کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن روانپزشکان: روانشناسان قادر به پذیرش یا مشاوره بیماران نیستند

27 بهمن 1394 ساعت 23:45

روانشناسان به دلیل عدم گذراندن دوره‌های آموزش پزشکی قادر به پذیرش یا مشاوره بیماران نیستند، البته از میان روانشناسان، روانشناسان بالینی می‌توانند در تیم درمان همراه با روانپزشکان به امر درمان بپردازند.


قطع رابطه مالی پزشک و بیمار، منوط به داشتن بیمه درمانی است


رئیس انجمن روانپزشکی ایران گفت: اگر بیمه‌ها همه افراد جامعه را به درستی تحت پوشش قرار دهند، رابطه مالی بیمار و پزشک قطع می‌شود.
به گزارش میگنا، احمد جلیلی رئیس انجمن روانپزشکی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص تعرفه‌ خدمات روانپزشکان بیان کرد: اکنون ویزیت روانپزشکان برای 20 دقیقه درمان 38 هزار تومان است، درحالی که در کشورهای منطقه ویزیت پزشکان 50 یا 100 دلار هم اعلام شده است.

وی افزود: نتیجه تعرفه‌های پایین این است که افراد به درستی از آن تبعیت نمی‌کنند و یا مردم برای درمان حاضرند بیش از این تعرفه‌ را بپردازند.

جلیلی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی به زور پایین نگه داشته شده است، عنوان کرد: ریشه اصلی بسیاری از مشکلات پزشکی به علت پایین بودن تعرفه‌ها است.
وی ادامه داد:اگر بیمه‌ها همه افراد جامعه را به درستی تحت پوشش قرار دهند، رابطه مالی بیمار و پزشک قطع می‌شود.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران در خصوص درمان بیماران توسط روانشناسان اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا افرادی باید عهده دار درمان شوند که آموزش پزشکی دیده باشند. روانشناسان به دلیل عدم گذراندن دوره‌های آموزش پزشکی قادر به پذیرش یا مشاوره بیماران نیستند، البته از میان روانشناسان، روانشناسان بالینی می‌توانند در تیم درمان همراه با روانپزشکان به امر درمان بپردازند.


کد مطلب: 35836

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35836/رئیس-انجمن-روانپزشکان-روانشناسان-قادر-پذیرش-یا-مشاوره-بیماران-نیستند

میگنا
  https://www.migna.ir