شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ / ۲۲:۳۶
کد مطلب: 34945
۴
۶
مدیر گروه مشاوره دانشگاه خوارزمی:

استقلال هویت رشته مشاوره در دانشگاه ها حفظ شود

استقلال هویت رشته مشاوره در دانشگاه ها حفظ شود
به گزارش میگنا، کیانوش زهراکــــار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ادغام دوره های کارشناسی رشته های مختلف دانشگاهی از چند سال گذشته مطرح و عملیاتی شده افزود: دلیل این ادغام ها این است که برخی معتقدند تربیت متخصص باید در دوره های ارشد و یا دکتری صورت پذیرد و براین اساس لزومی برای تربیت آنان در دوره های کارشناسی نیست.
-
مدیر گروه مشاوره دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: در حوزه روان شناسی نیز برخی بر این باورند که رشته دانشگاهی مشاوره همچون روان شناسی صنعتی، سازمانی و غیره یکی از زیرشاخه های روان شناسی محسوب می شود و بر همین اساس باید ادغام شود.
-
وی یادآور شد: اما برخی نیز بر این باورند که رشته مشاوره دانشگاهی هویت مستقل دارد و بر همین اساس قابلیت ادغام ندارد.

زهراکار تصریح کرد: این ادغام مطلوب نیست هرچند که باید سرفصل های این رشته تغییر یابد اما نباید استقلالش را از دست بدهد.
-
وی اظهار کرد: هر چند که رشته مشاوره با روان شناسی دارای اشتراکاتی نیز هست اما با توجه به تفاوت ها این ظرفیت را دارد که به صورت مستقل به کار خود ادامه دهد.
-
مدیر گروه مشاوره دانشگاه خوارزمی گفت: در روان شناسی تاکید به ارائه خدمات درمانی و ترمیمی است اما در مشاوره در کنار این موارد تاکید بر خدمات رشدی و پیشگیرانه وجود دارد و به همین دلیل مخاطبان مشاوره با روان شناسی متفاوت هستند.
-
رئیس کارگروه روانشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی اردیبهشت ماه سال جاری با اشاره به ادغام تمامی گرایش های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی گفته است: برنامه جدید کارشناسی روانشناسی از سال 94 در همه دانشگاه ها اجرایی می شود.

علی فتحی پور آشتیانی افزود: کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی پس از بررسی های کارشناسانه به این نتیجه رسید که در مقطع کارشناسی همه گرایش ها ادغام شود و ما تنها یک برنامه کارشناسی به اسم روانشناسی بدون گرایش به جای روانشناسی بالینی، عمومی، صنعتی ـ سازمانی، کودک و نوجوان، اصلاح و تربیت و مشاوره داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

صمد
Romania
کارگروه بسیار تصمیم خوبی گرفتند . چون تو دنیا رشته روان شناسی یک علم مستقل هست ولی مشاوره یکی از فنون و تکتیک های درمانگران و روان شناسان هست. تازه در دوره ارشد هم روان شناسی مشاوره هست نه مشاوره خالی. ضمنا حوزه هم به تربیت مشاور می پردازه و این رشته متاسفانه کارایی خودش را در ایران از دست داده .و تو ایران مشاوره شده پرسش و پاسخ یک جلسه ای! مگه میشه به مراجع تو یک جلسه درمان را هم گفت . ضمنا رشته بسیار ساده تری از روان شناسیه
ضیغمی
Romania
رشته مشاوره را باید با مجموعه علوم تربیتی ادغام کنند نه با مجموعه روان شناسی . باز هم اشتباه کردند آقایان
سارا
Romania
فک کنم با این برنامه ریزی های کارگروه تحول، مدیر گروههای محترم مشاوره کشور نگران این مسئله هستند که با حذف مشاوره در دوره کارشناسی با مازاد اساتید مشاوره در دانشگاهها روبرو خواهند شد و از طرفی دیگر همه برنامه کلاسی آنها را مدیرگروه روان شناسی همان دانشگاه تنظیم کند و طبیعتا کلاس ها با اساتید روان شناسی پر خواهد شد . واقعا سخته باید درکشون کرد
امیر
Iran, Islamic Republic of
هههههههههههه حالا
مهندس
Iran, Islamic Republic of
آخه مشاوره هم شده رشته
محسن
Iran, Islamic Republic of
هه.خیلی جالبه نظر افراد روانشناس.به قول پدر علم مشاوره ایران: این ها همه از حسادت بین رشته ایه.رقابت بین رشته ای خیلی خوبه.ولی این حسادته بین رشته ایه که به هر دو رشته ضربه میزنه.دوستان روانشناس خیلی از نفوذ و فراگیر شدن مشاوره و استقبال عموم مردم از مشاوره، احساس خطر کردن مثل اینکه
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!