کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم نكوداشت پدر مشاوره آموزش و پرورش فردا برگزار مي شود

1 اسفند 1394 ساعت 9:15

مراسم نكوداشت استاد احمد صافي به پاس نيم قرن تلاش علمي، تربيتي در هفته امور تربيتي برگزار مي شود.


به گزارش ميگنا ، به پاس تلاش ها و خدمات علمي،تربيتــــي استاد احمـــد صافي چهره تعليم و تربيتي نظام آموزشي و پدر مشاوره در آموزش و پرورش فردا يكشنبه دوم اسفند ماه 94 از ساعت 10 صبح الي 12 در سالن اجتماعات ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش تقدير و تجليل به عمل خواهد آمد.
استاد احمد صافي نزديك به شش دهه در نظام تعليم و تربيت كشور به ويژه  در مشـــاوره منشاء اثر و خدمات ارزنده اي بوده است. به گفته اين استاد عاليقدر در سالهاي اوليه شكل گيري رشته مشاوره در سطح فوق ليسانس در ايران، ملاك لازم براي جذب مشاوران دارا بودن حداقل 5 سال سابقه معلمي در دوره ابتدايي و كسب شايستگي لازم براي ورود به امر مشاوره بوده است.
-
زندگينامه و سوابق حرفه اي استاد:
استاد احمد صافي متولد سال 1316 در گلپايگان هستند. وي در سال 1334 از دانشسرای مقدماتی گلپایگان دیپلم گرفت، و بعد از پنج سال تدریس در شهرهای استان لرستان، در دانشسرای عالی تهران پذیرفته و در سال 1344 در رشته آموزش ابتدایی لیسانس گرفت. سپس بعد از دو سال در رشته راهنمایی و مشاوره دانشگاه تربیت معلم ( خوارزمي فعلي) پذيرفته شدند و در سال 1348 به عنوان دانشجوی ممتاز از این دانشگاه فارغ التحصیل گردید، البته از همین سال نیز به تدریس در این دانشگاه مشغول شد که این دوره 24 سال به طول انجامید.
در طول نزديك به شش دهه معلمی در دانشگاههای: الزهرا، تربیت مدرس، دانشگاه تهران، بهشتی، شهید رجایی، علامه طباطبایی، مراکز مختلف تربیت معلم و بالاخره دانشگاه آزاد به تدریس پرداخته است. طولانی ‏ترین ‏دوران تدریس استاد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن طی شد، که از سال تاسیس آن واحد در 1364 آغاز و تا سال 1391 به طول انجامید.
-

در این دانشگاه‏ها دروسی مانند: سازمان وقوانین آموزش و پرورش ایران، مسایل آموزش و پرورش ایران، آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، اصول و فنون راهنمایی و مشاوره، راهنمای تحصیلی، مدیریت آموزشی، روابط انسانی در مدیریت، تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران، خانواده متعادل، آسیب شناسی خانواده، کارورزی در مشاوره، تجربه عملی و کارورزی در معلمی، فنون و روش‏های تدریس، مدیریت اسلامی، مدیریت و برنامه ‏ریزی آموزشی، آموزش و پرورش ابتدایی و راهنمایی، مشاوره تحصیلی، راهنمایی و مشاوره شغلی و تعدادی دیگر از دروس رشته ‏های مختلف مراکز تربیت معلم را در دو مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تدریس کرده است. حاصل این دوره طولانی آموزشی، علاوه بر تربیت صدها معلم و دانشجو، نگارش تعداد سی و یک کتاب که غالباً با همان سرفصل‏ های درسی و بعضا با همان عناوین نظیر: سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران، مسایل آموزش و پرورش ایران، راهنمایی و مشاوره و ...، نگارش قریب 100 مقاله، اجرا و یا نظارت بر بیش از 50 طرح تحقیقی است.
-

سوابق اجرايي استاد:
- دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در سالهاي 60-58
- معاون وزيران شهيد باهنر ،شهيد رجايي،آقايان شكوهي و مرحوم پرورش
- معاون آموزشي وزارت آموزش و پرورش سال 64-63
- معلم نمونه
- مدرس نمونه از صندوق بازنشستگي و چهره نمونه
- مسئول كانون بازنشستگان ( 300 كانون و 750 هزار بازنشسته فرهنگي)
- مشاور فعلي دكترفاني وزير فعلي آموزش و پرورش

استاد احمد صافي از سال 1387 نیز مدیریت مرکز راهنمایی و مشاوره وابسته به نظام روانشناسی و مشاوره ایران را به عهده دارد.
-
-

*در اين لينك مي توانيد آثار علمي استاد احمد صافي را مشاهده نماييد . اينجـــا
-
-

-


کد مطلب: 35863

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35863/مراسم-نكوداشت-پدر-مشاوره-آموزش-پرورش-فردا-برگزار-مي-شود

میگنا
  https://www.migna.ir