جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۱
کد مطلب: 34806
۱

آيا پسران و دختران پولدار مناسب هم هستند؟!

در نهایت با مردی ازدواج کردم که وضعیت مالی بسیار خوبی داشت، ولی 20 سال از من بزرگتر بود....
-
پسران و دختران پولدار مناسب ازدواج هستند؟ازدواج یک امر مقدس و مهم‌ترین تصمیم در زندگی هر فردی است، که او را وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌کند. تشکیل زندگی مشترک و ورود به دنیای دو نفره و خانواده‌ای سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به تفکر منطقی نیازمند است.

 
* آیا شاخصه‌های اقتصادی جایگزین ارزش اخلاقی می شود؟
 
امروزه با تغییر معیارهای ازدواج در جوانان، برخی مهم‌ترین مقیاس برای زندگی مشترک را پول می‌دانند و اعتقاد دارند که داراریی مالی ،حلال همه مشکلات است و تمام شاخصه‌های اقتصادی را جایگزین ارزش اخلاقی می‌کنند. برخی از جوانان برای رهایی از مشکلات به دنبال ازدواج با شخصی می‌گردند که دارای وضع مالی مناسب است. این گروه از جوانان با این باور نادرست ازدواج می کنند که اگر همسری ثروتمند داشته باشند می‌توانند چشم روی تمام واقعیت‌های تلخ زندگی مثل فقر، بی‌سوادی والدین و نداشتن موقعیت اجتماعی ببندند و جایگاه خوب و قابل قبولی در جامعه و بین آشنایان کسب کنند.
 
نگار، 22 ساله، در مورد ازدواجش می‌گوید: در کودکی و نوجوانی انتظارات و آرزوهایی داشتم، که به دلیل مشکلات مالی خانواده‌ام هیچ‌کدام برآورده نشدند و به همین دلیل معیارم برای ازدواج همسری با شرایط مالی بسیار ایده‌آل بوده در نهایت با مردی ازدواج کردم که وضعیت مالی بسیار خوبی داشت، ولی 20 سال از من بزرگتر بود. امروز به تمام آرزوهایم رسیده‌ام و به نوعی در پول غرق هستم، ولی با مردی که عاشق او نیستم و با او هیچ تفاهمی ندارم احساس خوشبختی نمی کنم.
 
*دخترانی که تمام آرزوهایشان خاک می شود!
 
دخترانی هستند که از دوران کودکی آرزوهای بسیاری را در دل دارند که هیچ کدامش برآورده نشده‌است. این افراد هم اکنون در اندیشه خود ازدواج با شخصی که دارای موقعیت‌ مالی و اقتصادی خوبی است را می پرورانند. آ‌ن‌ها تنها مایه خوشبختی خود را وضعیت مالی عالی می‌دانند و به اینکه فرد مورد نظرشان از لحاظ اخلاقی و حتی سنی در چه مرحله‌ای قرار دارد و یا ممکن است در آینده با چه مشکلاتی مواجه شوند، هیچ توجهی ندارند.
 
زهرا، 23 ساله، دانشجوی مدیریت، در سال 92 ازدواج کرده است و می گوید: خانواده‌ مادی‌گرایی دارم و به اصرار آن‌ها با مردی ازدواج کردم که وضعیت مالی بسیار خوبی دارد، اما 10 سال از من بزرگتر است. امروز تنها دلیل حضورم در این زندگی مشترک وجود دخترم است و احساس مادرانه‌ای که به من صبر و استقامت می‌دهد.
 
* پول می‌خواهم، پس ریسک می‌کنم!
 
پول یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از دختران و پسران برای دوری از ازدواج است، آنها ازدواج با فردی که شرایط مالی نامناسبی دارد نه تنها ریسک بالایی دارد، بلکه اشتباه بزرگی است و به طور معمول تمایل به خواستگارانی دارند که دارای خودروی مدل بالا، خانه مسکونی مستقل و امکانات رفاهی هستند و بدون توجه به اینکه برخی از جوانانی که هم‌اکنون موقعیت مالی مناسب ندارند ولی از شرایط مهم دیگر برخوردار هستند می توانند آینده‌ای سرشار از پیشرفت و سعادت داشته باشند.
 
دکتر افسر افشار، روان‌شناس، در مورد ازدواج برخی از دختران جوان با انگیزه دست یابی به امکانات مادی می گوید: متأسفانه مادیات در جامعه دارای ارزش زیادی است و برخی افراد آن را یکی از مهم‌ترین معیارهای اصلی و پایه و اساس زندگی خود قرار می‌دهند. انتخاب همسر بدون در نظر گرفتن معیارهای اساسی و همچنین بدون داشتن احساس عاطفی و قلبی و فقط از روی نگاه مادی گرایانه و به خاطر پول عقلانی نیست. به طور حتم این افراد در آینده با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.
 
* شکاف سنی زیاد منجر به طلاق
 
هر خواسته‌ای مربوط به یک دوره سنی می‌شود. اکثر زوج‌هایی که بیش از یک دهه فاصله سنی دارند، پختگی زیاد یکی از همسران در مقابل دیگری مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد و این معضل در اکثر زندگی‌ها منجر به طلاق عاطفی همسران می‌شود.
 
* نادید گرفتن چشم و هم‌چشمی در امر ازدواج
 
معضلی به نام چشم و هم‌چشمی موجب می شود براساس برخی از افراد حرف و نظر دیگران گمراه شوند و دست به چنین انتخاب‌هایی بزنند. به طور معمول افرادی که دارای ضعف درونی و از طرفی کمبود عزت نفس هستند دوست دارند شب عروسی‌شان در نظر دیگران بسیار ایده‌آل جلوه کنند و برای بهتر نمایاندن خود افراط و تفریط می کنند.
 
*خوشبختی خریدنی نیست!
 
خوشبختی یک فرآیند ذهنی و قلبی است و هرکس باید آن را برای خودش خلق کند. برخی از دختران و پسرانی که تمام مشکلات زندگی را به جان می‌خرند و بالا بردن اعتماد به نفس و کاهش دادن هزینه‌ها صبر و استقامت پیشه می‌کنند، به طور حتم در آینده‌ای نزدیک به سعادت می رسند.
-
گزارش از مریم معصومی
 
 
 
مرجع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...