چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۲
کد مطلب: 36510
۱

جشن بزرگ مادران محلات معضل‌خیز برگزار شد

جشن بزرگ مادران محلات معضل‌خیز برگزار شد

 

به گزارش ایسنا، جمعیت امام علی (ع) در این جشن حدود 500 مادر از مناطق حاشیه نشین تهران و البرز از خانه‌های ایرانی مولوی، دروازه غار، فرحزاد، خاک‌سفید، شهرری، لب خط شوش، قرچک، پاکدشت، ملک آباد، احمدآباد مستوفی، سرآسیاب و کوره پزخانه محمودآباد که تحت پوشش طرح مادرانه جمعیت امام علی (ع) هستند شرکت داشتند.

 

همچنین ده‌ها زن از مناطق تحت پوشش در هریک از استان‌های قم، ساری، گرگان، زنجان، بوشهر و کرمانشاه نیز در شهر خود در قالب کارگاه‌های مادران، جشن و یا برنامه ویزیت پزشکی روز خوشی را گذرانند.

 

زنانِ همسران معتاد، زنان سرپرست خانوار، زنان دستفروش در چهارراه‌ها و زنان بیمار از جمله مادران شرکت کننده در جشن بودند که با غیرت و همیت زندگی خود و فرزندانشان را به سمت و سوی بهتری جهت می‌دهند.

 

مادرانی که در تمام روزها و لحظات سال برای روشنایی و گرمای خانواده در تلاش و تکاپو هستند، در این جشن مهلتی یافتند تا لحظاتی را به شادی بگذرانند و اندکی از خستگی‌هایشان را فراموش کنند و بار دیگر باور کنند کسانی هستند که با ایمان به راهشان با همه تاریکی‌ها هنوز در کنارشان هستند و خواهند بود تا ادامه راه را استوارتر گام بردارند.

 

در این مراسم مادرانی به نمایندگی از هر خانه ایرانی جمعیت امام علی (ع) حضور داشته و از خودشان و نحوه ورودشان به خانه‌های ایرانی و طرح‌های جمعیت مختص مادران صحبت کردند.

 

مادری می گفت: " از وقتی آمدم خانه ایرانی مربیان از من حمایت کردند و خوشحالم از اینکه صبح که از خانه بیرون می آیم جایی هست که می‌توانم بروم سرکار."

 

دیگری می گفت: "فکر نمی کردم روزی بتوانم کار کنم و از افسردگی نجات پیدا کنم."

 

در این جشن مادران بلوچ، دره فرحزاد قرچک و... هرکدام از تجربیاتشان گفتند و به خاطر آنکه در خانه ایرانی کودکانشان درس می خوانند و خودشان می‌توانند کار کنند، خدارا شاکر بودند.

 

در پایان مراسم نیز هدایایی به مادران اهداء شد که بخشی از آن توسط مادران در خانه‌های ایرانی تهیه شده بود؛ همچنین وسایل بهداشتی و قرص آهن نیز در اختیار مادران قرار گرفت.

 

به گزارش ایسنا، در حاشیه جشن نیز با برخی از مادران حاضر گفت‌وگو شد و آنها از شرایط زندگی و آرزوهایشان گفتند و درد و دل کردند.

 

زهرا 32 ساله تعریف می کرد که " قبلا زیره فروشی می کردم تا اینکه یک روز مربیان خانه ایرانی آمدند درب خانه ما و گفتند که من می توانم بیایم و کار یاد بگیرم، من هم آمدم و الان بافتنی یاد گرفته‌ام و هفته‌ای سه روز می روم خانه ایرانی و در خانه هم مدام مشغول بافتنی کردن هستم، این خیلی خوبه چون هم درآمد برای خرج خانه دارم و هم خودم از افسردگی راحت شدم."

.

"لیلا" هم که 35 ساله است و چهار بچه دارد، می گفت:" خدا خیرشان بدهد که برای من کار درست کردند همین که کار می کنم و می‌توانم خرج زندگی‌ام را خودم دربیاورم و محتاج نیستم خداروشکر می‌کنم. آرزویم این است که همیشه سالم باشم که بتوانم کار کنم و بچه‌هایم را به سروسامان برسانم.

 

آرزویم این است که بچه هایم بتوانند درس بخوانند و آموزش ببینند و اینکه بتوانم پول پیش خانه را داشته باشم، شوهرم ترک کرده باشد و بچه‌هایم به سروسامان برسند."

 

لازم به ذکر است جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی (ع) در سال 1378 شکل گرفت و با مجوز رسمی از نیروی انتظامی و وزارت کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

 

در طول سال هزاران زن و کودک از مناطق آسیب دیده و معضل خیز کشور تحت پوشش برنامه‌های آموزشی، درمانی ، مددکاری، و ... در قالب خانه‌های ایرانیِ جمعیت امام علی و طرح و آئین‌های گوناگون این جمعیت قرار دارند.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند