سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۹
کد مطلب: 36011
۱
۱

نوابغ مشهور علم پزشکی در تاریخ جهان+ تصاویر

در طول تاریخ پزشکان مشهوری وجود دارند که برای پیشرفت این علم زحمات بسیاری کشیده‌اند و جان بیماران زیادی را نجات داده‌اند. 
 
در اینجا می‌توانید تصاویری از مشهور‌ترین پزشکان جهان را ببینید. 
 
ماری کوری اولین زن دارنده نوبل علمی 
دراین کره خاکی افرادی مثل ماری کوری و . . . کشف موادپزشکی تبدیل به افراد با نفوذی در تاریخ این علم شده‌اند و از مرگ و میر هزاران انسان در دنیا جلوگیری کردند و اسم خود را در تاریخ بشریت برای همیشه درخشان و ماندگار کردند. 
 
این دانشمند فرانسوی-لهستانی زنی از خودگذشته و ساکت و در عین حال دانشمندی درخشان بود که نه تنها مطالعاتش توانست دیدگاه دانشمندان را نسبت به جهان تغییر دهد، بلکه وی برای دوران‌های متمادی به عنوان یک نماد فرهنگی متفاوت شناخته می‌شد.
 
کوری در سال 1867 متولد شده و بیشتر دوران زندگی حرفه‌ای خود را به مطالعه بر روی اصول و قواعد رادیواکتیو پرداخت. در سال 1903 وی به همراه همسرش پیر و هنری بک‌کوئرل به خاطر مطالعات فیزیک‌شان درباره پدیده تشعشعات نوبل فیزیک را دریافت کردند. ماری کوری در سال 1911 نیز نوبل شیمی را به خاطر کشف رادیوم و پولونیوم از آن خود کرد و به یکی از معدود افرادی تبدیل شد که در دو رشته مختلف نوبل دریافت کرده‌اند.
 
نوابغ مشهور علم پزشکی در تاریخ جهان+ تصاویر
 
کسی که یک دنیا را از آبله نجات داد
ادوارد جنر را در دنیا پدر علم ایمونولوژی می‌نامند و او با طراحی دستگاه اینفوگرافیک، اولین بار واکسن را علیه آبله استفاده کرد و جمعیت بیشماری را در جهان نجات داد. 
 
ادوارد جنر به سال ۱۷۴۹ در "برکلی” از توابع گلاسترشر انگلستان به دنیا آمد. در شش سالگی پدرش که یک روحانی مسیحی بود ، درگذشت و برادر بزرگترش مسئولیت تربیت او را به عهده گرفت. تحصیلات ابتدایی خود را در مدارس محلی گذراند، و در آنجا به تاریخ طبیعی علاقه مند شد. تحصیل طب را زیر نظر "دانیل لادلو”، از جراحان "سادبری” در نزدیکی "بریستول” آغازکرد. در این هنگام بود که شیردوش، رابطه بین آبله گاوی و آبله را برایش تعریف کرد.
 
در ۲۱ سالگی به لندن رفت تا زیر نظر پزشک مشهوری به نام جان هانتر به تحصیل ادامه دهد. دوسال در منزل هانتر سکونت داشت. در سال ۱۷۷۱ سرجوزف بنکس او را استخدام کرد تا نمونه های جانوری را که در سفر اول کاپیتان کوک جمع آوری کرده بود، برایش آماده و مرتب کند. در دومین سفر اکتشافی کوک، به او پیشنهاد شد که به عنوان طبیعیدان با آنها همسفر شود، اما جنر برای آنکه طبابت خود را در برکلی، و بعدها در چلتنهم ادامه دهد، این پیشنهاد را رد کرد. او به پرنده شناسی، زمین شناسی، موسیقی و سرودن شعر علاقه داشت، ولی در سال ۱۷۹۲ تصمیم گرفت علاقه خود را منحصراً به پزشکی معطوف کند و بدین ترتیب، دکترای پزشکی خود را از سن اندروز گرفت.
 
نوابغ مشهور علم پزشکی در تاریخ جهان+ تصاویر
 
فلورانس اولین پرستار بیمارستان جهان 
خانم فلورانس نایتینگل معروفترین پرستار تاریخ است که در کنار دکتر جنر کارواکسن سانی آبله را انجام می‌داد. ماری کوری ، کاشف رادیواکتیو است که در سال 1903 برنده جایزه نوبل شد و اولین زن تاریخ است که این جایزه را از آن خود کرد. 
 
افراد دیگری چون زیگموند فروید روانشناس، الکساندر فلمینگ سازنده آنتی بیوتیک، کارهای مثبت شهر و سازنده‌ای را در جهت نجات میلیون‌ها انسان انجام دادند. از دیگر پزشکان نخبه‌ی توان به جوزف لیتر کاشف مسئله داروی ضد عظیم زنان نابارور و جوزف موری که اولین پیوند عضو را در دنیای پزشکی انجام داد و اسم خود را در دفتر رکوردهای دنیا به ثبت رساند . 
 
نوابغ مشهور علم پزشکی در تاریخ جهان+ تصاویر
 
گفتنی است همیشه در مقابل انسان های ناشایست و ناسالم انسان های خیرخواه و پر تلاشی وجود دارند که همه فکر و ذهن‌شان برداشتن باری از دوش مردم است.  
مرجع : باشگاه خبرنگاران migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

محمد
Russian Federation
چرا کسایی مثل ابن سینارو نیاوردین؟پروفسور سمیعی رو نمیگین؟حتما باید خارجی باشن.تو خود ایران کلی ادم داشتتیم و داریم.چرا اونارو نمیگین؟نمیگم خارجی هارو نگین.ولی ایرانی هارو هم بگین لااقل.
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد