پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۴
کد مطلب: 36087
۱

اعلام شرایط ورود دانش‌آموزان پایه نهم استعدادهای درخشان به سمپاد

اعلام شرایط ورود دانش‌آموزان پایه نهم استعدادهای درخشان به سمپاد

حسین شجاعی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان بخشنامه شرایط و ضوابط ورود دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان به دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ را به مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:
به استناد بند سه مصوبه جلسه ۶۳۵ مورخ ۷۸.۲.۳۰ شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص «ضوابط اختصاصی ورود به مدارس استعدادهای درخشان و نحوه انتقال دانش‌آموزان» و همچنین بند ۵ مصوبه چهاردهمین جلسه هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مورخ ۱۳۶۸.۱۲.۲۰ به منظور استقرار ساز و کار تشخیصی مناسب و نظام پذیرش کیفی، عادلانه و منطقی دانش‌آموز در این مدارس به این وسیله شرایط و ضوابط ورود دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان به دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۹۵ تعیین و جهت اقدام مقتضی به شرح زیر اعلام می‌شود.

ضمنا شرایط و مقررات شرکت دانش‌آموزان پایه نهم سایر مدارس (غیر استعدادهای درخشان) در آزمون تکمیل ظرفیت ورودی پایه دهم دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان طی دستورالعملی جداگانه متعاقبا اعلام خواهد شد.

۱ تمامی دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ که معدل کل سالیانه هم پایه هفتم و هشتم در خرداد ۱۷ و بالاتر از آن باشد می‌توانند بدون شرکت در آزمون ورودی در پایه دهم دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان ادامه تحصیل دهند.

۲ دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۹۵-۹۴ که معدل کل سالانه آنان در خرداد در یکی از پایه‌های هفتم یا هشتم ۱۷ و بالاتر و در پایه دیگر (هفتم یا هشتم) بین ۱۶ تا ۱۶:۹۹ باشد نیز در صورت تایید شورای معلمان مدرسه و تصویب نهایی در شورای مدرسه محل تحصیل فعلی خود پس از صدور مجوز اداره استعدادهای درخشان استان بدون شرکت در آزمون ورودی مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان هستند. در تعیین و صدور رأی نهایی، مؤلفه‌های عدم کسب حدنصاب معدل (بیماری‌های خاص، مشکلات خانوادگی و ...) استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموز بر اساس نظر معلمان، مربیان و مشاوران سوابق فعالیت‌های برجسته تحصیلی، پژوهشی، پرورشی و فرهنگی دانش‌آموز توسط شورای معلمان و شورای مدرسه مبنا قرار گیرد. در صورت عدم تایید لازم است دانش‌آموز در آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان شرکت کند.

۳ از آن دسته از دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۹۵-۹۴ که معدل کل سالانه آنان در پایه هفتم و هشتم کمتر از ۱۷ باشد، لازم است جهت ورود به پایه دهم مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان در آزمون تکمیل ظرفیت مدارس استعدادهای درخشان شرکت کنند.

مرجع : مهر migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!