیده یا کل مغز درگیر صدمه ای شده است.
میزان کاهش سطح هوشیاری متفاوت است بنابراین حالات مختلف کمای عمیق، نیمه کما و حتی حالتی شبیه خواب آلودگی شدید می‌تواند بروز کند. سطح هوشیاری طبیعی 15 است که در حالت کما این سطح به 3 یا 5 تقلیل می‌یابد که تمام این شرایط بستگی به شرایط بیمار، علت وقوع کما و کمک‌هایی که به وی می‌شود دارد.
 
آنچه باید از حالت کما بدانید
اعتقاد عمده اي كه در بين مردم وجود دارد، اين است كه شخص در خواب بسيارعميقي فرو رفته است. اين عقيده به طور كامل درست نيست. البته ممكن است در بعضي از موارد اين چنين باشد اما نه در همه موارد.
 
درجه‌هاي كما توسط هوشياري شخص بيمار نسبت به محركهاي خارجي، تعيين مي شود. در بسياري از مواردي كه اشخاص در حالت كما به سر مي‌برند، بيمار دريافت‌هايي از محيط نيز خواهد داشت و اين حالت با توجه به بهبودي شخص بيمار زيادتر هم مي شود. مثلا ممكن است، حركتهاي جزئي از خود بروز دهد يا نسبت به صداها يا محرك‌ها پاسخ دهد. در بعضي موارد نيز ممكن است شخص به كما رفته عكس العمل‌هاي شخص هوشيار را از خود بروز دهد. مثلا در بعضي بيمار‌ها بايد حتما اين مراقبت به عمل آيد كه او نتواند سرم يا لوله هاي ديگر متصل به خودش را از جا در بياورد كه در نهايت به مرگش منجر بشود. همه اين موارد باعث مي شود تا درجات كما در افراد متفاوت باشد.
 -
انگشت اتهام به سمت چه عواملی است؟ 
علل کما : کما عمدتا در اثر وارد آمدن ضربه به ناحیه سر به وجود می‌آید اما گاهی مسمومیت‌های دارویی، مصرف مواد روان گردان و خوردن مشروبات الکلی هم می‌توانند ایجاد کننده کما باشد.علاوه بر اینها نوسان میزان قند خون، نرسیدن اکسیژن به مغز به هر علتی، بالا رفتن میزان اوره خون نیز از دیگر عوامل مسبب کما می‌باشند. در مقابل کمای ناشی از اختلالات متابولیک یا کمای ناشی از آسیب‌های مختصر به بافت مغز، برگشت پذیر هستند. 
 
متابولیک یعنی یک ماده ای در خون کم یا زیاد شود مثلا سمی در داخل خون وارد شود و این سم یا ماده یک عفونتی را منتشر کند که تمام مغز را مبتلا کند و فرد به حالت کما رود یا اینکه ضایعه ای مثل تومور و.. در آن ایجاد کند و آن موتور تشکیلات فعال کننده را درگیر کند که درآن صورت هم ممکن است فرد به حالت کما رود.
 
نشانه های حالت انتظار برای رسیدن مرگ یا برگشت زندگی
از نشانه‌های کما می‌شود به تغییر قطر مردمک چشم‌ها و اختلال در حرکات چشم، به طوری که ممکن است چشم‌ها به طرفین یا به سمت بالا و پایین منحرف شده یا حرکات چرخشی دو طرفه پیدا کنند، تشنج، فلج اندام یا پرش عضلانی، بی نظمی تنفسی یا حتی قطع تنفس اشاره کرد. 
 
جواب این سوال:
فاصله کما تا مرگ چقد می تواند باشد؟
درواقع کما حالتی است که به دلایل مختلف رخ می دهد و ضرورتاً کسی که به کما رفته باشد نمی میرد و زیاد دقیق و علمی نیست که بخواهیم فاصله ای برای کما و مرگ تعیین کنیم.

مرگ مغزی یا کما؟ تفاوت در چیست؟
فردی که به کما رفته، می‌تواند دوباره به زندگی عادی خود بازگردد؛ البته این وضعیت را باید متخصصان مغز و اعصاب تایید کنند. به طوری که اگر مغز هنوز زنده باشد، فرد دچار کما شده و احتمال برگشت آن حتی بعد از مدت طولانی و گذشت چندین سال هم وجود دارد. زیرا بیمار خودش به صورت طبیعی نفس می کشد و فقط مغز برای مدتی هوشیاری ندارد اما عمق مغز زنده است.
 
در مرگ مغزی، فرد به صورت طبیعی نفس نمی کشد و تنفس خود را از طریق دستگاه انجام می دهد که با قطع کردن دستگاه، می میرد بنابراین زنده ماندن نباتی فرد دچار مرگ مغزی، به دستگاه وابسته است چون تنفس وابسته به مغز است. 
 
وی ادامه داد : اگر مغز فردی بمیرد، قلب فعالیت دارد، البته به شرطی که اکسیژن از طریق دستگاه به فرد برسد و در صورت قطع دستگاه فرد می میرد، اما بازهم با وجود دستگاه هم بازنمی توان مدت زیادی چنین افرادی را زنده نگه داشت.
 

روح انسان در حالت کما  به کجا میرود؟
پاسخ های حجت الاسلام کمالی کارشناس مذهبی :
-
رابطه بدن و روح رابطه‌ای اتحادی است و روح برای انجام کارهایش به جسم و بدن نیاز دارد؛ از این رو است که در هر عالمی ظاهر گردد جسم و بدنی متناسب با آن عالم به خود می‌گیرد؛ چون در عالم مادی قدم گذارد با جسمی مادی همراه است و زمانی که در عالم خواب پا گذارد در بدنی متناسب با آن عالم دیده می‌شود.
چون بدن ابزار کار روح است چنانچه در یکی از ابزارهای او اختلالی ایجاد شود بخشی از توانایی‌های او در عالم ماده مختل می‌گردد، در حالت کما نیز وضعیت چنین است. در کما اختلالی در کارکرد مغز ایجاد می‌گردد و روح از بخشی از اعمالش محروم می‌شود.
 
مطلب دیگر شباهت کما با خواب است. کما، بیهوشی و خواب انصراف روح از بدن است و این انصراف گاه شدید و قوی است و گاه ضعیف و خفیف، گاه طولانی مدت است و گاه کوتاه مدت، در خصوص بیهوشی و کما، انصراف روح از بدن شدید است هر چند زمان و مدت آن می‌تواند متفاوت باشد. 
 
روح انسان خاین به خودش خیانت میکند!
بدن انسان مرکب از دو قسم روح و جسم مادی است .فلاسفه روح را عالم مجرد و سیال می گویند. 
روح و نوع جان دادن افراد: وقتی که انسان در حال مرگ است حالت احتضار برایش پیش می آید و خارج شدن روح از بدن برای هر فرد متفاوت است و برای برخی افراد مثل گل بو کردن و یا لباس نو پوشیدن است (مختص خوبان و افراد صالح ) اما روح یک عده هم بسیار سخت از بدنشان خارج می شود (مختص ظالم و خائن) مثلا گفته می شود روح افراد خاین به خودشان خیانت می کند و با آنها از در ناسازگاری وارد می شود. بنابراین نوع جان دادن فرد به خوب و بد بودن او مربوط می شود اما حالت کمای فرد به این موضوع مرتبط نیست.
 
در هر صورت حالت کما به این معنا نیست که روح از بدن جدا شده و به جای دیگری می‌رود. روح فردی که به حالت کما رفته، هنوز در دنیا است و به صورت کامل از بدن جدا نشده و به نوعی به بدن تعلق دارد و چون تعلقی به بدن دارد، به همان اندازه در دنیا است، منتها ممکن است در این حالت ـ مثل این‌که انسان خواب می‌‌بیند تصاویری را مشاهده ‌کند و اصواتی را بشنود؛ هر چند نتواند پاسخی ارائه دهد. 
 -
گزارش از: محیا معصومی
مرجع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مریم
Iran, Islamic Republic of
((نوع جان دادن فرد به خوب و بد بودن او مربوط می شود ))؟؟؟؟ با چه مدرک و تفسیر علمی در این مورد اینطور نظر میدهید ؟ بهتر نیست که در این موارد اعلام کنید که این مربوط به نظر نویسنده مقاله است و جنبه علمی ندارد !!!
علی
Iran, Islamic Republic of
هنوز نمیدونید که دست علم از عالم ماورا کوتاهه و باید متصل به وحی بود؟
Iran, Islamic Republic of
اگر اعتقادی الله و به کتاب قرآن داشته باشین در قرآن به این مورد اشاره صریحی شده که انسانهای بد روحشون توسط فرشتگانی به شدت و به دشواری و انسانهای مومن توسط فرشتگانی روحشون به آسانی و نرمی گرفته میشود
Iran, Islamic Republic of
من ۵ ماه پیش کما بودم و تا دلت بخواد آدم بدی ام،ی شب هم معکوس شدم داشتم میرفتم،علایم نزدیک ب مرگ رو تا حدودی تجربه کردم،شیرین تر از اون حال ندیدم
منم
Iran, Islamic Republic of
خوش به حالت
عابد
Iran, Islamic Republic of
داستان نگو من هم کما بودم چیزی یادم نمیاد
Iran, Islamic Republic of
راست میگی سطح هوشیاریت چندبور
Iran, Islamic Republic of
سلام چن روز کما بودی
Iran, Islamic Republic of
اره راست میگید منم شندیدم
Iran, Islamic Republic of
بااینکه حضورخدا وماوراروتجربه کردی چطور هنوز از بدبودن دفاع میکنی چقدمسخره پس ازین ببعد بیشتربدی کن وبد باش تاشایدهنگام مرگ واقعی تجرباتت شیرینترباشند
Iran, Islamic Republic of
مرحبا
United States
چ جالب
کوروش ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا کم مونده بود بمیری پشمام تو کما رو تجربه کردی باورم نمیشه
Iran, Islamic Republic of
حالتون تا چه حد بد بود
میشه خوضیح بدین
مادر من تو کماست دست و پاش ورم کرده قند داشت جراحی انسداد روده کرد چند روز بعد رفت کما
حالمون خیلی بده اطرافیان ناامیدمون میکنن ولی ته دلم هنوز امید دارم برگرده حتی وقنی میگن کمتر از ده درصد ممکنه برگرده
Iran, Islamic Republic of
چرا دروغ میگی مرد حسابی هیچی یادش نمیاد منم 25 روز کما بودم ضریب مغزم رو 3 بوده اونایی که میگن مثلا چیزی دیدیم به ولله دروغ میگن
United States
یعنی نتیجه اعمال رو ندیدی
Iran, Islamic Republic of
همش چرته من خودم کما بودم اصلا اینجوری نیست بدخوی باهم یکجا هستیم خدادرموردکجاباشیم تصمیم می‌گیره
Iran, Islamic Republic of
ب هیچ کسی ظلمو بی عدالتیی نمیشه ب اندازه ی دانه ی خردلی سزای بدو پاداشه خوبان داده میشه
Iran, Islamic Republic of
سلام
شما سوره نازعات آیه ۱ و ۲ رو با معنی بخونین
رها
Iran, Islamic Republic of
سلام . یکی از اشناهای ما الان ۴ روزه تو کماست سطح هوشیاریش ۳ درصده بنظرتون زنده میمونه
Iran, Islamic Republic of
سلام انشاءالله مه به زودی خوب بشه اما پدر من او ل گیج بود بهد شروع کرد چرت زدن بعدش بیحلل میخوابید نمیتونست بیدار بمونه بعد یک روز در این حالت به کما رفت تو 24 ساعت از دنیا رفت با هوشیاری سه درصد
Iran, Islamic Republic of
خواهر زاده من نا امید شده بودن دکترا گفتن باید اهدا عضو بشه با ضریب هوشی ۳ ولی خداروشکر الان ۱۸ ۱هفتس حالش خوبه تا خدا نخواد برگی از درخت نمی افته 🙏خدایاشکرت
Iran, Islamic Republic of
سلام علت کما رفتنش چی بود
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشی من خودم یک ماه پیش تو کما بودم یک هفته درجه هوشیاری رو سه و گاهی رو دو امیدوارم زودی راه بیفته
Iran, Islamic Republic of
چی شدچیزی تو عالم برزخ دیدی
فاطی
Iran, Islamic Republic of
سلام یکی از اشناها کرونا گرفته ۴۲ سالشه الان دوماهی میشه توو کماست درصد هوشیاریش اوایل ۵ بود الان یه کم بالا اومده توو این مدت یه بار چشاشو وا کرده.ایا زنده میمونه؟اگه زنده موندن سلامتیشونو بدست میارن؟خواهشا جواب بدین
Iran, Islamic Republic of
سلام اره زنده میمونه بستگی مقاومت بدن خدش داره الان پدر من ده روزه کما هوشیاریش رو ۵ تازه داره علائم نشون میده بهتر شده ایشالله برا شما هم خوب میشع نگران نباش
Iran, Islamic Republic of
سلام نخیر ما چندروز پیش دخترخالم ازدست دادیم هوشیاریش رو ۳بود😣
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم اینطوری نگو علایم حیاتبخش خوب باشه هوشیاری بره بالا به هوش میاد انشالله هوشیاری خواهرم ۳ بود خدارو هزاران مرتبه شکر الا به هوش اومده
Iran, Islamic Republic of
اره شوهر منم هوشیاریش ۳ بود برگشت
Iran, Islamic Republic of
آخه تنفسش دستگاه بود یا تنفس خودش بود؟
Iran, Islamic Republic of
باخداست ..پسر عموم هوشیاریش ۳ بود بیست روز زنده بود الان ۴ روزه رحمت خدا رفته ..
جوان
Iran, Islamic Republic of
خدارحمتش کنه
Iran, Islamic Republic of
سلام ایشالله ک زنده میمونه باید داروهای قوی بهش بزنن بابای من تا امروز ده روزه کماست هوشیاریش ۵ گفتن ک خوب میشه اگه هوشیاری فرد زیر ۲ بیاد میگن بده ایشالله ک چیزی نیست
Iran, Islamic Republic of
خیر
Iran, Islamic Republic of
توکل بخدا ایشالا ک زنده میمونه خاله ی منم کماست با ۳ درصد هوشیاری الان ۱۰ روزه اما امیدواریم
Iran, Islamic Republic of
عمویه منم ضریب هوشیش ۳بود متاسفانه دنیاشو عوض کرد
حسن
Iran, Islamic Republic of
منم همین بودم انگار خودمم الان ۲ماهه به هوش اومدم یه مقدار مشگل دارم
Iran, Islamic Republic of
الان من خودم ک دارم با شما صحبت میکنم توی شش ماه اول سال ۱۳۹۳ سی و دو روز توی کمای شدید بودم
Iran, Islamic Republic of
مادره منم توکماست ب حق فاطمه ی زهرا خداوند بهترین خیروصلاحشو برای همه بندگانش مختص بیماران ومختص مادرم برسونه
France
سلام بله زنده میمونه ایشالا
من مادرم 15روز کما بود ضریب هوشی 3
دوروز هست که به هوش اومده والان ضریب هوشی 7هست
حمید عبدالرزاقی
Iran, Islamic Republic of
سلام قبل از شفا گرفتن مادرم و کارهای پزشکی یکی از روزها جهت تصویر برداری ام آر آی مراجعه کردیم مادرم درد داشت با اینکه بیهوش بود باز هم تکان اضافه میخورد تصویر خراب میشد دکتر بیهوشی مقدار تزریق را با لا برد تا حرکات اضافی کم شود کار به اتمام رسید مادر روی تخت هنوز به هوش نیامده بود در گوشش اسامی ائمه را گفتم هر کدام را تکرار کرد مثلا من میگفتم بگو یا محمد مادر فقط میگفت یا محمد خلاصه آخرین اسم یا صاحب الزمان که‌گفتم چشمش شروع به باز شدن کرد وبیدار شد بعد از مدت ها گذشت صحبت در مورد این قضیه کردیم گفت من از گوشه سالن ام آر آی داخل آمدم همه جا حالت بخار داشت به محض گفتن یاصاحب الزمان به سرعت وارد بدنم شدم و میدیدم افرادی که دور تختم بودند. التماس دعا خداحافظ
