کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افسردگی همسرتان را کاهش دهید

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 6 دی 1394 ساعت 8:44

حمایت همسر نسبت به فردی که اختلال افسردگی دارد می‌تواند تاثیر مهمی در کاهش این اختلال داشته باشد.


امین حق‌وردی روانشناس تربیتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: افسردگی یکی از بیماری‌ شایع در میان افراد خصوصا زنان بوده که در صورت عدم درمان منجر به ایجاد مشکلات بزرگ و حتی جدایی شده و در این میان نقش همسر با حمایت و صبر خود در کاهش این اختلال بسیار ماثر است.

وی ادامه داد: افسردگی تاثیر زیادی بر روابط افراد خصوصا روابط خانوادگی فرد داشته و تفکرات منفی، از دست دادن علایق خود نسبت به چیزهایی که قبلا برایش مهم و مورد علاقه بوده، تحت تاثیر قرار گرفتن روابط زناشویی و بی‌توجهی نسبت به همسر و امور منزل از جمله رفتارهای فرد افسرده بوده که معمولا باعث آزار طرف مقابل می‌شود.

حق‌وردی اضافه کرد: در این شرایط فرد حتما باید تحت درمان‌های دارویی قرار گرفته و به همین دلیل باعث ایجاد حالاتی نظیر بی‌حالی،عدم تنظیم ساعت خواب و پرخاشگری شده که راهکارهای لازم برای مقابله با آن، توسط روان‌پزشک به همسر شخص ارائه خواهد شد.

این روانشناس تربیتی در پایان تاکید کرد: نقش همسر در این موقعیت بسیار مهم بوده و انجام برخی کارها و صبوری در برابر مشکلات ایجاد شده ضروری است از جمله عدم قضاوت و برچسب زدن به فرد افسرده و نیز ایجاد دلگرمی برای او که در هر شرایط پشتوانه و حمایت‌گر همسرتان خواهید بود، می‌تواند در کاهش افسردگی شخص تاثیرگذار باشد.


کد مطلب: 34803

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34803/افسردگی-همسرتان-کاهش-دهید

میگنا
  https://www.migna.ir