کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دختران از بدو تولد مزیتی بزرگ نسبت به پسران دارند

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 30 دی 1394 ساعت 21:48

دختران بیشتر از پسران در درون بطن مادر تحت حفاظت و حمایت قرار می‌گیرند و تحقیقات نشان داده است که رشد پسران درون رحم مادر دشوارتر از دختران است.


در ارتباط با مزیت‌های جنسیتی بین دختران و پسران، مطالعه‌ای جدید نشان داده است، دختران مزیتی طبیعی نسبت به پسران از بدو تولد و احتمالا در طول زندگی دارند. تحقیقات نشان داده است که پاسخ به این سوال که چرا زنان باردار نوزاد دختر را آسان‌تر و راحت‌تر نسبت به نوزاد پسر حمل می‌کنند، در جفت و برخی ویژگی‌های آن خلاصه می‌شود.

در این تحقیق مشاهده شد که ژن‌هایی که جفت تولید می‌کند، در زنان و مردان با هم تفاوت‌هایی دارد. در نوزدان دختر تعامل ژن‌های بیشتری در رشد و توسعه جفت، حفظ بارداری و توان ایمنی مادر شرکت دارند و بارداری‌هایی که در آن جنسیت جنین پسر است، بیشتر امکان دارد که ناموفق باشد.

این امر ممکن است به این علت باشد که پسران سریع‌تر رشد می‌کنند و این ممکن است سبب خطر کمبود مواد مغذی در آن‌ها شود. بنابراین نتایج این تحقیق می‌تواند نشان دهد چرا نوزادان دختر کمتر امکان دارد که دچار تولد زودرس، تولد نوزاد مرده، مرگ نوزاد بعد از تولد و یا ماکروکروزومی شوند.

این تفاوت در تولید ژن‌ها در جفت که در دختر و پسر مشاهده می‌شود، می‌تواند سبب تفاوت‌های جنسیتی دیگری را در طول زندگی شود.
علاوه بر این نتایج این تحقیق می‌تواند به دانشمندان و متخصصان در درمان‌های خاص برای زنان باردار و حفظ سلامت نوزادان آن‌ها کمک کند.


کد مطلب: 35319

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35319/دختران-بدو-تولد-مزیتی-بزرگ-نسبت-پسران

میگنا
  https://www.migna.ir