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام داداش من الان ۱۲روز به حالت کما رفته فقط مغزش کوفته شده و مایع دور مغز جابه جا شده در تالش این اتفاق افتاده خواهشا یه راهنمای به اظهار نظری بدین چکار کنیم
Iran, Islamic Republic of
سلام من خودم یک ماه تو کماه بودم ضربه مغزی شده بودم بعد خون ریزی مغزی ام کردم اسختون جمجمم هم شکست الان پشت سرم در آوردن و و هوشیاریم رو ۳ بود و دکتر ها ازم امید بریدن و گفتن اعضای بدنش رو اهدا کنید ولی خوشبختانه با کمک های خانوادم نجات پیدا کردم و با یه سری قرص که گرفتیم ۱۸ ملیون .... هر کس سوالی داره خوشحال میشم کمکش کنم
Iran, Islamic Republic of
چه قرصی
Iran, Islamic Republic of
میشه اسم قرص را بگین؟؟
طوفان
Iran, Islamic Republic of
خخخخ قرص برازنده بودن؟کسی که تاریخش تموم باشه ازدنیامیره قرص اخه چه قرصی جلوی امرخدارومیگیره خخخ خنده داره ب ین @۱۸میلیون بدین برین گول بخورین
Iran, Islamic Republic of
سلام به بیمار چی میزنن همش گیجی اما تکان میخوری ماله چی
Iran, Islamic Republic of
سلام قرص ازکجاگرفتین ماهم بیمارکماداریم
Iran, Islamic Republic of
مگه شما میتونستی قرص بخوری
Iran, Islamic Republic of
چه قرصی بود؟
Iran, Islamic Republic of
سلام شوهرم تو کماست ضریب هوشی رو 3 قلبش 10 درصد امید دارم برمیگرده
Iran, Islamic Republic of
سلام
ببخشید شما در کما که بودید چ حسی داشت؟صدا های اطراف رو میشنیدید؟!
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید ماهم راهنمایی کنید بیمارکمایی داریم خداخیریتون بده
Iran, Islamic Republic of
سلام قرصهای مصرفی چه هست برادر شوهرم ۳ روزه سم زدایی کرده به کما رفته هوشیاری ۵هست ایا خوب میشه داروی خاصی
Iran, Islamic Republic of
بله خوب میشه
Iran, Islamic Republic of
بله شانس برگشتنش خیلی زیاده
United Arab Emirates
ببخشید سلام شما کما بودین اصلا چیزی یادتون هست ؟منظورم اینه چطور حالتی بود
Iran, Islamic Republic of
چ قرصی از کجا گرفتی
Iran, Islamic Republic of
بابا این کلاه برداره حرفش باور نکنید بعدش میخواد بگه قرص گیرتون نیومد بیاین من براتون بگیرم
حدیث
Iran, Islamic Republic of
روح از بدن ات جدا شد؟
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشی میشه بگید چه قرصی گرفتید؟
Iran, Islamic Republic of
سلام امکانش هست اسم قرص مصرفیتوتو بگین؟
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه بگید چه قرصی گرفتید آبجی منم تو کما این شماره منه تروخدا به من زنگ بزن تروخدا ۰۹۱۴۰۵۲۶۰۱۷
عبدالله اندام
Turkey
من ناlزدم انروز هشت روز توی کماست چه باید fکنم چه نوع دارویی براش بزنن خوب میشه
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشیدپدرمن الان ده روزه توکماس باهدشیاری 3کلیشم عفونت کرده حای نگرانی هس یا امیدوارشیم
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشیدپدرمن الان ده روزه توکماس باهدشیاری 3کلیشم عفونت کرده حای نگرانی هس یا امیدوارشیم
Iran, Islamic Republic of
سلام خوبی دختر دای من تا امروز شانزده روز هست به کما رفته هوشیارش سه بود حالا شده شیش دیگه با دستگاه در آوردن حالا خودش نفس می‌کشه دیگه نمی دونیم چی بشه
