چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۲
کد مطلب: 35233
۱

گزینه‌هایی جدید برای درمان بیماری‌ها

گزینه‌هایی جدید برای درمان بیماری‌ها
به طور مثال وسیله‌ای به نام Quell که روی قسمت بالایی ماهیچه ساق پا قرار می‌گیرد می‌تواند به کاهش دردهای مزمن در برخی افراد کمک کند.
بیماران می‌توانند از این وسیله در تمام ساعت روز و شب استفاده کنند. این وسیله با تحریک کردن عصب‌های پا به کمک جریان الکتریکی موجب عکس‌العمل سیستم‌ عصبی مرکزی می‌شود و در نتیجه سیگنال‌های درد را در بدن مسدود می‌کند. این شیوه درمانی که با نام TENS شناخته شده، برای دهه‌ها وجود داشته و برخی مطالعات حاکی از آن است که در کاهش برخی انواع دردها موثرتر است.

شرکت تولیدکننده این فناوری اعلام کرده است که Quell به طور خودکار شدت جریان الکتریکی را در فرآیند درمان، تنظیم کرده و به گونه‌ای طرحی شده که در طول شب هر دو ساعت یک‌بار به صورت اتوماتیک به حالت خاموش درمی‌آید.

مطالعه انجام شده توسط کارشناسان این شرکت حاکی است حدود دو سوم از کاربران این وسیله میزان مصرف داروهای تسکین دهنده درد را کاهش داده‌اند. از دیگر تجهیزات پوشیدنی می‌توان به Relief Band اشاره کرد که برای درمان حالت تهوع ناشی از بیماری حرکت یا حاملگی در بازار وجود دارد.

این وسیله که به مچ بسته می‌شود تکانه‌های الکتریکی را برای تحریک کردن عصب ارسال می‌کند و سیگنال‌های فرستاده شده به سیستم عصب مرکزی، احساس حالت تهوع را متوقف می‌کند. MUSE نیز از دیگر تجهیزات پوشیدنی به حساب می‌آید که برای سلامت کاربران آن مفید بوده و از آن جمله می‌توان به کاهش استرس و افسردگی اشاره کرد. این هدبند (سربند)، سیگنال‌های مغز را اندازه‌گیری می کند تا مشخص شود وضعیت مغز آرام یا آشفته است.

به گزارش لایوساینس، همچنین این دستگاه فعالیت مغز را به صوت تبدیل می‌کند و بنابراین فرد می‌تواند متوجه شود ذهنش پریشان شده است. سپس این وسیله صداهایی پخش می‌کند تا بیمار را راهنمایی کند که به حالت آرام خود بازگردد.
متخصصان امیدوارند در آینده هرچه بیشتر بتوانند از این لوازم که در اتصال با بدن کار می‌کنند به عنوان روش‌های درمانی موثر بهره بگیرند.
مرجع : خبرگزاری ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