جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۰
کد مطلب: 35778
۰

عوارض هولناک تنهایی برای سلامتی مغز و بدن

عوارض هولناک تنهایی برای سلامتی مغز و بدن

اشکالی ندارد که دلتان بخواهد یک شب جمعه را با خود خلوت کنید و تنهایی بگذرانید. اما اگر زیاد تنها بمانید یا حتی در حضور دیگران نیز احساس انزوا کنید و به قول معروف در جمع هم تنها باشید، ممکن است دچار عوارض جدی سلامتی شوید.
-
در زیر چهار عارضه‌ای که تنهایی می‌تواند موجب شود را می‌خوانید.

ممکن است دچار اضافه وزن شوید
پخت و پز برای یک نفر یعنی که می‌توانید هر چه دلتان خواست برای خودتان درست کنید و در عین حال می‌تواند باعث تنبل شدن شما شود. آیا واقعاً حوصلۀ این را دارید که برای خودتان سبزی خورد کنید و مرغ سوخاری کنید؟ خوردن هله هوله به جای شام، اگر هر از گاهی باشد بد نیست، اما اگر برنامۀ هر شبتان همین باشد یا بیش از حد پیتزای مانده می‌خورید، به خودتان بیایید. پژوهشگران دانشگاه کویینزلند به این نتیجه رسیده‌اند که احتمال داشتن رژیم غذایی ناسالم، در مورد افرادی که تنها زندگی می‌کند، بیشتر است. این احتمال در مورد مردان تنها بیش از زنان مجرد است.

بازیافتن سلامتی بیشتر برایتان طول می‌کشد

بر اساس یک تحقیق تازه، احساس تنهایی، چه واقعاً در خانه تنها باشید و چه در یک جشن تولد باشید و حس کنید که توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارید، می‌تواند امری خطرناک باشد. پژوهشگران دریافتند که احساس انزوا می‌تواند خطر مرگ زودرس را تا 14 درصد افزایش دهد. به نظر می‌رسد که تنهایی باعث افزایش وقوع التهاب جسمی و کاهش شدت واکنش دستگاه ایمنی بدن می‌شود.

حساب بانکی‌تان ممکن است تاوان تنهایی‌تان را بدهد
خریدتراپی می‌تواند مفید باشد، اما خطرات خود را دارد. تحقیقی که در ژورنال پژوهشهای مصرف کننده به چاپ رسیده استف نشان می‌دهد که افراد تنها گرایش بیشتری به تمرکز بر اشیای مادی دارند و خرید لوازم جدید در واقع آنها را خوشحالتر می‌کند. اما این تنها زمانی درست که جنس خریداری شده، مثلاً یک جفت کفش یا یک تلویزیون جدید، برایشان راحتی و لذت به همراه بیاورد. اگر چیزی را می‌خرید به این امید که دیگران بیشتر به بودن با شما تمایل نشان دهند، به خودتان زحمت ندهید. چون به گفتۀ پژوهشگران اگر خریدتان توجه مثبتی را که انتظارش را داشتید به شما جلب نکند، احساس بدتری پیدا خواهید کرد.

قدرت مغزتان ممکن است دچار افت شود

داشتن یک همخانه، چه همسرتان باشد، چه دوستتان، یا حتی یک کمک خرج، می‌تواند به شما کمک کند که درگیر بمایند و نورونهای مغزتان را به فعالیت وادارد. تنهایی می‌تواند خطر تحلیل رفتن حافظه بر اثر افزایش سن را بالا ببرد. یک تحقیق بزرگ که بر روی بیش از 2000 نفر انجام شده و در ژورنال نورولوژی، جراجی اعصاب و روانپزشکی به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد که تنها زندگی می‌کنند، 70 تا 80 درصد بیشتر از افرادی که همخانه دارند، احتمال دارد که به زوال عقل دچار شوند. همچنین کسانی که احساس تنهایی می‌کنند، چه با کسی زندگی کنند و چه تنها، 2.5 برابر بیشتر احتمال دارد که معضلات شناختی دچار شوند.
-

منبع:Prevention.com

مرجع : فراديد ... migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!