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه اسم داروها رو بگید ؟ شاید کمکی باشه به مریض ما، همسرم ۴ ماهه تو کماست ممنون میشم کمکم کنید
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام داداش من الان دوماهه تو کماست و ضریب هوشیاریش ۴و۵ اکسیژین به مغزش نرسیده رفته تو کما.بعداز یه ماه آوردیمش خونمون به درد واکنش نشون میده پلک میزنه ولی مردمک چشمشو تکون نمیده ممنون میشم یه راهنمایی کنین
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا کما بودید الان عموی من تازه عمل کردن و هوشیاریش رو 3هست بنظرتون بر میگرده
Romania
سلام خاله من توکماست با ضریب هوشی که سه بود الان شده ۶ سکته کرده وسریع مغزشو جراحی کردن الان این قرص هارو براش نوشتن فردا قراره برسه فقط امروز یکم مشکل تنفس داره الان ده روزه کماست یعنی خوب میشه
Iran, Islamic Republic of
سلام پدر من توکماس سطح هوشیاریش 3هست شما چه قرصی مصرف کردید؟
Iran, Islamic Republic of
توروخداکمکم کن شوهرم ۱۶روزه کماس باضریب۳ چکارکنم
Iran, Islamic Republic of
واقعا راست میگید
Iran, Islamic Republic of
سلام
Iran, Islamic Republic of
سلام منم شوهرم الان 17روزه داخل کما هسته با هوشیاری 3پرستارا نا امیدمون کردن باید چکار کنیم
Denmark
تورو خدا اسم قرص چی بود
United Arab Emirates
سلام برادر الان چهاروزه تو كما رفته
دكتر تشخيص داده سكته مغزي هست
ضريب هوشي 5 هست توي اي سي يو بيمارستان بستري هست
ضربان قلبش خوبه
بيمارستان دولتي بستري هست
ايا براي كساني كه توكماهستن بيمارستان شخصي بهتره
يا فرقي نداره
ممنون ميشم كمكم كنين خيلي نگرانيم برادرم ٥٢سالشونه
براش شفاي همه مريضا دعا كنيم
Iran, Islamic Republic of
سلام حالت خوبه یه نوع مایع بین جمجمه با مغز جم میشه ک بهش میگن منیژیت فقط با انتی بیوتیک قوی امپولای قوی حالش خوب میشه و بستگی ب مقاومت بدن خدشم داره نگران نباش خوب میشه اینم بگم منیژیت واگیر داره خیلی مراقب باشین
tabasomm
Iran, Islamic Republic of
سلام
یکی از دوستان صمیمی من الان دو هفتس ت کماس سطح هوشیاریش رو نمیدونم ینی نمیگن ولی بخاطر لخته شدن خون در نیمکره سمت چپ مغز باعث شده ب کما بره ب نظرتون برگشتی وجود داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نمیخوام ناامیدتون کنم ولی فک نکنم برگشتی داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
میشه لطفا برا یکی از مریضامون ک تو کماست دعا کنید
United States
اعتماد نکنین لطفا
سعید
Iran, Islamic Republic of
ای بابا! یه زمانی هم بود که دانشمندان معتقد به وجود اتر بودن!!
sajad
Iran, Islamic Republic of
در مرگ موقت در ۱۰درصد افراد حالتی از هوشیاری بسیار شدید روی میدهد که روح فرد آرام به سمت بالای جسمش حرکت میکند و تمام افراد و جزئیات افکار افراد اطراف یا دور از او را کاملا واضح متوجه میشود و بعد از زنده شدنشان آنها جزئیات کار افراد و جزئیات افکار آنها را بعد از برگشت به زندگی میتواند به آن ها اعلام کند این اتفاق علم را به شدت دچار حیرت و تعجب کرده که آن ها کاملا از توضیح این پدیده درمانده هستند. برنامه زندگی پس از زندگی این پدیده را از همان افراد بازگو کرده است.مجری برنامه زندگی پس از زندگی، عباس موزون از شبکه ۴ است میتوانید دانلود کنید.با آرزوی سلامتی از همه شما و دریافت جزئیات این پدیده حیرت انگیز.
