کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترجمه كتاب انجمن روانشناسی آمریکا در دانشگاه آزاد

1 دی 1394 ساعت 17:35

کتاب دو جلدی فرهنگ توصیفی انجمن روان شناسی امریکا( APA) توسط ۴۰ استاد واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد ترجمه شد.


کتاب فرهنگ توصیفی انجمن روان شناسی امریکا APA در دو جلد زیرنظر دكتر حسن احدی مدیر گروه روانشناسی واحد علوم و تحقیقات و با همکاری ۴۰ استاد دانشگاهی ترجمه و توسط نشر ارس به چاپ رسید.

این اثر فاخر با مشاوره فرهاد جمهری ،سهیلا خداوردیان و اساتید دانشگاه های کشور و نیز جمعی از مترجمان و ویراستاران، در مدت 4 سال ترجمه شده است.
-
این فرهنگ، واژگان زیادی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و علاوه بر روانشناسان و دانشجویان رشته روانشناسی، گروه‌های دیگری در رشته‌های روانپزشکی، روانپزشکی داروشناسی، زیست‌شناسی، مددکاری و حتی حقوق هم می‌توانند از این فرهنگ استفاده کنند.

اين كتاب ترجمه فرهنگ روانشناسي انجمن روانشناسي امريكا (Psychology APA Dictionary of) است كه در ۲۰۰۶ به چاپ رسيده و مشتمل بر حدود ۲۵ هزار مدخل است كه نه تنها واژگان رايج در روانشناسي، بلكه برخي لغات و اصطلاحاتي را كه در ساير حوزه‌هاي علوم انساني، آمار، فيزيولوژي، زيست‌شناسي، روان‌پزشكي، پزشكي، داروشناسي، و فيزيك كاربرد دارند شامل مي‌شود.

هر مدخل بنا به ميزان اهميتي كه در روانشناسي و ساير حوزه‌هاي وابسته دارد، داراي توضيحي است كه خواننده را كمابيش از مراجعه به ساير واژه‌نامه‌ها بي‌نياز مي‌سازد. ترجمه و ويرايش اين فرهنگ جامع حاصل تلاش گروهي از استادان، مترجمان و ويراستاران طي ۴ سال است.


کد مطلب: 34712

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34712/ترجمه-كتاب-انجمن-روانشناسی-آمریکا-دانشگاه-آزاد

میگنا
  https://www.migna.ir