جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۵
کد مطلب: 36433
۰
۱

آمار ایرانی های مبتلا به میگرن بالاتر از میانگین جهانی

به گزارش انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران ، دکتر منصوره تقا با اعلام این مطلب افزود : سردرد بیشترین دلیل مراجعه بیماران به متخصصان مغز و اعصاب است.
وی ادامه داد: حدود 10 درصد مردان و 20 درصد زنان ایرانی به سردرد های میگرنی مبتلا هستند، اگرچه برای قطعی کردن میزان شیوع به مطالعات گسترده تر در کشور نیاز است.

مدیر بخش سردرد بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران ادامه داد: بطور تقریبی می توان گفت،حدود 10 میلیون نفر در ایران فقط به سردرد میگرنی و تعداد بیشتری از این عدد به سردردهای تنشی مبتلا هستند.
به گفته وی حدود یک و نیم میلیون نفر در ایران سردرد مزمن دارند، به این معنی که بیش از نیمی از روزهای یک ماه، دچار سردرد می شوند.
تقا یادآور شد: به دلیل اهمیت این موضوع در این کنگره، جدید ترین دستاوردهای تشخیصی و درمانی در زمینه سردرد شامل درمان های دارویی و غیر دارویی ارایه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت این موضوع در این کنگره 3 میهمان بین المللی متخصص سردرد شرکت دارند، تصریح کرد: پروفسور مسعود آشینا (رییس انجمن سردرد دانمارک)، دکتر حسین انصاری (عضو انجمن سردرد) از امریکا و دکتر 'سیت آشینا' از امریکا حضور دارند.
تقا با بیان اینکه سردرد های اولیه دردهایی هستند که بدون وجود آسیب و یا اختلالی در ساختمان های حساس به درد در جمجه و گردن، بوجود می آید، گفت: 90 درصد سردرد ها از نوع اولیه بوده که این سردردها انواع مختلفی دارند و شایع ترین آنها سردرد های تنشی و سردرد های میگرنی است.
وی گفت: هر چند سردردهای اولیه معمولا خطری برای فرد ندارد، اما با توجه به اینکه بسیار شایع هستند و افراد زیادی از جامعه به آنها مبتلا می شوند، تاثیر زیادی بر عملکرد روزانه فرد در خانواده، محل کار و در جمع دوستان گذاشته، کیفیت زندگی فرد را کاهش می دهد.
تقا اظهار کرد :با توجه به آمار بسیار بالای سردردهای تنشی و میگرنی و موارد مزمن آنها که منجر به صرف هزینه های زیاد شامل از دست رفتن روزهای کاری بسیار و یا کاهش کیفیت کار می شود، لازم است، متولیان سلامت کشور و جامعه پزشکی کشور و نیز تک تک افراد جامعه به موضوع سردرد توجه بیشتری داشته باشند.
بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با هدف ارایه جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی در حوزه بیماری های مغز و اعصاب 21 تا 24 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران برگزار می شود.

 

 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

هانيه بهمن فر
Iran, Islamic Republic of
عالي هست ممنون ميشم در مورد درمان و راهكارهايش توضيحات لازم نوشته شود
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.