Iran, Islamic Republic of
چه سودی میبری که خرافات و مهملات سرهم میکنی؟ اون چیزایی که توی ساده لوح از فلان شبکه دیدی که میگه مثلاََ از بالا بدنش رو روی تخت بیمارستان میدیده که دکترها دارن شوک بهش وارد میکنن یا جراحیش،می‌کنند یا داخل یه تونل شده و آخر تونل یه چیز گِرد شبیه نور زرد یا نارنجی دیده و اینجور موهومات چیزای غیرعلمی و دروغگویی مهمانهای برنامه بود که امثال تو رو خر کنن. کتابهایی که در باره تجربه حین مرگ یا بعداز مرگ توسط عده ای نویسنده شیاد خارجی یا داخلی نوشته شده همه و همه برای انحراف افکار عمومی از واقعیاته. هیچ دلایل علمی محکم وجود نداره اینجور چرندیات رو صحه بذاره.
Iran, Islamic Republic of
بسم تعالی عزیزان من بهتره در مورد عالم غیب اضحار نظر بیجا نکنید زیرا این بحث ها نیاز به مستندات دقیق علمی و عقیدتی دارند اما با اینکه افرادی دیکه به خواست خدا در یا پردهای داز دعالم غیب به انخا گشوده شده دنزد من محترم هستند
United States
تو روخدا دعا کنید یکی از آشتا های ما هم کماس و هوشیاری اون روی ۳ هست 😔😔😔
Iran, Islamic Republic of
سلام من مادرم ۴ روزهست که توی کما هست وسطح هوشیاریش خیلی پایین هست مادرم الزایمرداشت و۸۵ سالش هست به نظرشما خوب میشه
Iran, Islamic Republic of
نمیخواهم نا امیدتون کنم ولی خاله من ۱روز توی کما بود شایدم کمتر سنشن۵۰بود ولی دیروز فوت شدنسطح هوشیاری یا۳بودیا۶
United States
با توجه به بیماری معلوم میشه ..موندنیا نماندن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
میشه دعا کنید منم برم کمامیخوم امتحانش کنم اونم فقط ب مدت سه ماه
Iran, Islamic Republic of
فکر کردی کما رفتن الکیه ممکنه وقتی به هوش میان کاملا فلج باشن
Iran, Islamic Republic of
سلام منم کما رفتم ۱ ماه تو تصادف همرو می دیدم هرکی حرف میزد میشنیدم تو بیمارستان حتی میگشتم!! همه چیز رو حتی لمس شدن جسمم رو درک میکردم الان فهمیدم جسمم هیچی نیست و درواقع من واقعی روح هست
Iran, Islamic Republic of
سلام شوهرم تصادف کرد رفت کما 15 روز توی کما بود هوشیاری اش 7بود تا 10 روز وقتی من میرفتم بالای سرش باهاش حرف میزدم اون اشک میرختم بهش میگفتم اگه صدای منو میشنوی دست منو فشار بده اونم فشار میداد ..بله حقیقت داره اینها ک توی کما هستن همه رو مشنوند ..به یاری خدا روز 16 سطی هوشیاری اش اومد 12 چشمانش رو باز کرد .. بعدیش حافظه شو از دست داد تا 6 ماه هیچکس رو نمیشناخت حتا بچه ها رو ولی ی دفه ای همه چی یادش اومد حافظه اش برگردش الان خداروشکر به زندگی عادی برگشته ..التماس دعا واسه همه مریضا
Afghanistan
سلام بشیر هستم از هرات افغانستان لطفا مرا رهنمای کنید
پدرم شش روز است تو کما است میخواد چشمانش را باز کنه اما نمیتونه عمرش هفتاد سال است فقط میگم آب میخوای بابا میگه بلی و یانه
لطفا برای مراقبت صحی از بستر و تغذیه غذا برای بیمار کما مرا یاری کنید لطفا
و کما از اثر چی چیز ها به وجود میاید؟
