کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش

انجمن اولیا و مربیان غیرقانونی و غلط به مدارس غیردولتی الصاق شد

10 بهمن 1394 ساعت 15:26

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: شورای عالی اداری در سال ۱۳۹۰ انجمن اولیا و مربیان را به مدارس غیردولتی الصاق کرد که غیر قانونی و غلط بوده است.


علی اصغر احمدی مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و با اشاره به جایگاه انجمن اولیا و مربیان که اکنون زیر مجموعه مدارس غیردولتی مشغول فعالیت است، اظهار داشت: اساس انجمن اولیا و مربیان در ثبت شرکت‌ها به عنوان یک نهاد غیردولتی در 23 آبان 1346 ثبت شده است و شورای انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مصوبه‌ای کارکنان انجمن اولیا و مربیان را مشمول استخدام دولتی دانستند.

وی با بیان اینکه اساسنامه انجمن اولیا و مربیان که در سال 1367 مورد تصویب مجدد قرار گرفت آن را به صورت غیرانتفاعی می‌داند، خاطرنشان کرد: انجمن اولیا و مربیان موسسه‌ای غیرانتفاعی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که رئیس آن منسوبی از سوی وزیر آموزش و پرورش است.

احمدی با تأکید بر اینکه شورای عالی اداری در سال 1390 انجمن اولیا و مربیان را به مدارس غیردولتی الصاق کرد که کاری غیر قانونی بوده است، گفت: این موضوع اصلاً در حوزه اختیارات شورای عالی اداری نبود و به مصالح غیردولتی هم نیست و قرار است این موضوع غلط مورد بررسی قرار گیرد و برطرف شود.

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: حتی موسسات بازرسی در کشور می‌توانند حکم برگشت به وضعیت گذشته صادر کنند و منتظر هستیم تا شورای عالی اداری این مصوبه را لغو و حکم به شرایط گذشته انجمن اولیا و مربیان بدهد.
احمدی با بیان اینکه اساسنامه‌ای که آموزش و پرورش تصویب کرده است به قوت قانونی خود باقی مانده است، عنوان کرد: پس از این اتفاقات و بررسی مجدد انجمن اولیا و مربیان و با حکم لغو شرایط فعلی و برگشت به وضعیت گذشته، اساسنامه انجمن اولیا و مربیان هم باز تعریف می‌شود.


کد مطلب: 35511

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35511/انجمن-اولیا-مربیان-غیرقانونی-غلط-مدارس-غیردولتی-الصاق

میگنا
  https://www.migna.ir