جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - 29 May 2020
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۰
کد مطلب: 34754
۱

چه زمانی و چقدر چرت بزنیم؟

به گزارش میگنا مرتضی مشایخی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: باید سعی شود که خواب به هنگام روز نباید خیلی طولانی باشد و خوابی در حدود یک ساعت کافی است تا خستگی را رفع کند.

دکتر مشایخی در ادامه افزود: در صورت طولانی بودن خواب به هنگام روز، خواب شبانه دچار اختلال و به هم ریختگی می شود و از آنجایی که ‌آرامش و استراحتی که بدن به هنگام خواب شبانه به دست می‌آورد در خواب روز یافت نمی‌شود، توصیه می‌شود افراد خواب روزانه را جایگزین آرامش خواب شبانه نکنند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که افراد در استراحت‌های روزانه خود باید به آن توجه کنند ساعتی است که به استراحت و خواب می‌گذرد، ساعتی که انتخاب می‌شود برای خواب روزانه باید سعی شود حد فاصل بین ساعت بیدار شدن از خواب به هنگام صبح و ساعت به خواب رفتن شبانه باشد.

این کارشناس ارشد روانشناس بالینی با بیان نکته مهم دیگری در این رابطه گفت: در علم پزشکی ثابت شده است که خواب پس از غذا خوردن اثرات سوء بر بدن و سلامت آن دارد که از این رو افراد جداً از این عمل خودداری نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور برای درس خوندن برنامه‌ریزی کنیم؟
از واکاوی علت گرایش به خالکوبی تا «عقده آدونیس»
داستان رومینا و قتل در خانه‌ پدری
ساختار مغزی در افراد اسکیزوفرن با هوش بالا
افراد با تیپ شخصیتی نوع D  و آسیب های روانی کرونا
جزئیات قتل دختر ۱۴ ساله تالشی توسط پدر سنگدل
با این ۳ نکته دانش‌آموزان بدقلق را به درس‌خواندن تشویق کنیم
شخصیت زنان از دیدگاه شینودا بولن
۸ عاملی که باعث می‌شود خاطرات‌مان را فراموش کنیم
بیماری ام اس با چه علائمی بروز می‌کند؟
چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم؟
مقدمه ای بر مشاوره طلاق
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...