آیا برگشت به امید خدا دوباره به زنده گی است؟😭
ممنونم
United Kingdom
عزیزم باید پرستار بگیرین براش،گاواژ کنن براش غذاشو باید حتمااا غذا به بدنش،برسه
Iran, Islamic Republic of
سلام خداروشکر که حال همسرتون خوبه،این اتفاق برای همسر منم افتاد،یکم شرایطش متفاوت تر بود البته الان ۸ماه از اون جریان میگذره خیلی بهتره ولی هنوز یکم خافظه کوتاه مدتش ضعیفه،میخواستم بدونم همسر شما بعد از چند وقت از کما در اومدنشون کاملا به زندگی عادی برگشتن،یعنی کاملا همون ادم سابق شدن از لحاظ رفتاری و شخصیتی؟
ریحان
Australia
باید چقدر فشار یک انسان نورمول پاین شوه که کما بیره
رسول غفاری
Iran, Islamic Republic of
بادرود بر خداوند متعالی وانبیا الویا حاضر وشاهد وناظر من شخصی هستم که به کما رفته ام و حتی خداوند را قبل از این جریان اعتقاد نداشتم ولی در حاله حاضر خداوند از رگ گردن هم نزدیکتر به انسان هست وعده بهشت را از انبیا دارم ومیدانم روزگار شهید می شوم ودر این راهی که پیش گرفته ام با ایمان وقدرت تمام وجسورانه قدم بر می دارم بعداز کلی تحقیق به این نتیجه رسیده ام که شماها خوانندگان گرامی اگر ایمان وقدرت کافی داشته باشید بهشت وخداوند نیکو سرشت را خواهید درک کنید وحتی من شیطان را در حضور داشته ام وان خبیث از من روی برگدانید تا چهره اش را نبینم ومن با ذکر نام خدا ان را رها کردم وبه کاری که انجام می دادم مشغول شدم و در این راهی که پای نهاده ام محکم وکوبنده در حال حرکت هستم واز یزدان پاک خواهانم مرا لحظه ی رها نکند با سپاس از شما خوانندگان گرامی نیکو سرشت وفعال در خدمت رسانی بر بشریت استوار باشید با ایمان وقدرت می توانید خداوند را حس کنید و بهشت در انتظار نیکو سرشتان است با سپاس
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂وعده بهشتتو عشق استتتتتت متوهم 😂😂
Iran, Islamic Republic of
بی ایمانی برادر
Iran, Islamic Republic of
سلام مادر من تازه یک هفتس از دنیا رفته براثر نمدونم سکته مقزی بود یا چیزی به کما رفته بود تمام اعلایم ها که گفته شد من خودم از نزدیک دیدم که دست وپا حرکت دادن شنیدن ولی قادر به جواب ندادن بود ولی از روح اینا چیزی معلوم نمیشه وقتی اکسیژنش کاهش پیدا کرد نبض از کارافتاد ولی قلبش میزد میطپید ولی دستگاها رو ازش چرا کردن گفتن تمام ولی بدنش داغ بود
حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام من ۱۱روز کما بودم فراموشی حدودی ۶ماهه گرفتم چشمام خوب نمیبینه لطفا اکه کسی کما بوده راهنمایی کنه ممنون میشم خیلی ازیت هستم
صدف
Iran, Islamic Republic of
خواهشاً درمورد حالت کُما داستان پردازی نکنید!
من خودم چند ماه تو کُما بودم و هوشیاریم ٣ بود هیچ چیزی رو هم متوجه نشدم و زمانی که‌ به‌ هوش اومدم و حالم بهتر شد انگار از لحظه ی اول کُما تا زمانی که‌ کاملا به هوش اومدم نهایتش یک روز طول کشیده بود
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