کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یونیسف چه وظایفی بر عهده دارد؟

باشگاه خبرنگاران migna.ir , 2 فروردين 1395 ساعت 15:30

یونیسف معتقد است مراقبت از کودکان و حمایت از حقوق آنان اساس و بنیاد پیشرفت انسان است.


صندوق کودکان ملل متحد یونیسف (UNICEF) از زمان شكل‌گيری در ۱۹۴۶ از صندوقی اضطراری به یک کارگزاری توسعه‌ای تحول یافته که متعهد است از حقوق همه کودکان برای زندگی، محافظت و توسعه به‌عمل ‌آورد.
راهنمای فعالیت‌های آن(کنوانسیون حقوق کودک) بوده كه پذیرفته‌شده‌ترین معاهده در جهان است. یونیسف معتقد است مراقبت از کودکان و حمایت از حقوق آنان اساس و بنیاد پیشرفت انسان است.

UNICEF با مشارکت دولت‌ها، جامعه مدنی و سایر سازمان‌های بین‌المللی به منظور نیل به هدف‌هایی در تمامی زمینه‌های مربوط به تامین سلامت و بهداشت کودکان از تولد تا نوجوانی شرکت دارد و برای حصول اطمینان از اینکه تمام کودکان در برابر بیماری‌های رایج کودکی مصونیت یابند و کودکان و مادران به خوبی تغذیه شوند، فعالیت می‌کند.

یونیسف برای پیشگیری از گسترش ایدز در بین جوانان تلاش می‌کند و به کودکان و خانواده‌های آلوده به این بیماری کمک می‌كند با منزلت و شرافت زندگی کنند.

UNICEF حامی آموزش کیفی برای دختران و پسران بوده و از محیط حمایتی برای کودکان به‌ویژه در مواقع اضطراری پشتیبانی می‌کند تا از خشونت، بهره‌کشی و سوء استفاده و بد رفتاری با آنان پیشگیری و نسبت به این اعمال واکنش نشان داده شود.

 یونیسف در تمامی فعالیت‌های خود جوانان را به اظهار نظر و مشارکت در اخذ تصمیماتی موثر بر زندگی آنان تشویق می‌کند.

UNICEF را هیأت مدیره اجرایی، متشکل از نمایندگانی از ۳۶ کشور اداره می‌کند که بر سیاست‌ها، برنامه‌ها و امور مالی آن نظارت دارند همچنين بیش از ۸۲۰۰ کارمند یونیسف در ۱۵۷ کشور و سرزمین کار می‌کنند و کل بودجه آن از کمک‌های داوطلبانه تأمین می‌شود البته هزینه کامل برنامه‌های ۲۰۰۶ ۳۴/۲ میلیارد دلار بود.

در حالی که دولت‌ها بیشترین حمایت را از یونیسف به‌عمل می‌آورند (۵۸ درصد) از بخش خصوصی- ۷۹۹ میلیون دلار- و از حدود ۶ میلیون نفر از طریق ۳۷ کمیته ملی در جهان صنعتی نیز کمک‌های قابل توجهی دریافت می‌کند.

UNICEF جایزه نوبل صلح ۱۹۶۵ را برد و نشریه اصلی آن «وضعیت کودکان جهان» است.


کد مطلب: 36307

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36307/یونیسف-وظایفی-عهده

میگنا
  https://www.migna.ir