جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۰
کد مطلب: 35925
۰

دلِ وزارت بهداشتی ها به آموزش و پرورش خوش است

دلِ وزارت بهداشتی ها به آموزش و پرورش خوش است
چند وقتی است که طرح تحول سلامت با همکاری وزرات بهداشت ،در مان و آموزش پزشکی راه اندازی شده است که البته از نظر متولیان وزارت بهداشت ،آموزش و پرورش میتواند نقشی پر رنگ تر از قبل در خصوص آموزش صحیح داشته باشد .

کلید خوردن اجرای طرح تحول سلامت،توانست تحولی بزرگ در حوزه بهداشت به وجود بیاورد  واین طرح با اعتماد وزارت بهداشت به کارشناسان بهداشت شروع شد تا با اجرای برنامه مراقبین سلامت و مسائل مرتبط با سلامت محیط و کار صورت بپذیرد و اگر این طرح با همت بالای کارشناسان انجام شود ،اجرای طرح تحول سلامت میتواند یکی از موفق ترین کارها در این زمینه باشد .این در حالی است که تا همین زمان این طرح توانسته با قوت بالا وضعیت رو به صعود داشته باشد.
 
دلِ وزارت بهداشتی ها به آموزش و پرورش خوش است
متولیان بهداشت و درمان کشور راهی برای برون رفت از وضعیت خدمات بهداشتی پیدا نکرد ،مگر تکیه بر همت نیروی انسانی متخصصی که با جدیت تمام مسیر را ادامه دهند اما این روز ها متخصصین حوزه بهداشت بر این باور هستند که نهادینه کردن فرهنگ سلامت باید از دوران تحصیلی شروع شود که این امر با مشارکت در آموزش بهداشت مدارس صورت میگیرد و این دغدغه ای است که مقام معظم رهبری را بر این داشته است تا تمام دستگاه های اجرایی مرتبط با آموزش و بهداشت را به ارتقا وضعیت سبک زندگی اسلامی منطبق با هنجار های صحیح ملزم نماید.
 
طرح تحول سلامت ؛ به سلامت !؟
این روز ها صاحب نظران سلامت دانش آموزان در مدارس  دبیران غیر مرتبط هستن و همین موضوع باعث شده که شاید آن چنان که باید،نمیتوانند نقش خود را ایفا کنند و در سلامت و بهداشت دانش آموزان نقش داشته باشند . در همین راستا فانی وزیر آموزش و پرورش می گوید :آموزش و پرورش در طرح تحول سلامت نقش بسیار زیادی دارد و برای تحقق بیشتر آن تمام تلاش خود را در جهت تربیت نیرو های مورد نیاز انجام می دهد.
 
دکتر نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران میگوید: نهصد و بیست و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد که موضوع جدول درسی دوره‌های تحصیلی رشته‌های تحصیلی دوره‌ دوم متوسطه مورد بررسی قرار گرفته است.
 
وی افزود: همچنین براساس این مصوبه با توجه به اهداف جدید آموزش متوسطه مبتنی بر مفاهیم سند تحول بنیادین و برنامه درسی طی ساعاتی به آموزش مهارت‌های زندگی شامل دروسی مانند مدیریت خانواده و سبک زندگی، تفکر و سواد رسانه‌ای بهداشت و سلامت و هنر اختصاص پیدا می کند.
 
حالا باید امیدوار بود که با تغییر این عناوین درسی و ایجاد کلاس هایی برای این دانش آموزان در زمینه بهداشت و سلامت ، و با دست در دست هم گذاشتن وزارت بهداشت و آموزش و پرورش این طرح به نتیجه برسد تا طرح تحول سلامت دار فانی را وداع نگوید.
 
خلاء هایی که چشم به امید به پر شدنشان، خشک شد
وی در این خصوص ادامه داد: در برخی از مهارت‌ها مانند مهارت‌های زندگی و بحث‌های هنری خلا‌هایی را داشتیم که برای جبران‌ کردن آنها برنامه‌ریزی‌های جدیدی را مد نظر قرار دادیم که بعد از تصویب شورای عالی آموزش و پرورش اعلام می‌کنیم.
 
وی در پایان در خصوص نقش آموزش و پرورش در نظام تحول سلامت خاطرنشان کرد: بی‌شک آموزش و پرورش در تحول سلامت نقش بزرگی را دارد. به همین دلیل با وزارت بهداشت همکاری‌هایی را داشته‌‌ایم و بابت این همکاری‌ها از آن وزارتخانه سپاسگذاریم.
 
به طور حتم با آموزش می توان کمبودهای اساسی در حوزه سلامت و بهداشت را در جای جای کشور حل کرد از این رو وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نقش آموزش و پرورش در تحول سلامت می گوید:آموزش و پرورش در پیشرفت طرح تحول سلامت نقش بسیاری دارد و تمام تلاش ما نیز بر این است که بتوانیم با جایگزاری نیرو های متخصص در این زمینه در نقش عظیمی در یادگیری و آموزش داشته باشیم .
 
"در حال پیگیری است"کی به حقیقت می پیوندد؟
کسانی که فارغ التحصیلان بهداشتی هستند میتوانند پتانسیل مناسبی برای مدارس باشند تا بهداشت و سلامت را به صورت بنیادی به دانش آموزان یاد دهند اما حالا باید دید همت مسئولین آموزش و پرورش که این روز ها " در حال پیگیری است" را زیاد از آنها میشنویم تا چه حد جدی است که بتواند با الگو گیری از طرح مراقبین سلامت وزارت بهداشت،شاخص های بهداشتی مدارس خودش را بهبود ببخشد.
 
گزارش از بهاره درویشی 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...