جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۷
کد مطلب: 35725
۰

سالانه 90هزار بیمار سرطانی جدید درکشور

محمد هادی ایازی روز سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز درمانی و توانبخشی شادروان دکتر رضاقلی نظام مافی در تهران با اعلام این مطلب افزود: در حالی هر سال 90 هزار مورد جدید سرطان به کشور افزوده می شود که در حال حاضر 350 هزار بیمار مبتلا به سرطان داریم.
ایازی در خصوص بیماری ام . اس در کشور نیز یادآورشد که این بیماری در سال 56 فقط 26 بیمار مبتلا در کشور داشت؛ ولی امروز این تعداد به 60 هزار تن افزایش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر همچنین نزدیک به 800 هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور بسر می برند.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در باره معلولان و سالمندان نیز خاطرنشان کرد که حدود پنج درصد جمعیت کشور معادل سه و نیم میلیون تن را جامعه معلولان و سالمندان تشکیل می دهند.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: همه این گروه های بیمار، معلول و سالمند سالانه هزینه های زیادی به نظام کشور وارد می کنند؛ این در حالی است که دولت به تنهایی به هیچ وجه قادر به حل این مشکلات نیست.
ایازی تصریح کرد: نظام تعرفه ای برای بسیاری از بیماری ها به دلیل محدودیت های موجود، تعریف نشده است، بنابر این باید زمینه مشارکت مردم در کارهای خیر سلامت را فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره خیرین گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، 50 درصد ثروت جهان فقط دست 62 تن است؛ این در حالی است که شمار محدودی از ثروتمندان به انجام کار خیر توفیق می یابند.
وی افزود: خانواده نظام مافی علاوه بر مشارکت در راه اندازی مرکز توانبخشی نظام مافی در حال تاسیس بیمارستان یکصد تختخوابی در بیمارستان رازی (امین آباد) برای بیماران روان هستند.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هر چقدر جامعه به سمت سالمندی پیش می رود، میزان مراجعه به مراکز درمانی افزایش می یابد؛ این در حالی است که متاسفانه زیرساخت های نظام سلامت باتوجه به محدودیت های دهه های گذشته آنچنان که باید، توسعه نیافته است.
وی تصریح کرد: دولت های گذشته به علت محدودیت ها نتوانستند آنچنان که باید در نظام سلامت سرمایه گذاری کنند و دولت فعلی نیز با مشکلات بیشتری روبه رو است؛ بنابراین باید زمینه مشارکت مردم در کارهای خیر حوزه سلامت را فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، مرکز درمانی و توانبخشی شادروان دکتر رضاقلی نظام مافی ديروز با حضور مسئولان نظام سلامت در خیابان آیت الله کاشانی تهران به بهره برداری رسید.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!