کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موج تکان دهنده مصرف سیگار در بین دانشجویان

6 بهمن 1394 ساعت 15:04

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت از درصد بالای دانشجویانی که سیگار می‌کشند، به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.


داوود آبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: درباره میزان اعتیاد و استعمال دخانیات در بین دانشجویان علوم پزشکی، براساس تحقیقات صورت گرفته باید گفته شود که 78 درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده‌اند که قبل از ورود به دانشگاه و 12 درصد در زمان دانشجویی تجربه سیگار کشیدن دارند.

وی ادامه داد: بنابر این 90 درصد دانشجویان این دانشگاه‌ها تجربه استعمال سیگار را دارند و فقط 10 درصد دانشجویان گروه پزشکی بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند بگویند لب به سیگار نزده‌اند.

داوودی فراهانی اظهار داشت: وزارت بهداشت برای شناخت بهتر از وضعیت سلامت روانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی یک تحقیق عمیق و پایه‌ای را با 300 سوال شروع کرده که علاوه بر مسائل مربوط به سلامت روان مانند افسردگی، برخی آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد به مواد مخدر را هم سنجش می‌کند، در واقع آمار دقیقی از آسیب‌های روانی و اجتماعی دانشجویان در دست نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مطالعات جامعی در رابطه با این حوزه‌ها نداریم و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم، چراکه هرچه قدر از واقعیت‌های اجتماعی فرار کنیم و با تاخیر با این مسائل روبه رو شویم، اصلاح کار مشکل‌تر می‌شود.


کد مطلب: 35449

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35449/موج-تکان-دهنده-مصرف-سیگار-بین-دانشجویان

میگنا
  https://www.migna.ir