پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۴
کد مطلب: 35974
۰
عدم تحرک کافی ۴۰ درصد از ایرانیان

نسبت مردان و زنان در خشونت ۸۰ به ۲۰ است

یک دستیار ارشد پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر اینکه فعالیت بدنی باید به طور منظم انجام شود گفت: میزان عارضه‌های قلبی در کسانی که در هفته یکبار ورزش سنگین انجام می‌دهند بالا می‌رود.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا عالی در همایش سلامت مردان اظهار کرد: یک هفته عدم فعالیت بدنی برابر با یک هفته سیگار کشیدن است.

وی همچنین افزود: ورزش در کاهش ابتلا به سرطان‌ها ازجمله روده بزرگ و پروستات بسیار مؤثر است. همچنین از نظر علمی ثابت شده‌است مبتلایان به بیماری‌های قلبی، با انجام ورزش منظم می‌توانند قرص را کنار بگذارند و نیز مبتلایان به دیابت با انجام ورزش می‌توانند ۳۰ درصد از انسولین تزریقی را کاهش دهند.

این دستیار ارشد پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه انجام ورزشی منظم می‌تواند از بروز درد‌های مفصلی و بسیاری از ناهنجاری‌های بدنی جلوگیری کند، گفت: به طور معمول از سن ۳۰۸۰ سالگی عضله‌ها تحلیل می‌روند، البته می‌توان با ورزش از این عوارض جلوگیری کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از نظر علمی ثابت شده‌ که ورزش‌های هوازی دردهای مفصلی و درد کمر را کاهش می‌دهد،گفت: بهترین مدت زمان برای ورزش ۳۰ دقیقه در روز است.

عالی با بیان اینکه آمار نشان دهنده عدم تحرک کافی ۴۰ درصد از ایرانیان است، گفت: آمار‌ها میزان بی‌تحرکی در سال۸۷؛۳۸ درصد، در سال۸۸؛۳۹ درصد، در سال ۹۰؛۴۰ درصد نشان می‌دهند که از نظر استانی بیشترین کم‌تحرکی را استان فارس و بعد از آن به ترتیب استان سیستان‌و‌بلوچستان و بوشهر دارد.

وی در ادامه افزود: آمار نشان می‌دهد که حدود نیمی از افراد وقتی فعالیت ورزشی را شروع می‌کنند بعد از یکسال ورزش را رها می‌کنند.

 

دکتر اصغر کیهان نیا عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این همایش با بیان اینکه خشونت هم از سوی مردان علیه زنان دیده می‌شود و هم بالعکس گفت: نسبت مردان و زنان در خشونت ۸۰ به ۲۰ است و وزارت بهداشت قصد دارد سازمانی تأسیس کند که به بررسی این خشونت‌ها و البته آگاهی در رابطه با مسائل جنسی بپردازد.

وی با برشمرده انواع خشونت فیزیکی و غیرفیزیکی علیه زنان، افزود: اغلب موارد همسر آزاری پنهان می‌ماند، زیرا همسران می‌ترسند که آن را بیان کنند. همسر آزاری آسیبی است که به آسانی می‌تواند مقدمه‌ای برای ابتلای به بیماری‌های صعب‌العلاج روحی و روانی باشد.

وی تشریح کرد: اثراتی چون افسردگی، بی‌تفاوتی در زندگی، سرد مزاجی، جریحه دار شدن شخصیت همسر، از بین رفتن عزت نفس، عدم اطمینان به آینده از اثرات خشونت مردان علیه زنان است.

این مشاور خانواده درادامه به خشونت زنان علیه مردان پرداخت و گفت: مواردی چون تحقیر و توهین، تهدید به طلاق، اجرای مهریه، ترک خانه، ناسازگاری در منزل از موارد خشونت زنان علیه مردان به حساب می‌آید.

کیهان نیا در پایان سخنانش پیامد خشونت زنان علیه مردان را مواردی چون؛ گریز پایی، ترک خانه، بداخلاقی، عصبانیت دائمی و اقدام به تلافی برشمرد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو