شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۶
کد مطلب: 36049
۱
مدیر ستادتوانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد:

کاهش سن زنان سرپرست خانوار تهرانی به 35 سال

به گزارش ایسنا، فهیمه پیروزفر در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که امروز با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران و شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، افزود: در حال حاضر آمار زنان سرپرست خانوار به علت جدایی از همسر افزایش یافته اما آمار زنان سرپرست خانوار ناشی از فوت همسر، کاهش یافته است و با توجه به کاهش میانگین سن زنان سرپرست خانوار، تلاش کرده‌ایم که تا حد امکان مهدکودک‌هایی در مراکز مهارت‌آفرینی کوثر دایر کنیم و از ظرفیت سرای محلات بهره ببریم.

وی تاکید کرد: لازم است با عزم ملی و توان‌افزایی به وضعیت زنان سرپرست خانوار رسیدگی کنیم هرچقدر جامعه امن‌تر و مهارت اجتماعی و شغلی زنان سرپرست خانوار بیشتر باشد، آنان می‌توانند برای خود و جامعه‌شان افراد مفیدتری باشند.

مدیر ستادتوانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به تشکیل اتاق فکر با حضور فرزندان زنان سرپرست خانوار، گفت: با توجه به آنکه نفر اول رشته نفت دانشگاه صنعتی‌شریف یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار بود و در میان این فرزندان، نخبگانی از دانشگاه‌های مختلف از جمله علم و صنعت و تهران حضور دارند، اتاق فکری تشکیل داده‌ایم. علاوه بر آن با توجه به توانایی‌های فرزندان زنان سرپرست خانوار برخی از آنها به ترجمه متون تخصصی روی آورده‌اند و قصد داریم مدرسه مترجمان را راه‌اندازی کنیم.

پیروزفر با اشاره به مشارکت فرزندان زنان سرپرست خانوار در برپایی هشتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، گفت: 20 نفر از آنها در این کار مشارکت داشتند که هشت نفر در ساخت غرفه‌ها شرکت کردند.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در نمایشگاه زنان و تولید ملی، تولیدکنندگان ایرانی پوشاک گرد هم آمده‌اند و امیدواریم که شبکه پوشاک پایدار بماند و وسعت یابد.

پیروزفر تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار موضوع مهمی است تا زمانی که نتوانیم در سطح ملی و با زیرساخت‌های اطلاعاتی این موضوع را به طور کامل پوشش دهیم، نمی‌توانیم خود را صددرصد موفق بدانیم.

 

 

لزوم لغو قوانین بازدارنده

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، هاکوپیان رییس انجمن صنایع پوشاک ایران گفت: در طول سه دهه گذشته در سیاست‌های کلان متاسفانه به صنعت پوشاک توجه لازم نشده است اما صنعت پوشاک از جمله صنایع برجسته است که از مرحله صنعتی عبور کرده و بسیاری از بخش‌های آن به صورت فراصنعتی تولید می‌شود.

 

وی افزود: صنعت پوشاک در حال حاضر درچنگال واردات بی‌رویه گرفتار شده است و خوشحال هستم که شهرداری تهران به تولید ملی توجه می‌کند. احساس غرور می‌کنم که چنین زنانی در ایران مشغول فعالیت هستند، در عین حال احساس ضعف می‌کنم که نمی‌توانیم با آنها به اندازه کافی همراه شویم.

رییس انجمن صنایع پوشاک ایران تاکید کرد: انجمن صنایع پوشاک ایران و انجمن طراحان آماده است که با تمام توان خود برای پیشبرد اهداف این ستاد عمل کند. البته ما پیشنهاداتی را در زمینه فعالیت ستاد توانمندسازی در حوزه پوشاک داده‌ایم.

هاکوپیان با بیان اینکه ایران یکی از اولین کشورهایی است که با صنعت دوخت سروکار داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر قوانین بسیار بازدارنده‌ای وجود دارد در این جهت با مسوولان مکاتبه و صحبت کرده‌ایم، چراکه در صورت لغو این قوانین، صنعت پوشاک قادر به ایجاد شغل مولد برای زنان سرپرست خانوار است . در حال حاضر باید درصدد ایجاد شغل‌هایی باشیم که برای کشور ثروت تولید می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک غیرآلاینده و همراه با محیط زیست است، اظهار کرد: هویت ما در لباسمان هویدا می‌شود، امیدواریم سدها از جلوی تولید برداشته شوند، صنعت پوشاک در ایران مفتخر است که از هیچ‌گونه رانت دولتی استفاده نکرده است و امروز نیز هیچ‌گونه رانتی را مطالبه نمی‌کند و تعداد انگشت‌شماری از کارخانه‌ها از رانت استفاده کرده‌اند که امروز دچار مشکلات زیادی هستند.

هاکوپیان در پایان گفت: لازم است تعرفه مواد اولیه برای تولیدکنندگان به صفر برسد چراکه با کارخانه‌های ورشکسته نمی‌توانیم نقشی در تجارت جهانی داشته باشیم. در واقع تا وقتی که قوانین بازدانده لغو نشود، ایران جزو کشورهای صنعتی نخواهد شد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.