سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۵
کد مطلب: 35264
۰

مشاهده مسمومیت ناشی از مصرف تنباکوی قلیان آغشته به شیشه

بهمن خدادادیان بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح کلینیک مشاوره و ترک دخانیات کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز نخستین مرکزی است که در سطح کرمانشاه افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اطلاع‌رسانی و آموزش در حوزه ترک دخانیات برای گروه‌های هدف خاص از جمله خانواده‌ها و به‌ویژه دانش‌آموزان و خانوارهای روستایی را یکی از سیاست‌های این مرکز برشمرد و گفت: این حرکت باید از دانشگاه شروع شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی با ارگان‌ها، هماهنگی بین‌بخشی، طرح موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است، گفت: قانون جامع مبارزه با دخانیات هدف ما است و ادارات مرتبط در این زمینه باید هم‌سو باشند.

خدادادیان به فعالیت پزشک، کارشناس، روان‌شناس، ارائه آموزش‌های لازم، اخذ شرح حال، انگیزه ترک دخانیات، چک‌آپ و تشکیل پرونده برای افراد در این مرکز اشاره کرد و بیان داشت: افراد مدام رصد می‌شوند و در صورت افزایش افراد به یک حد معین، به‌صورت گروهی جلسات مشترک برگزار و اثرات دخانیات به‌صورت کوتاه بیان می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برگ طلایی عهدنامه‌ای است که افراد متعهد می‌شوند سیگار را ترک کنند از طریق خانواده‌ها پیگیری می‌شود که افراد پر کنند، افزود: 6 جلسه کاری وجود دارد و تا یک‌سال افراد رصد می‌شوند که ترک قطعی انجام شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از ارائه آدامس نیکوتین به افراد سیگاری برای تکمیل روند ترک دخانیات اشاره کرد و متذکر شد: تمام خدمات رایگان است و آمارها نشان می‌دهد 10 تا 12 درصد افراد مبتلا به کشیدن سیگار هستند و استعمال آن به مرز دوران دبستان رسیده است.
وی خواستار جدی گرفته شدن موضوع برخورد با استعمال قلیان شد و ادامه داد: در برخی موارد مسمومیت ناشی از مصرف قلیان وجود دارد که تنباکو با محلول ماده مخدر صنعتی شیشه آغشته شده و ذرات محلول در آب ضرر دود قلیان را بیشتر می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا