پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۲
کد مطلب: 36035
۱

واکنش فانی به تعطیلی مدارس سمپاد

به گزارش مهر، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امشب در حاشیه مراسم تجلیل از ۶۴ پیشکسوت امور تربیتی در جمع خبرنگاران گفت:بیش از ۴۰۰  خانواده شهدای امور تربیتی سال گذشته تقدیر شدند و امسال نیز از ۶۴ پیشکسوت امور تربیتی تجلیل کردیم.

وی با بیان اینکه با توجه به سند تحول بنیادین باید تلاش بیشتر و اقدام مناسب‌تری را در حوزه تربیت دانش‌آموزان انجام دهیم افزود: نیازمند همکاری خانواده ها در این زمینه ه

وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس استعداد درخشان در برخی استانها از جمله تهران گفت: شاخص جهانی در انتخاب دانش‌آموزان تیز هوش برای تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان ۲.۲۸ درصد است، یعنی از بین هر ۱۰۰ دانش‌آموز حداکثر ۲.۲۸ نفر می‌توانند وارد مدارس استعدادهای درخشان شوند. در سال‌های گذشته این نسبت در برخی استان‌ها و مدارس استعدادهای درخشان رعایت نشد.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتیم تا با شیب ملایم به سمت شاخص جهانی در این رابطه حرکت کنیم.

در شهرهای مختلف به هیچ وجه مدارس سمپاد را تعطیل نکردیم

فانی بیان کرد: دانش آموزانی که در سال های گذشته در گذر از دوره متوسط اول به دوم،  وارد مدارس استعدادهای درخشان شده اند، همچنان در این مدارس باقی می‌مانند، اما ورودی به این مدارس را کاهش می‌دهیم تا به استانداردهای جهانی دست یابیم. با ادغام تعدادی محدودی از مدارس استعدادهای درخشان، با توجه به ظرفیتی که داریم، عمل می کنیم.

مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در سال۹۴

وزیر آموزش و پرورش مهمترین اقدام این وزارت خانه در سال جاری را اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان دانست و گفت: با اعتباری معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ این طرح اجرا شد و در سال‌ آینده اعتبار اختصاص یافته ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

فانی بااشاره به دیگر اقدمات این وزارت خانه در سال جاری ادامه داد:  در مناطق مرزی کشور حق مرزی را برای فرهنگیان که سال‌ها از تصویب آن گذشته بود، توانستیم محقق کنیم و از اول فروردین امتیازی که برای معلمان در قانون مدیریت خدمات کشوری لحاظ شده بود از ۷۰۰ امتیاز به ۱۵۰۰ امتیاز افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: برای برقراری  عدالت آموزشی در حوزه انسداد مبادی بی‌سوادی گام برداشتیم و توانستیم ۷۱ هزار کودک لازم‌التعلیم را که به مدرسه نمی‌آیند، شناسایی و به مدرسه بازگردانیم.

وی تصریح کرد: نقشه راه سند تحول بنیادین تهیه شده است و سال آینده برنامه‌های آموزش و پرورش مبتنی بر این سند است همچنین طی دو هفته آینده برنامه‌های سال ۹۵ براساس سند تحول بنیادین آماده می‌شود و هیچ برنامه‌ای را نخواهیم پذیرفت مگر آنکه متناسب با راهکارهای سند باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سطح پوشش دوره پیش دبستانی را از ۳۸ درصد به ۵۵ درصد افزایش داده ایم گفت:در مناطق دو زبانه پیش دبستانی رایگان است.

وی تصریح کرد:  اعتباری معادل ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه پیش‌دبستان در بودجه سال ۹۵ لحاظ شده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.