کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نورون‌های مغزی عامل انتقال احساسات افراد

باشگاه خبرنگاران migna.ir , 21 فروردين 1395 ساعت 13:07

بر اساس گفته محققان نورون‌های مغزی مسئولیت خطیری در ساخت سلول‌های آمیگدال و بیان احساس افراد دارند.


مغز انسان یک اندام پیچیده‌ای است که در آن سلول‌ها به طور مدوام با یکدیگر در ارتباط بوده و به وسیله نورون‌ها توانایی پردازش افکار و احساسات بسیاری را در ما ایجاد می‌کنند.
 
دانشمندان معتقدند همه اختلالات مغزی از جمله افسردگی، اعتیاد و اختلال استرس پس از سانحه ممکن است آلزایمر را به همراه بیاورد.
 
بر اساس گفته دانشمندان همکاری سلول‌های درون آمیگدال، منطقه احساسات مغز ما را افزایش می‌دهد و این کار سبب افزایش توانایی‌های افراد می‌شود.
 
دانشمندان می‌گویند: سلول‌های عصبی در آمیگدال خطوط موازی را برای حمل اطلاعات به سلول‌های دیگر تشکیل می‌دهند و این سلول‌ها احساسات عاطفی ناشی از تجربیات گذشته را به خاطر افراد می‌آورند همچنین در این بین نورون‌ها مسئولیتی مهم در انجام این امر را بر عهده دارند.
 
دکتر کی تای در این رابطه می‌گوید: سلول‌های آمیگدال نقشی اساسی در انتقال احساسات مثبت و منفی افراد داشته و محرک‌ها با توجه به قرارگیری در موقعیت مختلف واکنش خاصی را نشان می‌دهند.
 
گفتنی است دانشمندان با آزمایش بر روی سلول‌های مغزی موش دریافتند که یک پروتئین حساس با نور در اثر ارتباط با نوکلئوس فعالیت‌های الکتریکی در هر گره مغزی را انجام می‌دهد.


کد مطلب: 36512

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36512/نورون-های-مغزی-عامل-انتقال-احساسات-افراد

میگنا
  https://www.migna.ir