شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۳
کد مطلب: 36007
۱

با یه همسر پر توقع چه جوری باید تا کرد؟

فرض کنید به عنوان یک مرد که در سن ازدواج قراردارد با دختری آشنا می‌شوید که از هر لحاظ تصور می‌کنید او بهترین گزینه برای زندگی با شماست . اینجاست که برای بدست آوردن دلش و جلب نظر او هر کاری که بتوانید انجام می‌دهید. از خرید لباس گرفته تا رفتن به رستوران های شیک و در نهایت خرید کادوهای گران قیمت به عنوان یک عاملی که می‌خواهید او را خوشحال کنید. اما بعد از گذشت مدتی هر چند کوتاه احساس می‌کنید بیش از توانتان از خود مایه گذاشته اید و این رفتار شما تبدیل به یک وظیفه شده است. رفتاری اشتباه که باعث شده توقعات شریک آینده زندگیان بیش از حد بالا برود. 
 
هر چند که تمام توان خود را به کار می گیرید تا با او کنار بیاید اما بالاخره زمانی می‌رسد که تمام توان خود را به کار می‌گیرید تا با او کنار بیایید اما بالاخره زمانی می‌رسد که حس اسیر شدن در وجودتان ریشه می‌گیرد و به این نکته فکر می‌کنید که چطور می‌توانم همراه با محبت کردن آزادی و سرزدگی خودم را هم حفظ کنم؟ 
 
حمید رضا رحمانی روان‌شناس و مشاور خانواده گفت: امروزه دنیای زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است و پسرها و دخترهایی که قبل از ازدواج هیچگونه برخورد خاص با جنس مخالف خود نداشته‌اند و طبیعتا شناختی هم از دنیای طرف مقابل ندارند چرا که علاوه بر سلامت ،‌سلامت روحی و روانی‌شان نیز با هم متفاوت است . پس طبیعی است که نیازهایشان هم با هم متفاوت خواهد بود.
 
در برخی موارد دیده می‌شود یکی از طرفین خصوصا زن توقعات بی‌جایی از فرد مقابل خود دارد. گرچه این توقع زیاد و خود خواهی که در پی‌ آن ایجاد می‌شودکه فرد به دلایلی اشتباه دریک رابطه قرار می گیرد! پر واضح است که اگر عشق و علاقه ماهیت یک رابطه شود. پیدایش خودخواهی غیر ممکن می‌شود هر چند هر رابطه سالمی هم از خود خواهی  چندان فاصله ندارد. 
 
تفاوت در نیازهای ذاتی عامل تفاوت دیدگاهی است 
در فرهنگ اسلامی نیازهای زن دنیوی است و نیازهای مرد متعالی و باید عبارتی دیگر نیازهای زن لطیف است و نیازهای مرد خشونت بیشتری دارد البته باید این نکته را مد نظر قرار داد که زن با تن دادن به ازدواج به دنبال یک تکیه گاه است. 
 
تکیه گاهی که هم نیازهای عاطفی و اختلافی را بر طرف می‌کند و هم نیازهای اقتصادی و مالی را چرا که تفکری به نام تفکر اقتصادی آنچنان که در وجود مرد است. در وجود یک زن نهادینه نشده است. علاوه بر آن باید به این نکته توجه داشت که اقتصاد زن یک اقتصاد ایستا بوده در حالی که اقتصاد مرد یک اقتصاد پویا است زیرا زنان به جای پس‌انداز کردن بیشتر به فکر خرج کردن و خالی کردن جیب همسرشان هستند. 
 
مردان حواستان را بیشتر جمع کنید 
رحمانی تصریح کرد: مردانی که قصد ازدواج با زنان پر توقع دارند ( که البته این خصلت کم‌کم نمایان می‌شود) باید نحوه رفتار با وی را یاد بگیرند و در وهله‌ی اول برای خود نشان ارزش قائل شوند و همیشه رفتار مهربان خود را داشته باشند البته نه در آن حدی که به مثال یک فرش پاخورده با آن‌ها رفتار شود! علاوه بر آن از مخالفت کردن با همسرشان نترسند چرا که هنگامی که در برابر خواسته‌های وی تسلیم می‌شوند . همسرشان بیش از هر چیز به این می‌اندیشد که این مرد چه انسان ضعیفی است که به راحتی می‌تواند او را روی انگشت خود بچرخاند!.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی