پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۷
کد مطلب: 35084
۱

واکنش وزیر به معترضان ساخت بیمارستان سوانح سوختگی

واکنش وزیر به معترضان ساخت بیمارستان سوانح سوختگی
مراسم کلنگ زنی آغاز ساخت بیمارستان تخصصی سوانح سوختگی موقوفه عمیدی با حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن به پایان رسید.

مهر/سید هادی کسایی زاده: اهالی رسانه ساعت ۹ صبح روز یکشنبه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای مراسم کلنگ زنی بیمارستان تخصصی سوختگی موقوفه عمیدی نوری دعوت شدند. میهمانان ویژه این مراسم هم از دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر آقاجانی معاون وزیر، حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تا سید حسین هاشمی استاندار تهران، مرتضی طلایی عضو شورای شهر و روسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشاوران وزیر بهداشت بودند که یک به یک در محل مراسم کلنگ زنی حاضر شدند.

این محل زمینی به وسعت ۵ هزار و ۳۴۴ متر است که در یکی از خیابان های فرعی خیابان شهید مطهری تهران واقع شده که ۵۰ سال قبل توسط مرحوم عمیدی وقف شده است. این زمین قبلا کاربری فضای سبز داشته که با مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهرداری و موافقت شهردار تهران تغییر کاربری گرفته و از سوی وزارت بهداشت مجوز ساخت بیمارستان صادر شده است. قرار است این زمین به بیمارستان تخصصی سوانح سوختگی در ۱۰ طبقه فوقانی و ۵ طبقه زیر زمین و پارکینگ با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان ساخته شده و با ۱۸۰ تخت خدمات درمانی به بیماران سوانح سوختگی ارائه دهد.

اعتراض شهروندان به مراسم کلنگ زنی

اما حاشیه های این مراسم کلنگ زنی پر رنگ تر از متن شد تا جائیکه این مراسم با خوبی و خوشی به پایان نرسید. داستان از آنجائی آغاز شد که شهروندان و همسایگان این زمین وقفی، صبح امروز متوجه شدند که قرار است در این مکان مراسم کلنگ زنی انجام شود. همسایه ها از طریق تلگرام به یکدیگر خبر داده و خود را به مراسم رساندند. با ورود مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران وی را دوره کرده و با انتقاد به این اقدام گفتند: ما اجازه ساخت نمی دهیم چون حق این محل این است که این مکان، فضای سبز شود نه اینکه به بیمارستانی بزرگ تبدیل شده و آسایش ما را از بین ببرد.
-
                  

وزیر بهداشت: اگر می دانستم نمی آمدم!

وزیر بهداشت در واکنش به اعتراض برخی شهروندان برای ساخت بیمارستان سوانح سوختگی، از نایب رئیس شورای شهر تهران خواست موضوع را بررسی کند.

گلایه همسایه ها ادامه داشت تا اینکه وزیر بهداشت وارد شد. شهروندان اعتراض خود را به وزیر گفته و بعد از قرائت قرآن، مراسم در محوطه باز زمین وقفی آغاز شد. سخنران اول دکتر هاشمی وزیر بهداشت بود که به موضوع اهمیت ساخت بیمارستان سوانح سوختگی اشاره کرد و اینکه واقعا کشور به ۱۰۰۰ تخت سوانح سوختگی نیاز دارد اما ساخت بیمارستان به زور نمی شود.
دکتر سید حسن هاشمی در مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی تخصصی سوانح سوختگی موقوفه عمیدی نوری در پاسخ به اعتراض مردم مبنی بر اینکه نباید اینجا بیمارستان ساخته شود، گفت: ما ۲۵ هزار مورد سوختگی در سال داریم و نیازمند دو هزار تخت و ۴۰۰ آی سی یو هستیم، در حالیکه هم‌اکنون ۸۷۰ تخت و ۱۰۰ تخت آی سی یو در کشور وجود دارد که در دو سال گذشته ساخته شده است و باید گفت که واقعا بیماران سوانح سوختگی مظلوم هستند.



وی افزود: بخش خصوصی هرگز در این مورد سرمایه‌گذاری نمی‌کند و بخش دولتی هم برایش نمی‌صرفد، در حالیکه ما کودکان حادثه شین‌آباد را داریم که ۲۰ بار عمل شده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در حوزه سلامت کمتر عزم جدی دیده شده و سیاستمداران و مجلس و دولت اقداماتی انجام داده‌اند، اما کافی نیست و بهتر است بعد از ۳۵ سال مشکل اساسی سلامت حل شود. وی افزود: هنگامی که وارد شدم تعدادی از شهروندان برای ساخت این بیمارستان اعتراض داشتند و اگر می‌دانستم مردم ناراضی هستند جلسه هیئت دولت را ترک نمی‌کردم و نمی‌آمدم.

از آقای طلایی درخواست دارم به عنوان نماینده شورای شهر تهران موضوع را بررسی کند و آنچه حکم و قانون می‌گوید، انجام شود. بعد از این اظهارات، مردم برای وزیر بهداشت کف زدند.
هاشمی گفت: شهروندان اعتراض دارند و بهتر است آقای طلایی به عنوان نماینده مردم در شورای شهر این موضوع را پیگیری کرده تا با راهکار قانونی این بیمارستان ساخته شود. من اگر می دانستم وضعیت اینطور است جلسه هیئت دولت را ترک نمی کردم. فکر کردم همه چی شسته و رفته است! این اظهارات موجب تشویق آقای وزیر از سوی شهروندان شد.

اما سخنران بعدی (رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور) بدون اشاره به گلایه و اعتراض شهروندان در مورد اهمیت وقف و ساخت این بیمارستان سخن گفت و بعد به رغم اصرار مجری برنامه، سخنران سوم یعنی سید حسین هاشمی استاندار تهران از ایراد سخنرانی صرف نظر کرد.

در انتهای سخنرانی ها از فرزند واقف دعوت شد تا لوح تقدیر را از دست وزیر و رئیس اوقاف دریافت کند که با فریادهای شهروندان مراسم به هم ریخت و مسئولان برای کلنگ زنی وارد محوطه زمین شدند.

هیچ مسئولی کلنگ را بر زمین نزد!

شهروندان باز هم گلایه های خود را مطرح کردند و همین موجب شد تا وزیر بهداشت از انجام مراسم کلنگ زنی صرف نظر کند و حتی حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف کشور هم کلنگ ساخت زمین را نزد. کلنگ در دستان روابط عمومی مانده بود و هیچ مسئولی آن را بر زمین نمی زند. حتی استاندار تهران هم قبول نکرد. با دکتر ایاذی مشاور وزیر بهداشت و حتی رئیس دانشگاه علون پزشکی شهید بهشتی و خضری عضو کمیسیون بهداشت مجلس صحبت شد و آنها هم قبول نکردند تا اینکه بالاخره با سلام و صلوات فرزند واقف در میان اعتراض شهروندان کلنگ را به زمین زد.

فرزند مرحوم عمیدی: این اعتراض بی مورد است

هرچند شاید شهروندان این کوچه ۶ متری برای ساخت این بیمارستان بزرگ، حق و حقوقی داشته باشند اما فرزند مرحوم عمیدی واقف زمین می گوید: اعتراض آنها بی مورد است. ۵۰ سال قبل این زمین وقف بیمارستان شده و آن زمان اصلا اینجا خانه ای نبود و همه اش بیابان بود. همین شهروندان محترم در اطراف زمینی که کاربری آن مشخص بود، خانه ساختند خودمان هم اولین سازنده های خانه در کنار این زمین بودیم. حالا آمدند و مدعی شدند!

در حاشیه این مراسم ادعاهایی مبنی بر اینکه قرار بوده این زمین گورستان شود هم مطرح بود و حتی اینکه گفته شد قرار بوده وزارت بهداشت این زمین را با بیمارستانی در بزرگراه همت تعویض کند که هزینه آن تامین نشده است.

بعد از گذشت ۲ ساعت از مراسم کلنگ زنی، شهروندان، همچنان با مسئولان صحبت می کردند اما حجت الاسلام محمدزاده مدیرکل اوقاف تهران در گفتگو با مهر آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: تا چند ساعت دیگر گودبرداری آغاز می شود. اوقاف مسئول نگهداری موقوفات و بهسازی آن است و برای ساخت این بیمارستان تمام مراحل قانونی آن طی شده و هیچ ایراد قانونی ندارد. آقای دکتر کولیوند که متخصص در تائید مجوز ساخت بیمارستان هستند تائید کردند که در این منطقه می شود بیمارستان ساخت و مجوز داده شد.

گم شدن کلنگ بعد از مراسم کلنگ زنی هم از نکته های جالب توجه این مراسم بود.
بر اساس این گزارش، قرار بود مراسم کلنگ‌زنی ساخت بیمارستان فوق تخصصی سوانح سوختگی در موقوفه عمیدی نوری در خیابان مطهری تهران ساعت ۹ امروز انجام شود که طراحی و ساخت این بیمارستان با سازمان اوقاف باشد و تجهیزات را دانشگاه شهید بهشتی تامین کند، اما شهروندان با تجمع در مراسم کلنگ‌زنی، اعتراض خود را به ساخت بیمارستان در این منطقه اعلام کردند. شهروندان می‌گفتند با ایجاد این بیمارستان آسایش ما در این محله از بین خواهد رفت؛ در حالی که توقع داشتیم اینجا فضای سبز شود.

به گزارش مهر، واقف این زمین فردی به نام ابوالحسن عمید نوری بوده که سه پسر داشته است. این فرد که سابقه نمایندگی مجلس را هم در زندگی نامه خود دارد در آن دوران وکالت شهید نواب صفوی را هم برعهده داشته است. همچنین این مرحوم کار خود را با خبرنگاری روزنامه ستاره و وطن آغاز کرده و بعد به عنوان سردبیر روزنامه ستاره و روزنامه طوفان روزنامه نگاری را ادامه داده و به دلیل آشنایی با استاد داور وارد حقوق شده و مدتی دادیار دادسرای تهران بوده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!