پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۶
کد مطلب: 34929
۰

غفلت از حمایت جسمی و روانی از بیماران تنها

به گزارش مهر، دکتر محمد آقاجانی، در نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت که به منظور بحث و بررسی پیرامون اجرای طرح "سلامت یار" در محل جمعیت هلال احمر برگزار شد، از رویکرد تعاملی و سازنده مسئولان جمعیت هلال احمر با نمایندگان وزارتخانه در ارائه مقدمات اجرای طرح سلامت یار، تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: ما در بیمارستان ها مشکلات زیادی داریم که از آن جمله، عدم توجه به خدمات نان مدیکال، خصوصا در بیمارستان های دولتی است. آقاجانی با بیان اینکه بیمارستان های ایران در سطح دنیا در بخش ارائه خدمات نان مدیکال، رتبه بندی بالایی ندارند، افزود: باید برای جلب رضایت بیماران در این حوزه کار بیشتری انجام دهیم. طرح تحول سلامت بخشی از این خدمات نان مدیکال را تامین می کند اما برای تامین تمامی نیازهای بیماران در این بخش به فرهنگ سازی نیاز داریم.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماران متعددی داریم که همراه، دلسوز و غمخواری در کنارشان ندارند، مسن هستند و مشکلات جسمی و یا مشکلات روحی و روانی دارند که به دلیل بیماری عارض شده است، تاکید کرد: این بیماران نیاز به حمایت های جسمی و روانی دارند که این نیازها سالهاست مغفول مانده و ما امیدواریم با اجرای طرح سلامت یار، به این حوزه توجه ویژه ای شود.

آقاجانی با اشاره به مشکلات خاص و غیر دارویی و درمانی بیماران تصریح کرد: راهنمایی بیماران در راهروهای بیمارستان ها، اطلاع رسانی، کمک در امر پذیرش و ترخیص و... نیاز به حضور و ارائه خدمات داوطلبانی غیر از گروه پزشکی در سراسر دنیا ایجاد کرده است و حتی در بیمارستان های کشورهای غربی که محدودیت منابع وجود ندارد، این نیاز به شدت احساس شده است.

وی بیان داشت: ارائه خدمات داوطلبانه در بیمارستان های مدرن دنیا، دید بیماران را نسبت به بیمارستان ها تغییر داده است.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه اجرای طرح سلامت یار، بهبود بیمار را تسریع می بخشد، ابراز امیدواری کرد که با کمک جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، زمینه مشارکت مردم در این امر خیر فراهم و نیاز جامعه به گسترش مهربانی و نوعدوستی و گسترش کار خیر در حوزه سلامت مرتفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.