کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر گروه مشاوره دانشگاه خوارزمی:

استقلال هویت رشته مشاوره در دانشگاه ها حفظ شود

13 دی 1394 ساعت 22:36

مدیر گروه مشاوره دانشگاه خوارزمی گفت: رشته دانشگاهی مشاوره ماهیت منحصر به فرد و هویت مستقلی دارد.


به گزارش میگنا، کیانوش زهراکــــار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ادغام دوره های کارشناسی رشته های مختلف دانشگاهی از چند سال گذشته مطرح و عملیاتی شده افزود: دلیل این ادغام ها این است که برخی معتقدند تربیت متخصص باید در دوره های ارشد و یا دکتری صورت پذیرد و براین اساس لزومی برای تربیت آنان در دوره های کارشناسی نیست.
-
مدیر گروه مشاوره دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: در حوزه روان شناسی نیز برخی بر این باورند که رشته دانشگاهی مشاوره همچون روان شناسی صنعتی، سازمانی و غیره یکی از زیرشاخه های روان شناسی محسوب می شود و بر همین اساس باید ادغام شود.
-
وی یادآور شد: اما برخی نیز بر این باورند که رشته مشاوره دانشگاهی هویت مستقل دارد و بر همین اساس قابلیت ادغام ندارد.

زهراکار تصریح کرد: این ادغام مطلوب نیست هرچند که باید سرفصل های این رشته تغییر یابد اما نباید استقلالش را از دست بدهد.
-
وی اظهار کرد: هر چند که رشته مشاوره با روان شناسی دارای اشتراکاتی نیز هست اما با توجه به تفاوت ها این ظرفیت را دارد که به صورت مستقل به کار خود ادامه دهد.
-
مدیر گروه مشاوره دانشگاه خوارزمی گفت: در روان شناسی تاکید به ارائه خدمات درمانی و ترمیمی است اما در مشاوره در کنار این موارد تاکید بر خدمات رشدی و پیشگیرانه وجود دارد و به همین دلیل مخاطبان مشاوره با روان شناسی متفاوت هستند.
-
رئیس کارگروه روانشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی اردیبهشت ماه سال جاری با اشاره به ادغام تمامی گرایش های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی گفته است: برنامه جدید کارشناسی روانشناسی از سال 94 در همه دانشگاه ها اجرایی می شود.

علی فتحی پور آشتیانی افزود: کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی پس از بررسی های کارشناسانه به این نتیجه رسید که در مقطع کارشناسی همه گرایش ها ادغام شود و ما تنها یک برنامه کارشناسی به اسم روانشناسی بدون گرایش به جای روانشناسی بالینی، عمومی، صنعتی ـ سازمانی، کودک و نوجوان، اصلاح و تربیت و مشاوره داشته باشیم.


کد مطلب: 34945

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34945/استقلال-هویت-رشته-مشاوره-دانشگاه-حفظ-شود

میگنا
  https://www.migna.ir