جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۲۳:۴۵
کد مطلب: 35836
۴
۱۱

رئیس انجمن روانپزشکان: روانشناسان قادر به پذیرش یا مشاوره بیماران نیستند

رئیس انجمن روانپزشکان: روانشناسان قادر به پذیرش یا مشاوره بیماران نیستند
قطع رابطه مالی پزشک و بیمار، منوط به داشتن بیمه درمانی است

رئیس انجمن روانپزشکی ایران گفت: اگر بیمه‌ها همه افراد جامعه را به درستی تحت پوشش قرار دهند، رابطه مالی بیمار و پزشک قطع می‌شود.
به گزارش میگنا، احمد جلیلی رئیس انجمن روانپزشکی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص تعرفه‌ خدمات روانپزشکان بیان کرد: اکنون ویزیت روانپزشکان برای 20 دقیقه درمان 38 هزار تومان است، درحالی که در کشورهای منطقه ویزیت پزشکان 50 یا 100 دلار هم اعلام شده است.

وی افزود: نتیجه تعرفه‌های پایین این است که افراد به درستی از آن تبعیت نمی‌کنند و یا مردم برای درمان حاضرند بیش از این تعرفه‌ را بپردازند.

جلیلی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی به زور پایین نگه داشته شده است، عنوان کرد: ریشه اصلی بسیاری از مشکلات پزشکی به علت پایین بودن تعرفه‌ها است.
وی ادامه داد:اگر بیمه‌ها همه افراد جامعه را به درستی تحت پوشش قرار دهند، رابطه مالی بیمار و پزشک قطع می‌شود.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران در خصوص درمان بیماران توسط روانشناسان اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا افرادی باید عهده دار درمان شوند که آموزش پزشکی دیده باشند. روانشناسان به دلیل عدم گذراندن دوره‌های آموزش پزشکی قادر به پذیرش یا مشاوره بیماران نیستند، البته از میان روانشناسان، روانشناسان بالینی می‌توانند در تیم درمان همراه با روانپزشکان به امر درمان بپردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

شکوفه
Iran, Islamic Republic of
مخالفم
محمد
Germany
خب اگه ایشون مشاوره یا روان درمانی رو امر مربوط به جسم میدونن که پزشکی میتونه درمان کنه حرفی نیست ...
حمید
Germany
ایشان چنان از کشورهای خارجی صحبت میکنند که انگار مردم خارج ندیده اند.این آمارها در خصوص ویزیت پزشکان خارجی نادرست و غلط است.مردم از فرط هزینه های درمان تلف میشوند و آنوقت کسی که با پول همین مردم دکتر شده به فکر خالی کردن جیب آنهاست!.در ضمن مشاوره و درمان با گفتگو ربطی به پزشکی ندارد .خانواده درمانی و درمان شناختی کجایش دارو میخواهد؟
کریم
Germany
چرا علی رغم جایگاهتون غیر علمی و غیر اکادمیک صحبت می کنین؟ در کدوم یک از دانشگاههای امریکا یا کانادا روانشناسان اموزش پزشکی می بینن؟ افرادی در انجا از همان ابتدا رویکرد غیر زیستی انتخاب و مطابق با ان عمل می کنند. کار تیمی رویکرد عالیست ولی همیشه ضرورت ندارد. همچنین در کشور ما به دلیل سطح خدمات اجتماعی پایین بودجه ای برای تشکیل این تیم درمانی به دلیل هزینه بر بودن ان تعلق نمی گیرد. به همین دلیل از شما و تمامی مسیولین خواهش می کنم هنگام صحبت کمی درباره محتوای کلام تفکر کنند... باتشکر
ماری خسروی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
نمیدونم چرا تو ایران یهویی تصمیمات خنده داری گرفته میشه و بدون فکر مطرح هم میشه معنی اینکه روانشناسها تحت نظارت روانپزشکها کار کنن چیه؟و کجای دنیا اجرا میشه که ما دومین جا باشیم؟؟؟یخورده دیدگاه ها رو علمیتر و با تمانینه و بررسی وتحقیق بیشتر مطرح کنیم به خدا ضرر نداره
مهدی
Russian Federation
این حرفها می رسونه که ما ذات علوم رو هنوز درسرزمینمان درک نکرده ایم. اقتصاد ضعیف باعث شده : 1- هر شغلی، شاغلان شغل دیگر را عامل شکست اقتصادی خودش بدونه.
2- به علت همین وضعیت هرکی به خودش اجازه بده بره در کار دیگری سرک بکشه و دخالت کنه.
سوسن
Russian Federation
چرت وپرت
محمد
Iran, Islamic Republic of
بابا بیایید یه دسته چک سفید امضا از بانک مرکزی بدید پزشکان شاید کمی راضی بشن. یاگر یک ساعت مشاوره روانشناس با 25 تومن پزشکان رو راضی میکنه بهشون بدیم دست از س مون بکشن. آخه این قوم خودشونو قوم برتر میدونن. دختره با رتبه چهار رقمی پزشک شده اما برخی با رتبه دو سه رقمی روانشناسی میخونن. بعد اونهو میشن قوم برتر. خدایا توبه
United States
جناب دکتر ...
تا زمانی که افرادی همانند شما هستن که به رشته روانشناسی را این طور درک میکنند از مردم عادی چه انتظار میشه داشت ... یه نگاه به جایگاه روانشناس تو دنیا بندازید...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این‌ها یک بازار بیست میلیون نفری از ایرانی‌هایی که نیازمند خدمات روان‌درمانی‌اند دیده‌اند ، و می‌خوان با بستن دارو به خیک مردم روزی چندصد هزار تومان از بیمه بالا بکشند، این وسط روان‌شناسا شده‌اند موی دماغشون. پول‌پرست‌تر از این جماعت خودشون‌اند.
محسن
Romania
شما اگر دلتان برای مراجعین می سوزه برای اختلالات بسیار خفیف روانشناختی سریع دارو تجویز نمیکردید و مراجع بیچاره رو اسیر دارو نمیکردید و کمی دستورات غیر دارویی میدادید.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.